دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

خودوری «سمند» دیگر خیلی قدیمی شده بود برای همین هم طراحان به فکر بهبود بخشیدن این خودرو افتاده بودند .

طراحان کمپانی «ایران خودرو» در نخستین ارتقایی که برای خودروی «سمند» به وجود آوردند هدفشان این بود که این خودرو را بیشتر به سمت خودروهای با طراحی آلمانی بکشانند .

این طراحان می خواستند که همه فاکتورها به سوی اتومبیل های قدیمی تر بنز و بی ام و و فولکس واگن کشیده شود از این رو هم نتیجه تلاش های این طراحان کمپانی «ایران خودرو» خودروی «سمند سورن» شد.

«سمند سورن» برای مدت کوتاهی توانست تا حدود بسیار کمی خلا وجود چهره جدید برای خودروی ملی را پر کند، اما این تغییر چهره خیلی ساده تر از آن بود که بتواند برای زمانی زیادی به عنوان یک چهره جدید شناخته شود و خیلی زود در کنار دیگر اعضای خانواده «سمند» به عنوان یکی از تکراری ترین چهره های خیابان های ایران قرار گرفت.

به همین دلیل کارخانه ایران خودرو بر آن شد تا چهره ای دیگر و جدیدتر از سمند  ارائه دهد. لذا این بار نژاد آلمانی سمند را رها کرده و به سراغ خودروی سامورایی این طرح کهنه برزیلی رفت تا با تلفیق آن با دیگر طرح های ژاپنی و کرده ای چهره ای جدید و متفاوت از سمند را معرفی کنید.

برای این مهم در بخش های مختلف طرح های گوناگونی انتخاب شد تا کپی بود طرح درهمان دید اول ذوق بیننده را کور نکند. به همین دلیل خودروهای هوندا آکورد نسل A، میتسوبیشی لنسر، دوو لاستی و هیوندای سوناتا در قسمت های مختلف مد نظر قرار گرفتند تا خودرویی حاصل شود که امروزه در بروشورهای فروش ایران خودرو << دنا >> نامیده شود.

طراحی ظاهری دنا

 بیشترین مانوری که تا کنون ایرانخودرو روی پروژه NX7 خود که همان دنا است داده، در طراحی ظاهری آن است که مباحث دیگر مانند طراحی داخلی با مشخصات فنی فقط در حد ادعاهای این خودرو ساز باقی مانده و معلوم نیست تا چه حد در زمان حضور دنا در بازار به حقیقت بپیوندند. در واقع تنها بخش خودروی دنا که تا کنون بارها در محافل گوناگون خودرویی رونمایی شده است، طراحی ظاهری آن بوده و حتی مدل هایی که برای نمایش استفاده شده اند هیچکدام از داشبورد و کنسول جدید بهره نمی بردند.

اما دنا طراحی ظاهری به اندازه ای متفاوت و چشم گیر بود که موفق شد ذهن دوستداران خود را به دنبال خود بکشاند و آن ها را به گرفتن اطلاعات بیشتر از این خودرو ترغیب کند طرح دماغه این سمند شرقی، در واقع از دو خودرو مختلف برداشته شده است. خودروی اول از نسل جدید محصولات میتسوبیشی است. خودروی اول نسل جدید محصولات میتسوبیشی است، خودرویی که زمانی قسمت عقب سمند از روی اجداد آن طراحی شده بود، اما این بار طراحی قسمت جلو پنجره دنا از ای خودرو برگرفته شده است.

 اما دیگر بخش های طرح دماغه دنا که البته از نقاط قوت این خودروست. از خودرویی به نام دوو لاستی کپی برداری شده است، و از آنجایی که دوولاستی نیز خودرویی با دور گه کره ای و امریکایی است، لذا استفاده از طرح چراغ ها، درب موتور و نوک گلگیرهای این خودرو حس و حالی از خودروهای آمریکایی نیز به دنا داده است.

منبع : سمند 

  • ۹۵/۱۰/۱۱
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی