دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

گزارش ارائه شده توسط روزنامه هفت صبح :

در میان همه اتومبیل هایی که با خودروی «دنا» هم کلاس هستند خودوری «دنا» ارزان ترین خودرو می باشد و در مقابل آن خودروی «جیلی EC7» گران قیمت ترین خودرو می باشد .

خودروی «دنا» دارای قیمتی معادل ۴۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان می باشد و در مقابل خودروی «جیلی EC7» به ۷۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان هم می رسد.

در واقع خودروی «دنا» را شورای رقابت معادل ۴۲٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان اعلام نموده است ولی کمپانی «ایران خودرو» بیان داشته است که بهای تمام شده این خودرو برابر ۴۶٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان می باشد و با این اوصاف اگر با قیمتی پایین تر از بهای تمام شده اش به فروش برسد کمپانی «ایران خودرو» متضرر خواهد شد .

برگ برنده آنها مقایسه «دنا» با خودروهای هم رده است که عموما ساخت کشور چین هستند.
«۵۳۰MVM»، «لیفان ۶۲۰»، «جک J5»، «ولیکس C30» و «جیلی EC7 »پنج خودرویی هستند که می توان آنها را به عنوان هم رده های «دنا» قلمداد کرد.

دنا؛ ۴۲ یا ۵۰ میلیون تومان

حجم موتور دنا ۱۷۰۰ سی سی است. دنا با این موتور می تواند ۱۴ اسب بخار نیرو برای ۶۵۰۰ دور در هر دقیقه تولیدکند. در دنا دو عدد کیسه هوا به کار رفته که در این مورد مانند بیشتر رقبای خود است. صندلی راننده این خودرو ۶ حرکته برقی و صندلی شاگرد ۸ حرکته برقی است.

این خودرو مجهز به GPS است که در بین رقبای چینی اش تنها لیفان ۶۲۰ از این گزینه بهره می برد. دنا همچنین به سیستم مالتی تجهیز شده است.

دنا دارای فرمانی مجهز به کلیدهای کنترلی بوده و همچنین هشدار دهنده موانع عقب تصویری دارد. کروز کنترل و شیشه های سولار از گزینه هایی هستندکه در دنا برعکس همه رقبا تعبیه شده است.

این خودرو همچنین دارای آینه تاشو اتوماتیک و راهنمادار و کولر اتوماتیک است. این خودرو در داشتن گیربکس ۵ دنده دستی با همه رقبای خود یکی است. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ را در ۱۲ ثانیه طی می کند. مصرف سوخت دنا به صورت ترکیبی ۷٫۸۸ لیتر است. سیستم ترمز این خودرو نیز مانند رقبا ABS-EBD است. دنا ۱۲۷۷ کیلوگرم وزن دارد.

جک J5؛ ۴۷ میلیون تومان

یکی از رقبا و همکلاس های چینی دنا، جک J5 با حجم موتور ۱٫۵ لیتری است. موتور این خودرو توان تولید ۱۱۱ اسب بخار نیرو برای ۵۵۰۰ دور در هر دقیقه را دارد. تعداد کیسه های جک J5 نیز دو عدد است. صندلی های این خودروی چینی ۶ حرکته دستی با روکش چرمی هستند. این خودرو GPS ندارد. خودروساز جک J5 را از سیستم ملتی مدیا نیز بی بهره گذاشته است. فرمان به کار رفته در این خودرو برعکس تمام رقبای چینی هم کلاس به کلیدهای کنترلی مجهز نیست.

این خودرو همچنین هشداردهنده موانع عقب تصویری نیز ندارد. جک J5 از تجهیز شدن به کروز کنترل و شیشه های سولار نیز بی بهره مانده است. در مقابل همه مواردی که از جک J5 دور مانده اند، کولر اتوماتیک و آیینه تاشوی اتوماتیک و راهنمادار از گزینه هایی هستندکه برای این خودرو به کار گرفته شده اند.

گیربکس این خودرو نیز مانند دیگر رقبای دنا ۵ دنده دستی هستند. جک در ۱۲٫۵ ثانیه شتاب خود را از صفر به صد می رساند که رکورد طولانی ترین زمان برای شتاب گیری در بین رقبا را دارد.

این خودرو برای هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی به صورت ترکیبی ۶٫۶ لیتر بنزین می سوزاند. سیستم ترمز به کار رفته در این خودرو سیستم ABS-EBD است. این خودرو وزنی معادل ۱۳۱۵ کیلوگرم را دارد که با این وزن جک J5 در بین این دسته از رقبا سنگین ترین وزن را دارد. شورای رقابت برای این چینی نیز ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاشته است.

منبع : ایران خودرو 

  • ۹۵/۱۰/۰۸
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی