کمپانی ایکاپ که یک شرکت اشتراکی میان دو خودروساز «ایران خودرو» و «پژو» است اقدامات لازم جهت وارد نمودن یک خودروی جدید به نام «پژو ۵۰۸» به ایران را به انجام رسانیده است .
در میان همه کلاس های خودرویی کلاس سدان سایز متوسط پرطرفدارترین نوع است و خودروی «پژو ۵۰۸» هم در همین کلاس قرار دارد .
دلیل محبوبیت این اتومبیل ها این است که این خودروها هم دارای فضای درونی خوبی هستند و هم دارای امکانات رفاهی مناسبی هستند و هم اینکه از پیشرانه مناسبی نیز سود می جویند .
بنابر دلایل ذکر گردیده در بالا کلاس سدان در میان سایر کلاس های خودرویی موفق شده است تا فروش بالایی را برای تولیدکنندگانش به وجود آورد .
البته انواع توانمندی از برندهای مختلف در این کلاس حضور دارند.
اما چند سالی است که این روند تغییر یافته است و انواع کراساوور و شاسیبلند محبوبیت بیشتری میان خریداران دارند.
با این حال هنوز هم کلاس سدانهای شهری از اهمیت بسیاری بالایی برای تولیدکنندگان برخوردار هستند و توسعهی نمونههای ایدهآل جزو اولویت هر خودروسازی است. پژو نیز در همین راستا با فیسلیفت ۵۰۸، سعی در کسب سهم بیشتری از این بازار دارد.
برادر بزرگتر ۳۰۱ برای جایگزینی پژو ۴۰۷ و شاید هم پژو پارس، وارد بازار ایران خواهد شد. پژو ۵۰۸ نقش بسیار حیاتی در میان مدلهای این تولید کنندهی فرانسوی دارد. این خودرو پس از تجربهی ناموفق و توقف تولید مدلهای ۴۰۷ و ۶۰۷، با طراحی متفاوت وارد بازار شد و سعی در جلب نظر کاربران دارد. نمونهی اول این خودرو در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و اکنون پس از چند سال، تغییرات و بهینه سازیهای ظاهری و فنی زیادی به خود دیده است. پژو ۵۰۸ با قیمت تقریبی ۱۶۵ میلیون تومان در بازار ایران عرضه خواهد شد.
مشخصات فنی پژو ۵۰۸
سدان خانوادگی پژو در بخش مشخصات فنی از پیشرانههای بنزینی و دیزلی متعددی بهره میبرد که تنوع نمونههای دیزلی بیشتر از بنزینی است. پژو ۵۰۸ در حال حاضر در بخش پیشرانههای بنزینی با دو نمونهی ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژ شده به فروش میرسد. تمامی پیشرانههای مذکور دارای استاندارد یورو ۶ هستند. امکان انتخاب بین جعبه دندههای شش سرعتهی دستی و خودکار برند AISIN نیز وجود دارد. امیدوار هستیم ایران خودرو با انتخاب نمونهی قدرتمندتر این خودرو، تجربهی ناموفق ۴۰۷۷ در بخش پیشرانه را جبران کند.
مشخصات | THP اتوماتیک | THP دستی | VTi اتوماتیک |
---|---|---|---|
حجم موتور (سیسی) | ۱۶۰۰ | ۱۶۰۰ | ۱۶۰۰ |
تعداد سیلندر | ۴ | ۴ | ۴ |
قدرت موتور(اسب بخار) | ۱۶۵ | ۱۶۵ | ۱۲۰ |
نهایت سرعت(کیلومتر بر ساعت) | ۲۰۹ | ۲۰۹ | ۲۰۳ |
شتاب صفر تا صد (کیلومتر بر ساعت) | ۸.۹ | ۸.۶ | ۱۱.۵ |
جعبه دنده | اتوماتیک | دستی | اتوماتیک |
مصرف سوخت شهری(لیتر در صد کیلومتر) | ۷.۵ | ۷.۷ | ۷.۷ |
مصرف سوخت خارج شهر(لیتر در صد کیلومتر) | ۴.۸ | ۴.۷ | ۴.۶ |
مصرف سوخت ترکیبی(لیتر در صد کیلومتر) | ۵.۸ | ۵.۸ | ۵.۸ |
- ۹۶/۰۲/۰۹