دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

اگر به خودروی «سوناتا هیبریدی» محصول کمپانی «هیوندا» از منظر پشت نگاه نماییم مشاهده می کنیم که این خودرو در نمای عقب به اندازه ای دچار تغییر و تحول شده است که بتوانیم به راحتی آن را از نسخه معمولی خودروهای «سوناتا» تشخیص دهیم .

نمونه هایی از تغییرات ظاهری را که نسخه «سوناتا هیبریدی» در مقایسه با نسخه های معمولی «سوناتا» در ناحیه عقب تجربه کرده است به شرح ذیل می توانیم فهرست نماییم :

اضافه نمودن اسپویلر کوچک در آخر صندوق

ایجاد تغییر در قسمت های سپر عقب خودرو و همچنین چراغ های آن

حذف نمودن خروجی دوبل اگزوز

در حال حاضر به میان آمدن نسخه پلاگین هیبریدی از جمله با اهمیت ترین خصوصیتی است که به خودروی «سوناتا هیبریدی» اضافه گردیده است .

که قابلیت شارژ با برق شهری را دارد. «سوناتا پلاگین هیبریدی» در حالت الکتریکی، ۴۳ کیلومتر و در حالت ترکیبی نیز ۹۷۰ کیلومتر را می‌پیماید.

با این حال قرار نیست نسخه‌ی پلاگین هیبریدی این خودرو وارد ایران شود و به همین دلیل در ادامه تنها به مدل هیبریدی آن می‌پردازیم.

هیوندای سوناتای هیبریدی مدل ۲۰۱۶ از یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری متصل به یک موتور الکتریکی ۳۸ کیلوواتی بهره می‌برد که توانایی ارائه‌ی قدرت کلی ۲۰۷۷ اسب بخار را در حالت استفاده‌ی هم‌زمان از دو موتور بنزینی و الکتریکی دارد.

گشتاور موتور بنزینی ۱۹۳ نیوتن متر و برای موتور الکتریکی نیز ۳۰۶ نیوتن متر است. نیروی محرکه‌ی هیبریدی این خودرو نیز به یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته متصل بوده و رینگ‌های ۱۶ اینچی، چراغ عقب LED، آینه‌های کناری گرم‌شونده، شیشه کنترل نور خورشید و روکش‌های پارچه‌ای از دیگر ویژگی‌های سوناتا هیبرید محسوب می‌شود.

همچنین ظرفیت باتری‌های لیتیوم یون پلیمری این مدل، ۶۲٫۱ کیلووات‌ ساعت بوده و این باتری در کف خودرو جاسازی شده است.

امکانات و آپشن‌های خودرو :

هیوندای سوناتای هیبریدی با وزن خالص هزار و ۵۹۰ کیلوگرم، طول ۴۸۵۵ میلی‌متر، عرض ۱۸۵۵ میلی‌متر و ارتفاع ۱۴۸۵۵ میلی‌متر، از ابعاد بزرگتری نسبت به سایر خودروهای مشابه برخوردار است و این امر فضای راحت‌تر و جادارتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

کیسه هوای راننده، سرنشین و جانبی، سقف پانوراما، گرم‌کن و سردکن صندلی، تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت مختلف، تنظیم برقی گودی کمر صندلی راننده، روکش صندلی چرم، کنترل اتوماتیک سیستم روشنایی با استفاده از چراغ روشنایی در روز، سیستم کروز کنترل، سیستم شناسایی نقاط کور، سیستم صوتی با مانیتور ۸ اینچی لمسی همراه با خروجی USB و AUX، مسیریاب با نقشه‌ی ایران، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دید عقب، سنسور باران، سیستم کولر تمام اتوماتیک دو کاناله، قفل صندوق عقب هوشمند، نمایشگر ۴٫۲ اینچی TFT، امکان انتخاب سه حالت در رانندگی و فرمان برقی از دیگر امکانات و آپشن‌های این خودرو هستند.

منبع : سوناتا هیوندای

  • ۹۶/۰۳/۲۰
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی