دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

در این مقاله سعی گردیده است تا هرآنچه که برای شناخت بهتر و بیشتر خودروی «پژو پارس» نیاز می باشد گردآوری شود .

پس کسانی که تمایل به آشنایی بیشتر با خودروی «پژوپارس» دارند بهتر است که این مقاله را از دست ندهند .

آن طور که خود خودروسازان ادعا دارند خودروی «پژوپارس» یک خودروی ایرانی به حساب می آید .

در خصوص اینکه خودروی «پژوپارس» دقیقا در چه تاریخی به تولید رسیده است اتفاق نظر وجود ندارد و نظرهای مختلفی در این بین وجود دارد .

ولی اکثر نظرات حاکی از این است که این خودرو در اواسط سال ۷۸ به طور رسمی با قیمت پایه ۱۶ میلیون تومان وارد بازار خودرو ایران شد(البته قیمت این خودروی لوکس کشور همواره در نوسان بوده ولی تقریباً به ثبات نسبی رسیده و همواره به عنوان خودروی بالای ۱۵ میلیون کشور مطرح بوده است).باید تولید «پژو پارس»رو درایران خودرو به نوعی جهش صنعتی بدونیم چون اولین موتور انژکتوری به کاررفته در محصولات «ایران خودرو » برای نخستین بار در همین خودرو نصب و استفاده شد.سیستم انژکتور به کار رفته در این موتور MPFII است که مخفف:

Multi Point Float Injection به معنای سیستم تزریق پاششی که با کاهش حجم موتور XU7JP/L3 پژو ۴۰۵ از۲۰۰۰ سی سی به ۱۸۰۰ سی سی و کاهش توان موتور از ۱۰۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه به ۹۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه در این موتور به کار رفته است(لازم به ذکر است این تغییرات به دلیل حفظ خط مشی آلودگی محیط زیست و کاهش آلایندگی خودرو اعمال شده است).این خودرو از لحاظ سیستم فنر بندی نسبت به جد خود یعنی پژو۴۰۵ نرمتر است و در برخورد با تکان های احتمالی عملکرد خوبی دارد.افراد زیادی معتقدند که قیمت پژو پارس به عنوان خودروی لوکس غیرواقعی و غیر متعارف است.این موضوع تا حدی جدی شد که وزیر صنایع و معادن(آقای جهانگیری) رسماً از مدیرعامل شرکت ایران خودرو(آقای منوچهر منطقی) درخواست کرد راجع به این اختلاف فاحش قیمت و کیفیت و امکانات رفاهی این خودروی لوکس توضیحات به وزارت صنایع ومعادن تقدیم کند(مرجع خبرگذاری مهر) ولی متاسفانه هنوز راجع به این توضیحات خبری منتشر نشده(اگه خبر رسید دستم حتماً بهتون می گم چون این موضوع برای خودم هم جالب شده!)شما هم نظرتونو بگین،راجع به این قضیه که آیا پژوپارس با این امکانات ارزش داره اینقدر پول بدی جاش؟!

مصرف می کند(مرجع خبرگذاری مهر)حالا اگه ماشین شما بیشتر میسوزونه من نمی دونم شاید یه تنظیم موتور کنین ردیف شه(شاید)سیستم صوت پژوپارس هم قابل قبول است اما نه برای بروبچز سیستم باز(مسلم،بهنام،سعید…)ولی کلاً از سیستم صوت اکثر خودوروهای تولید داخل صدای ذلال تری را داراست.

مشخصات:

نوع موتور: XU7JP/L3

حجم موتور:۱۷۶۱ سی سی

تعداد سیلندر: ۴ عدد(نحوه آرایش:خطی)

حداکثر قدرت موتور:۹۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور:۱۵۳ نیوتن در ۳۵۰۰ دور در دقیقه

سیستم انژکتور: پاششی( MPFI)

نوع سوخت: بنزین بدون سرب با اکتان ۹۵

تعداد سوپاپ:۸ عدد

سیستم احتراق: جرقه دوبل

استاندارد حد آلایندگی(Emission level):Euro II

جعبه دنده: ۵ دنده دستی(سفارش از آلمان)

کلاج: Single dry driven plate and pressure plate diaphragm spring type

دیفرلنسیل: Integral with gearbox & final drive with helicodial toothing

نوع فرمان:فرمان خودکار(Power Steering)

نوع دنده: Rack And Pinion

تعداد دورچرخش قفل به قفل فرمان:۱/۳ دور

قطر دایره چرخش خودرو: ۱۱ متر

نوع ترمز:تحت کنترل با بوستر دو مداره(Servo Assisted Dual Circuit )

نوع ترمز جلو: دیسکی

نوع ترمز عقب:کاسه ای

واحد کنترل الکترونیکی(ECU):Sagem 2000

حداکثر سرعت:۱۸۶ km\h

شتاب ۰تا۱۰۰: ۱۱:۳۷ ثانیه

میانگین مصرف (خارج شهر) بر اساس استاندارد: ECE R8445/6 لیتر

میانگین مصرف (داخل وخارج شهر) بر اساس استاندارد: ECE R10178/8 لیتر

مصرف سوخت با سرعت ثابت ۹۰ کیلومتر در ساعت بر اساس استاندارد :ECE R84 7/6 لیتر

مصرف سوخت با سرعت ثابت ۱۲۰کیلومتر در ساعت بر اساس استاندارد :ECE R8431/8 لیتر

قیمت:۸۰۰۰۰۰/۱۵ تومان

منبع : پژو پارس 

  • ۹۵/۱۰/۰۶
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی