دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

بازار خودروی کشور ما بعد از تنش هایی که در یک دوره تجربه کرد در حال حاضر به ثبات و آرامش رسیده است و قیمت های خودرو خوشبختانه ثابت شده اند و به همین دلیل هم می توان انتخاب های عاقلانه تری بعد از بررسی های دقیق انجام داد .

در این مقاله سعی شده است که سه خودروی در رنج قیمتی ۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان مورد بررسی و مقایسه قرار گیرد تا خواننده بتواند با داشتن حداکثر بودجه ۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان بهترین انتخاب را داشته باشد .

خودروهای مورد مقایسه در این مقاله عبارتند از : «پژو ۴۰۷» و «رنو مگان» و «S300» .

خاص ترین خودروی این گروه شاید «پژو ۴۰۷» باشد که به واسطه عرضه محدود، تعداد زیادی از آن را در سطح شهر نمیتوان مشاهده کرد تا همین موضوع نیز تبدیل به نقطه قوت آن شود.

البته «۴۰۷» تنها خودروی پشنهادی زیر ۸۰ میلیون تومان هم هست که نمونه صفر کیلومتر آن را نمی توان یافت تا مدلهای ۲۰۰۹ آن بسته به کارکد و تمیز بودن، در محدوده ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان خرید و فروش شود.

رنو مگان که به واسطه تولید در داخل کشور و عرضه نسبتا زیاد ( نه در حال حاضر ) توانسته جایگاه خوبی  در بازار داشته باشد یکی از انتخاب های قابل قبول در این سقف پولی به نظر میرسد.

البته برای در اختیار داشتن این خودرو باید کمی توقعات خود را کاهش دهید زیرا در چنین محدوده ای، تنها مدل مجهز به پیشرانه ضعیف تر ۱۶۰۰ سی سی ( همان پیشرانه استفاده شده در تندر۹۰ ) با گیربکس پنج دنده دستی قابل خریداری خواهد بود، اما در قالب یک خودروی صفر کیلومتر.

سومین عضو گروه، جدیدترین محصول چینی عرضه شده توسط یکی از دو خودروساز بزرگ داخلی است که البته حرف و حدیث های فراوانی را نیز به دنبال خود داشته است.

شاید خود سازنده اصلی خودرو نیز فکر نمی کرد که محصول تولیدی آن روزی رقیبی در کنار دو خودروی سرشناس فرانسوی باشد ولی خواسته یا ناخواسته، »زوتی اس۳۰۰« برچسب قیمت رسمی در حدود ۷۶ میلیون تومان دارد تا انتخاب کردن آن با تامل همراه باشد.

در این میان دو خودرویی که از جمع گزینه های موجود حذف شدند، محصول تازه وارد بهمن موتور یعنی فاو بی۵۰ بسترون است که به واسطه قیمت پایینتر از ۷۰میلیون و البته قوای محرکه به مراتب ضعیف تر از سه خودروی مورد بحث است و در عین حال عرضه بسیار محدود، عملا نمیتواند رقیبی برای سه خودروی این بررسی باشد.

حذف شده دیگر خودروی جیلی ۷ اتوماتیک محسوب میشود که در کنار قیمت خالص بالاتر از ۸۰ میلیونی عملا نیاز به بودجه ۹۰ میلیون تومانی برای خرید دارد ضمن اینکه در شماره های پیشین این خودرو را در کنار محصولات دیگر مورد نقد قرار داده بودیم، ولی به هر صورت اگر توانایی افزایش رقم پرداختی را داشته باشید، جیلی یکی از انتخاب های خوب به حساب می آید.

 منبع : پژو

  • ۹۵/۱۲/۱۴
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی