دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

در ابتدا کمپانی «پژو» فرانسه اتوبیل «پژو ۲۰۶» را جایگزین خودروی «پژو ۲۰۵» کرد (در دهه ۱۹۹۰) بعداز آن یعنی در سال ۲۰۰۶ هم خودروی «پژو ۲۰۷۷» را به  تولید رساند .

اما در خصوص کشور خودمان باید بگوییم که کمپانی «ایران خودرو» در ابتدا به تولید خودروی «پژو ۲۰۵» پرداخت اما مادامی که شاهد استقبال از خودروی «پژو ۲۰۶» گردید برآن شد تا تولید «پژو ۲۰۵» را متوقف سازد و در عوض به تولید «پژو ۲۰۶» پرداخت .

به عبارت دیگر کمپانی «ایران خودرو» در سال ۱۳۸۰ خودروی «پژو ۲۰۶» را جایگزین خودروی «پژو ۲۰۵» کرد .

با تغییرات مختلف در تجهیزات این اتومبیل در زمستان سال ۱۳۸۴ «پژو ۲۰۶» صندوقدار(پژو آریان) را نیز وارد بازار شد که به عنوان یک خودرو نقش خوبی را برای خانواده های پر جمعیت ایفا کرد.

در حال حاضر ۲ تیپ از مدل «۲۰۶» هاچ بک(تیپ ۲ و تیپ ۵) و ۱ مدل صندوقدار «پژو V8» در شرکت «ایران خودرو» تولید می شود.

تیپ بندی یک محصول با توجه به تغییرات در آپشن های آن صورت می گیرد که قدرت خرید و انتخاب محصول را آسان می کند.

تنها وزن فریم بدنه این خودرو ۲۷۲ کیلوگرم است که ۳۵۰۰ نقطه جوش در بدنه آن به کار رفته است که در نهایت وزن این خودرو به ۱۰۲۵ کیلوگرم می رسد.بدنه ۲۰۶ از بخشهای تقویت شده با محدودیتهای تغییر شکل یافته تشکیل شده که در تصادفات باعث کاهش ضربات وارد به سرنشینان می شود.

استاندارد تصادف در این خودرو در ضربه مستقیم با سرعت حداکثر ۵۶ کیلومتر در ساعت، ۴۰ درصد تغییر فریم است. در این حالت موتور خودرو که به صورت عرضی قرار دارد به جای حرکت خطی با چرخش زاویه ای و پیچیدن شاسی، بخشی از تتنش را در شاشی جذب می کند و به سمت پایین حرکت می کند تا به داخل کابین حمله نکند که این از ویژگیهای مهم این خودرو در تصادفات به شمار می رود.

در ضربات بغل با سرعت حداکثر ۵۰ کیلومتر در ساعت ۳۰ سانتیمتر تغییر فریم پیش بینی شده است. همچنین سپرهای آن از جنس پلی پروپلین بوده که در پشت آن ضربه گیرهای اسفنجی قرار دارد. رانندگی با این خودرو راحت است. راننده دید خوبی به اطراف داشته و به سطح جاده مسلط است. درب پوش موتور در شعاع دید راننده نیست که علاوه بر دید بهتر به عنوان خودروی مینی، هدایت خودرو در ترافیک نیز آسان می شود، ولی با این حال این دسته از اتومبیل ها فرم رانندگی خود را دارند. از نظر بنده دیدن جاده بدون در نظر گرفتن دماغه خودرو برای کنترل یا تطبیق خودرو با جاده کمی خسته کننده است. خفگی اتاق این خودرو و احساس فشردگی در آن کمی کسل کننده بوده که رابطه مستقیم با حجم و اندام نفرات سرنشین دارد. به همین علت اکثر رانندگان این خودرو افراد جوان و خانواده های کم جمعیت یا به قولی اسپرت هستند.

یکی از ایرادات وارد به این خودرو شایعه واژگونی یا چپ کردن است که در این مورد می توان گفت: به لحاظ فنی وزن ۲۰۶ نزدیک یک تن است و موتور قویتری نسبت به وزن بدنه دارد که علت خوبی برای پرواز آن است. زاویه دهانه چرخها کمتر و فاصله محل قرارگیری چرخها در عرض خودرو در کلاس مینی مثل وزنه برداری که پاهایش را کامل بازنکرده است و زیر بار تعادل کمتری دارد که با پایین آمدن ارتفاع خودرو و قد وزنه بردار این وضعیت بهبود می یابد. اما در کاهش ارتفاع خودرو نیز نباید زیاده روی کرد زیرا با کم شدن ارتفاع فنر، قدرت جذب ضربه کم شده و به شاسی آسیب وارد می شود که در محور جلو به جلوبندی آسیب هم وارد می شود.

اما به لحاظ رفتاری، اکثر متقاضیان این خودرو افرادی جوان و شاید کم تجربه هستند که به علت شناخت کم این خودرو در حرکت و کنترل دچار واژگونی می شوند.در هر صورت این خودروی مینی هاچ بک خودروی جذاب و دوست داشتنی و به مرور زمان خسته کننده است که باید او را تجربه کرد.

منبع : پژو 206

  • ۹۵/۱۰/۱۵
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی