دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

بررسی خودروی «جنسیس جی ۹۰» :

آن گونه که مشخص است خودروی «جنسیس جی ۹۰» قرار می باشد که جانشین خودروی «هیوندای سنتینیال» گردد .

بنابر گفته جناب بهنام اصغریان در دنده ۶ :

آن دسته از افراد که به دنبال تجربه ای نو می باشند و خواهانه آن هستند که یک اتومبیل با قیمتی مناسب اما همواره لوکس و بزرگ را سوار شوند در پی خودروی «جنسیس جی ۹۰» می روند .

 

«جنسیس» برای آن که جایگاه خوب و مناسبی را در میان سگمنت خودروهای لوکس پیدا کند برنامه ای را در نظر گرفته است در این برنامه ای که «جنسیس» برای خود ترتیب داده است مرحله نخستش رقابت کردن با برندهای لوکس درجه ۲ می باشد .

به عبارت دیگر، پرچمدار «جنسیس» یعنی «G90» خودروی گران قیمتی نخواهد بود.

قیمت این خودروی لوکس تا چند هفته دیگر اعلام خواهد شد، اما انتظار میرود قیمتی در حدود ۶۵ هزار دلار داشته باشد که با برند های لوکس سطح پایین تر مانند کادیلاک، آئودی، اینفینیتی، لینکلن و حتی مدل لوکس برند خواهر یعنی کیا K9000 رقابت خواهد کرد.

این پرچمدار کره ای برای افرادی که به دنبال خودرویی با تکنولوژی و امکاناتی در حد یک مرسدس بنز اما به قیمت یک کادیلاک هستند، مناسب به نظر میرسد.

جنسیس G90 به عنوان یک خودروی لوکس جدید، توجه همه را در خیابان ها جلب خواهد کرد. در حقیقت پس از تسلا که در سال ۲۰۰۴ در بازار آمریکا شروع به کار کرد، جنسیس اولین برند تازه وارد لوکس از آن زمان تاکنون محسوب می‌شود. البته سبک نام گذاری این خودرو در ابتدا کمی گیج کننده خواهد بود، چرا که هیوندای جنسیس که یک سدان بود برای مدت ۷ سال به فروش میرسید و اکنون نام “جنسیس” فقط مخصوص این برند لوکس کره ای شده است. تولید هیوندای جنسیس پس از عرضه مدل ۲۰۱۶ متوقف شد و اولین خودروی برند جنسیس که G80 نام دارد و یک سدان متوسط است به عنوان مدل ۲۰۱۷ جایگزین آن شد. G80 هم اکنون توسط نمایندگان فروش هر دو برند هیوندای و جنسیس به فروش میرسد و این خودرو ساز کره ای قصد دارد برای مدت حدودی ۵ سال این مدل را عرضه کند و پس از آن نسل بعدی جنسیس G80 بر اساس پلتفرم اختصاصی جنسیس طراحی و ساخته خواهد شد.

و اما جنسیس G90 در واقع جایگزین مدل بزرگتری از هیوندای با نام اکویس شده که همانند هیوندای جنسیس پس از عرضه مدل ۲۰۱۶ تولید آن متوقف شده است. جنسیس G90 بر مبنای پلتفرم جدید و اختصاصی جنسیس طراحی و ساخته شده و فقط توسط نمایندگان فروش برند جنسیس عرضه میشود. فروش این سدان لوکس اوایل ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.

مدیران هیوندای عقیده دارند که این برند کره ای به همه ثابت کرده که توان تولید خودرو های رده بالا را دارد و به جایی رسیده که بتواند صاحب یک برند لوکس موفق در بازار شود. اما مدیر کل برند جنسیس، اروین رافائل، اینطور میگوید: “ما به خوبی میدانیم که این برند جدید باید بتواند رضایت مشتریان را جلب کند و باید خودرو هایی به بازار عرضه کنیم که نه فقط در ظاهر، بلکه در باطن نیز خوب باشند.”

جنسیس G90 با طول ۵.۲ متر خودروی بزرگی محسوب می‌شود و این سدان دیفرانسیل عقب، کاپوت کشیده و اورهنگ (فاصله مرکز چرخ جلو تا جلوی خودرو) کوچکی دارد. G90 از جلو پنجره بزرگی بهره میبرد که به نوعی علامت مشخصه برند جنسیس است و در کنار علامت بالدار جنسیس روی کاپوت، جلب توجه میکند.

چراغ های LED مخصوص روز (Day Light) در همه مدل ها به صورت استاندارد وجود دارد و چراغ های مدل ۸ سیلندر G90 تماما از نوع LED هستند. همچنین اگر به نمای عقب G90 نگاه کنید، دو خروجی اگزوز دیده می‌شود.

لاستیک های این سدان کره ای بطور استاندارد ۱۹ اینچ هستند و سیستم تعلیق G90 که در هر لحظه نسبت به شرایط مسیر تغییر میکند، سواری فوق‌العاده نرمی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد.

منبع : هیوندا

  • ۹۵/۱۲/۱۸
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی