دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

پس از آنکه تصویرهایی از اتومبیل «رنو کولیوس» که یکی از محصولات کمپانی «پارس خودرو» به حساب می آید به صورت جاسوسی استتار شده به معرض دید عموم مردم رسید نویسنده های خارجی از این خودرو با نام «ماکسون»  یعنی نسخه جدیدی از خودروی «رنو ماکسون» یاد می کردند .

پس از این موضوع شرکت «رنو» عکس هایی از این خودرو را بدون استتار منتشر نمود و نام این خودرو را «رنو کولیوس» نامید نه نامی که نویسندگان خارجی برای این خودرو برگزیده بودند .

همان طور که پیش تر بیان شد این خودروی مذکور نسخه جدیدی از اتومبیل «رنو کولیوس» بود ولی متاسفانه نسخه پیشین این خودرو نتوانسته بود فروش خوبی را برای شرکت سازنده اش رقم بزند چراکه خودرویی نبود که موفقیت های را به دست آورده باشد .

به همین دلیل شرکت سازنده و طراحان آن به سراغ زبان جدید طراحی محصولات «رنو» رفتند و برای این شاسی بلند هم از یک طراحی شبیه به «رنو تالیسمن» و «مگان» نسل جدید استفاده کردند تا شاید موفقیت این خودرو را در بازار مصرف شاهد باشند.

این شاسی بلند سایز متوسط رنو براساس اطلاعاتی که پیرامون آن ارائه شده، پلتفرمی مشترک با نیسان X-Trial دارد و برخلاف خودروهای هم رده با ۵ صندلی سرنشین، از سه ردیف صندلی و جمعا از ۷ صندلی برای نشستن سرنشینان سود می‌برد که در مقایسه با دیگر خودروهای شاسی بلند سایز متوسط، امتیازی مثبت برای این خودرو به حساب آید.
با توجه به رسانه های چینی، گفته شده که این خودرو در طول کلی ۴۶۷۲ میلی متری، عرض ۱۸۴۳ میلی متری و ارتفاع ۱۶۷۸ میلی متری ساخته شده است که درون این چهارچوب فلزی از پیشرانه‌ای ۲ لیتری چهار سیلندر ۱۵۰ اسب بخاری و یک پیشرانه ۲٫۵ لیتری ۱۸۶ اسب بخاری استفاده شده است. به انتخاب مشتری هم دو جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک یا دستی در کنار دو سیستم محرک تنها محور جلو یا چهارچرخ محرک بر روی این شاسی بلند نصب می‌شود.
به طور کلی به غیر از تایید کولیوس بودن این شاسی بلند از سوی رنو، هیچگونه تصویر و اطلاعات رسمی از این خودرو منتشر نشده و همین اطلاعات هم به صورت جاسوسی و شایعه وار ارائه شده است، ولی از این بابت می‌توان خوشحال بود که دست کم ۴ الی ۵ روز دیگر به همراه جزییات فنی در نمایشگاه خودرویی چین معرفی و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

در ضمن گفته شده که زمان عرضه این محصول از نیم سال دوم ۲۰۱۶ آغاز می‌شود و اول از همه در بازار چین و سپس در بازارهای استرالیا، اروپا و آسیا عرضه می‌شود. در داخل کشور هم گروه صنعتی ایرانخودرو مسئولیت عرضه و خدمات پس از فروش این برند را برعهده گرفته است که می‌توان نسبت به واردات نسخه جدید این خودرو امیدوار بود. مدل‌های فروخته شده در بازار کره جنوبی هم توسط شرکت سامسونگ مونتاژ و عرضه می‌شود.

منبع : پارس خودرو 

  • ۹۶/۰۳/۱۶
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی