دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

طراحی نسل جدید خودروی «اپتیما» به نسل پیشین خود بسیار نزدیک می باشد و دلیل این امر هم این می باشد که از طراحی «اپتیما»ی پیشین استقبال بی نظیری به عمل آمده بود .

در خصوص استایل خودروی «اپتیما» جدید باید بگوییم که این خودرو در کنار اسپرت بودنش مانند قبل همچنان لوکس و مدرن و جذاب می باشد .

در واقع باید گفت که وجود مواردی مانند : جلوپنجره کرومی و یا بهره وری بیشتر از قطعات کرومی در خودروی «اپتیما»ی جدید سبب شده است که این خودرو نسبت به نسل پیشینش دارای طراحی لوکس تری باشد .

تغییرات نسل جدید «اپتیما» فقط در ظاهر نیست و داخل کابین هم به همان نسبت متحول شده است .

فضای داخلی اتاق نسبت به گذشته جادار تر شده است ، طراحی داشبورد و ادوات کاملا هماهنگ است و ارگونومی بسیار خوبی دارد ، متریال استفاده شده بهبود کیفیت پیدا کرده اند و شما با انبوهی از امکانات و تکنولوژی ها رو به رو هستید .

همه این تغییرات مثبت و ویژگی های خوب باعث شده است شما در «اپتیمای» جدید حس لذتی را تجربه کنید که در نسل های گذشته «اپتیما» و نه در «سوناتا» قابل لمس است . شاید تنها ایراد وارد به کابین «اپتیما» را البته نسبت به گذشته بسیار کم شده است نفوذ صدا به کابین دانست .

در سینه اپتیما یک قلب تپنده ۴ سیلندر خطی است که ۲۳۵۹ سی سی حجم دارد . این پیشرانه ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور میتواند تولید کند و در سیکل ترکیبی ۱۰۰ کیلومتر تنها ۸/۷ لیتر بنزین مصرف میکند .  اپتیما هنوز هم در شتاب گیری لخت است اما این مشکل مانند گذشته نیست و تا حد زیادی رفع گردیده است و شما با رضایت بیشتری میتوانید به تند رفتن بپردازید . گیربکس ۶ دنده اتوماتیک هم که برای انتقال قدرت در نظر گرفته شده است به خوبی از پس وظیفه خود بر می آید و شما از عملکرد آن راضی خواهید بود .

در بخش سواری کیا اصلاحات زیادی بر روی سیستم تعلیق اپتیما جدید انجام داده  است تا ایرادات نسل قبل آن بر طرف گردد و حس آرامش و نرمی در سواری آن افزایش پیدا کند و تا حدودی هم موفق عمل کرده است . زیرا با وجود اینکه هنوز در سواری اپتیما خشکی احساس میشود اما نسبت به گذشته بسیار نرم تر عمل میکند و شما با راندن اپتیما حس کاملا دلنشین تری نسبت به گذشته پیدا میکنید .

در کل اپتیما جدید خودرویی است که از هر زمان دیگری ارزش خرید بالاتری پیدا کرده است ، طراحی داخلی و متریال آن بسیار بهبود یافته است ، ضعف های حرکتی اش تا حدود زیادی بر طرف شده است  ، سواری دل نشین تری پیدا کرده است و انبوهی از امکانات و تکنولوژی های پیشرفته را با خود به همراه دارد .

سوناتا LF :

طراحی سوناتا جدید نسبت به قبل ساده تر ، لوکس تر و پخته تر شده است اما با دقت فراوان هنوز هم رگه هایی از نسل قبل را میتوان در آن مشاهده کرد . برای هرچه بیشتر کردن جلوه لوکس خودرو طراحی LF را خصوصا در قسمت جلو به جنسیس شبیه کرده اند . با توجه به سبک طراحی سوناتا جدید اکنون رنج سنی کسانی که سوناتا را میپسندند افزایش یافته و حالا افراد مسن تر هم به راحتی جذب سوناتا میشوند . المان های لوکس بودن که در بدنه رعایت شده است در داخل کابین هم به چشم میخورد و کاملا رعایت شده است . علاوه بر این ارگونومی آن هم بهبود یافته است و دسترسی به ادوات و تجهیزات نسبت به YF  کاملا سهل گردیده است . اما با وجود این نقاط مثبت در داخل کابین هنوز هم کیفیت متریال و روکش ها با وجود بهینه سازی هایی که انجام شده است ضعف هایی در خور توجه دارد. اما در کل فضاسازی و طراحی داخلی سوناتا جدید حساب شده و منطقی است و سعی دارد تا هر چه بیشتر خود را به لوکس بودن نزدیک کند  . همیشه برای سوناتا یک نکته مثبت وجود دارد و آن هم امکانات رفاهی و ایمنی متعدد است که در LF  هم این نکته به صورت کامل تر از همیشه به چشم میخورد .

پیشرانه سوناتا همانند اپتیما است . ۴ سیلندر خطی میباشد و ۲۳۵۹ سی سی حجم دارد . اما در مقایسه با اپتیما بازده کمتری دارد . ۱۷۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک کوپل شده است . لختی نسل قبل سوناتا در این مدل هم وجود دارد و میل به شتایگیری اصلا احساس نمیشود . علاوه بر این مصرف سوخت هم افزایش پیدا کرده است که نشان از به کار بردن دقت زیاد در ظاهر است و در باطن هنوز جای زیادی برای کار دارد .

سواری سوناتا LF با وجود اصلاحات صورت گرفته هنوز هم ضعف های زیادی دارد . فرمان پذیری ضعیف است ، سواری بسیار خشک و کوبنده میباشد و فرمان اطلاعات کمی را از جاده به دستان راننده منتقل میکند .

در کل سوناتا LF  خودرویی است که اصلاحات بسیاری روی آن صورت گرفته است اما هنوز ایرادات و ضعف های آن بر ویژگی های مثبتش سنگینی میکند و همین موضوع است که ارزش خرید آن را تا حد زیادی پایین آورده است .

منبع : سوناتا هیوندا 

  • ۹۵/۱۰/۱۵
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی