دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

زمانی که خودروی «جک جی ۵» اتوماتیک را با «جک جی ۵» دستی از بعد ظاهری مقایسه می کنیم مشاهده می نماییم که در نسخه اتوماتیک تنها فرقی که وجود دارد در قسمت رینگ های آن می باشد .

در خودروی « جک جی ۵ » اتوماتیک هر چهار عدد شیشه ها و آینه های جانبی همواره به صورت برقی کار می کنند .

چراغ های خودروی «جک جی ۵» اتوماتیک هم در قسمت عقب خودرو و هم در قسمت جلو هالوژنی می باشند .

در نمونه گیربکس دستی خودروی «جک جی ۵» صندلی جلو قابلیت تنظیم شدن در ۴ جهت را دارد اما در نسخه اتوماتیک آن این قابلیت ارتقا یافته است و به ۸ جهت رسیده است .

سیستم صوتی با ۴ بلندگو در مدل دستی به ۶ بلند‌گو در مدل اتوماتیک افزایش پیدا کرده که در طول آزمایش کیفیت خوبی از آن به گوش می‌رسید‌.  و همچنین سیستم کنترل فشار باد تایر‌ها TPMS و کنترل سیستم صوتی از روی فرمان نیز به امکانات این خودرو افزوده شده‌اند‌. سانروف نیز یکی دیگر از آپشن‌هایی است که در مدل اتوماتیک به چشم می‌خورد‌. به صورت کلی در مقایسه با مدل دستی در J5 اتوماتیک مشتریان تعداد زیادی از آپشن‌های کارا و جدید را در کنار ۳۰ اسب بخار قدرت بیشتر و یک گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته به دست می‌آورند که قطعا ارزش پرداخت ۱۱ میلیون‌تومان اضافه بها را دارد و البته در بازار جایگاه امگرند ۷ اتوماتیک ۷۱ میلیونی را نیز به شدت به خطر می‌اندازد چرا که تفاوت عمده‌ای در بخش امکانات و مشخصات فنی این دو خودرو نمی‌توان یافت اما اختلاف قیمت این دو خودرو به حدود ۱۶ میلیون‌تومان می‌رسد

ایمنی

J5 در آزمایش‌های موسسه ایمنی C-Ncap موفق به کسب هر ۵ ستاره ایمنی شده است و بر اساس گزارش‌ها در تصادف از جلو و طرفین‌، ضربه شدیدی به هیچ یک از اعضای بدن سرنشینان وارد نمی‌شود که نشان‌دهنده طراحی یکنواخت و مهندسی شده این خودرو است‌. البته این خودرو رقیبی به نام امگرند ۷  را در بازار دارد که علاوه بر این ۵ ستاره، موفق به کسب ۴ ستاره از موسسه اروپایی EuroNCAP شده است‌. با این حال J5اتوماتیک همانند رقیبش از سیستم‌های ترمز ABS و  EBDاستفاده می‌کند اما تعداد کیسه‌های هوایش ۲ عدد برای سرنشینان جلو است.

رانندگی

 سوئیچ J5 با قابلیت کنترل قفل مرکزی از طریق ریموت طول بلندی دارد و در مقایسه با سوئیچ دیگر خودرو‌ها جلب توجه می‌کند‌. با چرخاندن این سوئیچ موتور با صدای نسبتا قابل توجهی روشن می‌شود و در همان ابتدا عایق‌بندی نسبتا خوب اتاق در مقابل ورود صدای موتور و محیط اطراف جالب توجه بود‌. برای شروع حرکت گیربکس را در حالت D قرار دادیم و با حرکتی نرم خودرو را به مسیری مستقیم رساندیم تا تعویض دنده‌ها و شتاب خودرو در حالت تخت‌گاز را مورد آزمایش قرار دهیم‌. بر خلاف دیگر خودرو‌های ۴ سرعته با اشاره به تمام قدرت گاز گیربکس با کندی وارد مسیر نمی‌شود و واکنش آن نسبت به میزان فشرده شدن پدال گاز سریع است اما شتاب اولیه خودرو با توجه به ۱۴۱ اسب بخار قدرت چندان جالب توجه نیست که البته این موضوع در مقایسه با خودرو مشابهی مانند تویوتا کرولا صدق می‌کند و در مقایسه با بسیاری دیگر از خودرو‌های چینی به‌مراتب بهتر است‌. ترمز‌گیری با توجه به وزن خالص ۱۳۵۵ کیلوگرمی که در شرایط آزمایش تا حدود ۱٫۵ تن افزایش پیدا کرده بود هیچ‌گونه ضعفی را نشان نمی‌داد. تمایلی در دماغه خودرو به پایین آمدن در هنگام ترمز‌گیری نیز مشاهده نمی‌شد‌. گیربکس ۴ سرعته J5 به صورت کلی عملکرد قابل قبولی دارد و در هنگام سبقت‌گیری شما را نا‌امید نمی‌کند، چرا که با استفاده از تعویض دنده دستی می‌توانید به راحتی معکوس بدهید و گیربکس هیچ‌گاه به اشتباه هوشمند نمی‌شود تا دنده معکوس شما را پس بگیرد و همواره می‌توانید روی رانندگی پر شتاب با این خودرو حساب کنید‌. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو چیزی حدود ۱۲ ثانیه است.

منبع : کرمان خودرو 

  • ۹۵/۱۰/۰۶
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی