در سال ۲۰۱۲ بود که اتومبیل «پژو ۲۰۸» در کشور فرانسه در بهار و در همچنین در انگلستان در تابستان به فروش رسانیده شد .
خودروی «پژو ۲۰۸» دارای قیمتی متغییر بین ۱۰ الی ۱۸ هزار پوند است . این متغییر بودن قیمت بر اساس میزان امکانات و نوع پیشرانه ای که دارند است.
خودروی «پژو ۲۰۸» در کشور ما در رنج قیمتی بالاتر از ۶۸٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان است و با این اوصاف خبری از خودروی ارزان قیمت نخواهد بود .
یکی از اتومبیل هایی که کمپانی «پژو» به عنوان خودروی کم مصرف تولید می نماید خودروی «پژو ۲۰۸» است .
در سال ۱۳۹۴ تقریبا ۳ سالی بود که این خودرو در حال عرضه شدن بوده است . در سال ۱۳۹۴ «پژو ۲۰۸» برای نخستین بار تغییراتی را تجربه کرده است .
«۲۰۸» جدید که در ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ ارائه خواهد شد، در نمایشگاه ژنو حضور خواهد داشت.
«پژو ۲۰۸» مانند مدلهای «۲۰۶» و «۲۰۷» ظاهر بسیار زیبایی دارد و دارای دو حالت ۳ در و ۵ در می باشد . این ماشین از نظر اندازه در کلاس خودروهای سوپر مینی قرار میگیرد.
تفاوت هایی که در ظاهر پزو ۲۰۸ نسبت به ۲۰۷ رخ داده طراحی چراغهای جلو و عقب ، پنجره کناری و محل اتصال آینه ها می باشد. چراغهای این مدل با نوآوری بسیاری طراحی شده است. پژو ۲۰۸ حدودا ۱۱۰ کیلوگرم سبکتر از مدل مشابه خود پژو ۲۰۷ وزن دارد. اندازه طول و ارتفاع آن را نیز کمی کوچکتر کرده اند ولی به حجم داخل اتاق آن ۱۵ لیتر اضافه شده است. پیشرانه پژو ۲۰۸ داری چهار مدل ۱٫۰ لیتری ، ۱٫۲ لیتری ، ۱٫۴ لیتری و ۱٫۶ لیتری میباشد که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی میکروهیبریدی (E – HDI) باعث کاهش مصرف سوخت و آلاینده ها شده است.
تغییرات در بیرون اتومبیل آغاز میشوند. گریل عریضتر شده و سپر جلو با سپری که خشمگینتر به نظر میرسد، جایگزین شده است. همچنین چراغهای مه شکن اریبی در جلو به چشم میخورد. طراحان پژو، مدلهایActiveچراغهای جلو را از طریق برجستگیهای جدید مشکیرنگ در پشت شیشه و بهکارگیری کروم بیشتر، کمی پررنگتر کردهاند.
این تغییرات در چراغهای پشت نیز وجود دارد که حالا از چراغهای LED اتومبیل ۳۰۸ فعلی الهام گرفتهاند. یک سری طرحهای جدید چرخها و آینههای درخشانتر نیز جزو تغییرات محسوب میشوند.
در داخل کابین، یک صفحه لمسی بزرگ، بهتر از صحبت با گوشیهای هوشمند مختلف است. این صفحه لمسی حالا یک ویژگی MirrorScreen و تعداد زیادی اپلیکیشن جدید دارد.
استفاده از چرم در مدلهای بالاتر، کمی بهتر از قبل شده است. این اتومبیل حالا طبق استانداردهای آلایندههای Euro6 عمل میکند. شرکت پژو برآورد کرده مدلهای خاصی از موتور دیزلیBlueHDi۱٫۶ لیتری میتواند به ازای هر گالن ۹۴ مایل مسافت طی کند. همچنین یک موتور بنزینی جدید نیز در این اتومبیل به کار گرفته خواهد شد. یک موتور ۱٫۲ لیتری توربو ۳ سیلندرPureTechکه ۱۱۰ اسب بخار توان دارد.
همچنین یک گزینه گیربکس ۶ دندهاتوماتیک جدید نیز وجود دارد. یک مدل جدید GT Line نیز ارائه خواهد شد که شبیه ۲۰۸ GTi طراحی شده؛ اما قیمت و سرعت کمتری دارد.
این اتومبیل بیشتر از ۲۰۸ استاندارد ظاهر مسابقهای دارد. چرخهای آلیاژی ۱۷۷ اینچی و بخشهای قرمز رنگ گریل به همراه صندلیهای اسپرت، پدالهای آلومینیومی و بخشهای دیگر کابین باعث میشوند که این اتومبیل، مسابقهایتر به نظر برسد. شرکت پژو تصمیم گرفته تا مدل سیام GTi بماند. حالا بخش Peugeot Sport این مدل سیام را ۲۰۸ GTi مینامد. متأسفانه نیمی از این اتومبیل همچنان به رنگ قرمز و نیم دیگر به رنگ مشکی است.
منبع : پژو
- ۹۶/۰۲/۲۵