دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

TIBA | تیبا

خودروی «تیبا» 18 ماه بعد از آنکه معرفی شد عرضه گردید .

علاوه برنوع معمولی خودروی «تیبا» نسخه هاچ بک آن هم چند وقت پیش به میان آمد و حتی شرکت «سایپا» از آمدن نسخه فیس لیفت آن هم خبر داده است .

شرکت «سایپا» خودروی «تیبا» را به عنوان نخستین خودروی تمام ملی به بازار معرفی نمود اما بعد از آنکه نام این خودرو را بیان داشت مشاهده نمودیم که این نام فرانسوی می باشد و همین موضوع هم ادعای مذکور را مقداری تحت شعاع قرار داد .

در نگاه اول نمی‌توان طرحش را زیبا، هماهنگ و یا چیزی مانند این‌ها نامید، اما می‌توان گفت چهره‌اش عامه‌پسند است.

نمایی ایتالیایی-ژاپنی دارد که کاملا رد پای ایتال دیزاین، پنین‌فارینا و سر طراح ژاپنی پروژه‌اش آقای هاراد را به نمایش می‌گذارد و اکنون که دیگر چهره‌ پراید پیر حوصله همه را سر برده و ریوی محافظه‌کار از خطوط  تولید نارنجی‌پوشان جاده مخصوص رخت سفر بسته، می‌تواند نقطه عطفی برای مصرف‌کنندگان خودروهای رده متوسط به پایین باشد.

محصولی از لانچیای ایتالیا با لوگوی سایپای ایرانی!

این اولین عبارتی است که در توصیف نمای جلوی تیبا به نظرمان می‌رسد. فرم سپر و جلو پنجره نیز گرچه نمی‌توان گفت مطلقا نازیبا یا چیزی مانند این کلمه هستند اما باید اعتراف کنیم می‌توانستند بهتر از این‌ها باشند و شاید اگر جلو پنجره تیبا کمی عریض‌تر و با کیفیت تر بود کمک شایانی در هرچه موجه‌تر جلوه دادن نمای جلوی این خودرو می‌کرد، اما به جرات می‌توان گفت همین فرم کنونی با درب موتوری زیبا و برآمدگی Uشکل آن در کنار لوگوی زیبا و بزرگ سایپا یک سر و گردن از رقبای چینی بالاتر است.

دو خط افقی به عنوان امضای آقای هاراد که از گلگیرها تا عقب تیبا امتداد می‌یابند و ستون‌هایی با فرم نرم و خمیده که در آن‌ها خبری از شکست‌های معمول نیست، به علاوه دستگیره‌ها و آینه های از مد افتاده که اگر با آینه‌های پایه‌دار همرنگ بدنه و دستگیره‌های آسان بازشوی کروم‌نما یا دست‌کم همرنگ بدنه تعویض شوند، نمودی دوچندان به این بخش خواهند داد؛ تنها مشخصه‌های قابل بیان در  نمای جانبی خودروست.

اما در نورسیده سایپا، یعنی گونه هاچ‌بک طرح تخم‌مرغی شکل خودرو تا حد بسیاری نظر بیننده را به خود جلب می‌کند، اگر چه باید اعتراف کرد کمی زمان لازم است تا این طرح مورد قبول عموم واقع شود. چراکه از نظر بسیاری تیبا 2 بیشتر یک تیبای سدان دم‌بریده است تا هاچ بکی زیبا و مستقل!

اما رینگ‌های جدید به‌کار گرفته شده بر روی گونه ها‌چ‌بک که ظاهرا از لوگوی این شرکت برای طراحی آن‌ها الگوبرداری شده است، فرم بصری تا حدودی اسپرت‌تر به نسبت گونه سدان به نمای جانبی تیبا 2 بخشیده است.

منبع : تیبا

  • ۹۵/۱۲/۱۸
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی