دومین اتومبیل ملی پس از اتومبیل «سمند» قرار بود خودروی «سمند پیکا» باشد .
کمپانی اتومبیل سازی «ایران خودرو» تصمیم داشت که خودروی «سمند پیکا» را برای اقشار کم درآمد کشورمان به تولید برساند و قیمت این خودرو را در حدود سال 1380 معادل 4 الی 5 میلیون در نظر گرفته بود .
تیراژی که شرکت «ایران خودرو» برای خودروی «سمند پیکا» در نظر گرفته بود چیزی بیش از 200.000 دستگاه بوده است .
دلیل اینکه خودروی «سمند پیکا» موفق نشد به تولید برسد این بود که کمپانی «ایران خودرو» در ابتدا می خواست از پلت فرم فیات استفاده کند اما فیات این اجازه را نداد .
بعدها «ایرانخودرو»ییها تصمیم گرفتند از پلتفرم «پژو 106» استفاده کنند که «پژو» هم این پلتفرم را نداد و خودروی «پیکا» تولید نشد .
سمند پردیس :
سمند پردیس قرار بود یکی از مدلهای آتی سمند باشد. این محصول را ایرانخودرو برای طبقه متوسط به بالا در نظر گرفته بود. طراحی این خودرو در قسمت پشت بسیار شبیه به محصولات کرهای است. طراحی جلو نیز تا حدودی شبیه به محصولات فولکسواگن است.
این محصول با اینکه پیشبینی میشد در بازار به خوبی فروش کند و در نمایشگاههای خودرویی کشور نیز مردم از آن استقبال بسیار زیادی کردند، اما به مرحله تولید نرسید و تنها در حد چند نمونه ساخته شده در مرکز تحقیقات ایران خودرو ماند .
منبع : سمند
- ۹۶/۰۳/۱۳