دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

مدت زمانی بود که خودروسازان چینی بازارهای خودرویمان را قبضه کرده بودند و خودروسازان اروپایی از کشورما فاصله گرفته بودند اما حالا دوباره فرانسوی ها قصد وارد نمودن خودروهای خوب و ارزان قیمتشان را به کشورمان دارند.

در خصوص ارزان قیمت بودن خودروهای فرانسوی باید گفت که فاکتور ارزان بودن بعد از آنکه وارد کشور ما می شوند به کلی حذف می گردند!

برند «داچیا» از چند سال پیش محصولاتش را با آرم «رنو» در کشورمان به فروش می رساند . در واقع برند «داچیا» یکی از زیربرندهای «رنو» محسوب می گردد .

از جمله خودروهایی که به صورت مذکور در کشورمان به فروش می رسید خودروهای «داستر» و « لوگان» بوده است و هم اکنون نیز خودروی جدیدی به نام « ساندرو» وارد لیست خودروهای «داچیا_رنویی» شده است .

داچیا استعداد خاصی در تولید خودروهای ارزان قیمت دارد و در سال ۲۰۰۴ ارزان‌ترین سدان و در سال ۲۰۰۶ ارزان‌ترین ماشین هفت نفره جهان را ساخت. اما بعد از مدتی تصمیم گرفت خودرویی برای جوانان با جیب‌های کوچکتری بسازد و نتیجه‌ آن شد نسخه هاچ بک لوگان که ساندرو نام گرفت و از سال ۲۰۰۸ تولید آن انجام می‌گیرد. در ادامه به بررسی این خودرو می‌پردازیم تا ببینیم ارزش این هاچ‌بک به نسبت دیگر رقبا چقدر است؛ ماشینی که با قیمت ۴۳ میلیونی، البته دیگر ارزان قیمت نیست.

طراحی خارجی

با خریده شدن داچیا توسط رنو و حضور طراحان رنو در این شرکت، هنوز دیدن یک خودروی زیبا از این شرکت به شکل یک آرزو باقی مانده است. البته منظور این نیست که خودروهای کمپانی رومانیایی زشت هستند، اما طراحی در اولویت آخر برای تولید خودرو در این شرکت است.

ساندرو نیز چهره خیلی بدی ندارد و در قسمت جلو، شکل قورباغه‌ای آن هرچند مدرن نیست ولی نسبتا قابل قبول است.

درنمای کناری نیز اگر قسمت بعد از درب‌های عقب را در نظر نگیریم، شکل مورد تاییدی دارد. اما قسمت مذکور ظاهری بد را به این بخش داده و گویی یک ماشین سدان را به زور هاچ بک کرده‌اند و اصلا زیبا نیست.

اما وقتی از این قسمت بدریخت گذر می‌کنیم، به عقب خودرو می‌رسیم که زیباترین بخش ماشین است. چراغ‌های این بخش زیباترین طراحی را در بین خودروهای رومانی دارند و شیشه بزرگ عقب به زیبایی و دید راننده کمک به‌سزایی خواهد کرد.

 منبع : پارس خودرو

  • ۹۵/۱۰/۱۱
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی