دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

در مواقع خرید یک اتومبیل یکی دیگر از مواردی که هر خریداری بدان توجه دارد موضوع هندلینگ آن می باشد .

برای همین مقایسه ای در این خصوص برای دو خودرو «کیا اسپورتیج» و «هیوندا توسان» تهیه شده است .

خودروی «کیا اسپورتیج» که در این مقایسه حاضر شده است مدل 2015 می باشد و تقریبا شش ماهی کار کرده است و در طرف مقابل خودروی «هیوندا توسان» حاضر است که برای سال 20144 بوده است و آن هم در حدود یک سال کار کرده است .

لذا تقریباً هر دو نو و شبیه صفر کیلومتر بودند مخصوصاً اینکه صاحبان هر دو خودرو از ماشین بازهای خوب و با اطلاع کامل بودند و به خودروی خود حسابی رسیده بودند.

کلید را از صاحبان خوب و خوش برخوردشان گرفتم و تک تک به همراه خودشان شروع به بررسی و تست هر کدام کردیم. موردی که پس از رانندگی و تست هر دو مشخص بود، این است که واقعاً توسان و اسپورتیج هر دو یک خودرو هستند و نه تنها از نظر پیشرانه برابرند، بلکه از نظر هندلینگ و فرمان پذیری تقریباً در یک سطح قرار دارند.

لذا سعی کردیم کمی با موشکافی بیشتری به بررسی هر کدام بپردازیم. همانطورکه گفتیم کیا اسپورتیج مورد تست از مدل 2015 بود و موضوعی که کاملاً عیان بود بهبود سیستم تعلیق آن نسبت به اولین سری این خودرو است. همانطورکه می دانید در سری های اول از اسپورتیج (مدل 2011) سیستم تعلیق آن واقعاً خشک بود اما کیا این مشکل را در سری جدید اسپورتیج رفع کرده و هم اکنون باید گفت که تعلیق هر دو خودرو از نظر نرمی بسیار شبیه به یکدیگر هستند.

اما همانطورکه در قسمت فضای سرنشینان اشاره شد، روح اسپورتیج بیشتر شبیه به خودروهای اسپرت است و می توان گفت که کمی اسپورتیج از نظر هندلینگ برتری نسبت به توسان دارد و خودرو بیشتر در کنترل و دستان شماست. لذا هر قدر در قسمت دید و فضای داخلی توسان نسبت به اسپورتیج برتری داشت اما در قسمت هندلینگ برتری در دستان اسپورتیج است.
یک موضوع دیگری که در این قسمت شاهد آن بودیم عکس العمل سریعتر گیربکس و پدال گاز اسپورتیج نسبت به توسان بود. ممکن است که بگویید این مقایسه با توجه به کارکرد بیشتر توسان به مدت 6 ماه کمی ناعادلانه است اما در هر صورت 6 ماه اختلاف کارکرد نباید آنچنان اختلاف بوجود آورد و در این زمینه نیز اسپورتیج خودرویی سرحال تر نسبت به توسان است و نوعی تنبلی در محصول هیوندایی دیده می شود.
برای اینکه این رقابت جذاب تر شود و همچنین حد این تنبلی مشخص شود، یک درگ نیز برگزار کردیم که مشخص شود برتری عکس العمل گیربکس و پیشرانه چقدر است. برای اینکه درگ کمی بهتر برگزار شود هر دو خودرو سعی کردند در شروع با لانچ حرکت کنند.

منبع : کیاموتورز

  • ۹۵/۱۰/۰۵
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی