دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

یک خودروی جدید که به تازگی قدم به بازاهای خودروی کشورما گذاشته است اتومبیلی از کمپانی «رنو» خودروی «رنو تلیسمان» می باشد .

خودروی «رنو تلیسمان» خیلی مقتدرانه آماده رقابت کردن با خودروهای دیگر در رده خودش شده است به همین منظور در این مقاله مقایسه ای بین این خودرو و «هیوندا سوناتا LFF» صورت گرفته است .

بررسی خودروی «رنو تلیسمان» یا همان «تالیسمان» :

با مشاهده خودروی «رنو تلیسمان» به اصالت و پرستیژ و ماندگاری این خودرو پی می بریم . در واقع جدیدترین محصول کمپانی «رنو» در حال حاضر خودروی «رنو تلیسمان» می باشد .

«رنو تلیسمان» طراحی اش در اوج خلاقیت ، ظرافت و هماهنگی است .

همین موضوع باعث شده است تا مانند الماس در هر مکانی که قرار میگیرد با درخشش خود چشم های زیادی زا به سمت خود برگرداند .

این سطح از کیفیت و هماهنگی در طراحی رنو تالیسمان داخل کابین هم حفظ شده است . رنو تلیسمان طراحی داخلی اش فوق العاده زیباست ، رنو از بهترین متریال ممکن داخل تالیسمان استفاده کرده است ، سطح کیفیت ساخت و مونتاژ بسیار بالا میباشد و از نظر ابعاد هم جزء جادار ترین خودرو های کلاس خود میباشد .

در رنو تلیسمان فراتز از آنچه را که تصور کنید میتوانید بیابید . مهندسین رنو در تلیسمان یک سری از امکانات مانند نمایش اطلاعات روی شیشه جلو (HUD) ، سامانه کمکی پارک خودکار و ترمز اضطراری فعال به کار برده اند که برای اولیت بار است در این کلاس و رنج قیمتی استفاده شده است .

این خوبی های بیش از حد رنو تلیسمان در بخش فنی هم ادامه دارد .  به نوعی تلیسمان را میتوان پر بازده ترین و کم استهلاک ترین خودروی کلاس خود بر شمرد . در سینه رنو تالیسمان یک پیشرانه ۴ سیلندر وجود دارد که ۱۶۱۸ سی سی حجمش است و توسط سیستم توربو شارژر تغذیه میگردد .

پیشرانه رنو تلیسمان قابلیت تولید ۲۰۰ اسب خبار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۲۵۰۰ دور در دقیقه را دارا میباشد .  رنو تالیسمان پر توان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۷٫۷ ثانیه زمان نیاز دارد و در سیکل ترکیبی هم تنها ۶٫۲ لیتر بنزین مصرف مینماید .

علاوه بر این پیشرانه پیشرفته گیربکس رنو تالیسمان هم فوق العاده عالی است و کاملا با موتور خودرو هماهنگ میباشد . این گیربکس به اختصار EDC نامیده میشود که ۷ سرعته است و از نوع دبل کلاچ میباشد . هم چنین شما در رنو تلیسمان امکان تعویض دنده از پشت فرمان را دارا میباشد . تعویض دنده هایی دقیق ، نرم ، سریع و بدون تاخیر از ویژگی های رنو تالیسمان میباشد .

رنو تلیسمان در بخش سواری برای شما تجربه متفاوت و لذت بخش را رقم میزند که بسیار دل نشین میباشد . نرمی و هندلینگ تالیمان عالی است ، فرمان پذیری اش دقیق میباشد و فرمان اطلاعات خوبی از سطح جاده را به دستان راننده منتقل میکند و از همه مهم تر ترمز های مطمئن و پر توانی است که به شما رضایت خاطر در رانندگی با هر سرعتی را میبخشد .

رنو تلیسمان که جدید ترین محصول رنو میباشد با ورود خود به بازار  توانست در ذهن مردم کمپانی رنو را به دو بخش قبل و بعد این کمپانی تقسیم کند . رنو تابیسمان در کلاس خودش و با توجه به قیمت مناسبش در کلاس خود تعریف جدیدی از واژه کیفیت را به ثبت رسانده است . رقبای مستقیم رنو تلیسمان کیا اپتیما JF و هیوندای سوناتا  LFF هستند که در میدان رقابت تلیسمان مقتدرانه هر دو خودرو را شکست داده  است .

هیوندای سوناتا LF

این نسل سوناتا از نظر طراحی پخته ترین و به نوعی لوکس ترین سوناتای ساخته شده به حساب میاید .هیوندای ، سوناتا LFF را بر اساس زبان طراحی جدیدش پیکر بندی کرده است و از این رو با جنسیس شباهت بسیاری دارد . سوناتا LF بر خلاف سوناتا YFF که جوان پسند تر بود هم اکنون به شکلی شده است که رنج های سنی متفاوتی را جذب خود مینماید .

المان های طراحی بدنه تا حدودی در داخل کابین هم رعایت شده است و به نوعی میتوان آن را لوکس حساب کرد . ارگونومی کابین سوناتا LF مطلوب است اما در بحث متریال با اینکه بهبود یافته است هنوز هم ضعف  هایی دارد و کمی توی ذوق میزند . فضاسازی و ابعاد سوناتا LF منطقی و حساب شده میباشد و در بحث امکانات رفاهی و ایمنی هم با اینکه در سطحی پایین تر از رنو تلیسمان قرار میگیرد اما مناسب ، کامل و قابل قبول است .

قلب تپنده هیوندای سوناتا LF 4 سیلندر میباشد . ۲۳۵۹ سی سی حجم دارد . این پیشرانه قابلیت تولید ۱۷۸اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور را دارا میباشد و با یک گیربکس ۶۶ سرعته اتوماتیک کوپل شده است . در موتور و گیربکس سوناتا LF یک لختی خاصی دیده میشود .  در واقع سوناتا LF اصلا میل به شتاب گیری ندارد . علاوه بر این نسبت به نسل قبل بازدهی اش کاهش پیدا کرده است چون مصرف سوخت بالاتری را نسبت به گذشته به ثبت میرساند .

در بحث سواری و سیستم تعلیق هم مهندسین هیوندای با وجود اصلاحاتی که انجام داده اند هنوز ضعف های زیادی دیده میشود . فرمان پذیری ضعیف ، سواری خشک و کوبنده ، فرمان کم دقت و لاستیک های فاق کوتاه و خشک از بارز ترین نکات سواری هیوندای سوناتا LF میباشد .

در کل سوناتا LF خودرویی است که در کلاس خود خودرویی نسبتا مناسب به شمار میرود و اصلاحات زیادی هم روی آن انجام شده است اما با همه ی این مسائل نقاط ضعف بسیاری دارد که حل نشده است و ارزش خریدش با توجه به این موضوع بسیار پایین آمده است .

منبع : سوناتا هیوندا

  • ۹۵/۱۲/۱۹
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی