دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

بنابر گزارشی که خودروکار ارائه نموده است :

دو خودروی «جک جی ۵» دنده ای و « دنا » خودروهایی می باشند که در یک کلاس قرار گرفته اند و همچنین هر دوی این خودرو ها در درون کشورمان به تولید می رسند .

خودروهای « دنا » و همچنین « جک جی ۵ » دنده ای دارای مشخصاتی می باشند که نسبتا شبیه به هم هستند .

این دو خودرو دارای قیمتی زیر ۵۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان در بازار اتومبیل کشورمان هستند .

حال در این مقاله پیش رو سعی گردیده است که خودروهای «جک جی ۵ » دنده ای و « دنا » از بعد امنیت و قیمت و مشخصه های فنی و تجهیزات مورد بررسی قرار گیرد .

دو خودرو ذکر شده در مقدار نیروی محرکه تولیدی تفاوت دارند و این درحالی است که دنا در ۶۴۰۰ دور ۱۱۴ اسب بخار تولید می‌کند ولی جک JF در ۶۰۰۰ دور در دقیقه ۱۱۱ اسب بخار قدرت دارد.

از لحاظ فنی هر دو خودرو از موتور ۴ سیلندر خطی بهره می‌گیرند و در این میان دنا دارای حجم موتور ۱۷۰۰ سی‌سی و جک JF از موتور ۱۵۰۰ سی‌سی بهره‌مند است.

شتاب صفر تا ۱۰۰ جک  J5 رقم ۱۱٫۸ ثانیه و دنا رقم ۱۲٫۸ ثانیه را به ثبت رسانده است که در این مورد جک J5 کمی از دنا جلوتر است و حداکثر سرعت ثبت شده برای دنا ۱۹۰ کیلومتر برساعت بوده و جک J5 نهایت ۱۷۵ کیلومتر برساعت را ثبت کرده است.

لازم به ذکر است که مصرف سوخت ترکیبی جک J5 از دنا کمتر بوده به طوری که دنا در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷٫۸۸ لیتر بنزین مصرف می‌کند و جک J5 حدود ۶٫۶ بنزین می‌سوزاند و در این بین دنا مخزن سوخت ۷۰ لیتری دارد و جک J5 با مخزن ۵۵ لیتری طراحی شده است.
از لحاظ ابعاد با توجه به جدول مشخصات، طول جک J5 بیشتر از دنا بوده ولی در این بین دنا عرض کمتری نسبت به جک J5 دارد و اختلاف ارتفاع دو خودرو خیلی جزئی است.
این نکته حائز اهمیت است که جک J5 با قیمت حدود ۵۴ میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد و خودرو دنا با قیمت حدود ۴۴ میلیون تومان، تقریبا ۱۰ میلیون تومان از جک J5 ارزان‌تر است.
از لحاظ امکانات و تجهیزات رفاهی دنا دارای سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر، هشداردهنده موانع عقب با نمایش گرافیکی، سیستم عیب یابی هوشمند، مانیتور مالتی مدیا تصویری لمسی با رهیاب، کروز کنترل و سیستم فرمان جمع شونده است.
این درحالی است که جک J5 نیز از نظر تجهیزات و امکانات رفاهی دارای سیستم ضد سرقت، سنسور دنده عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، چراغ جلو عقب هالوژن و سیستم تهویه مطبوع خودکار است.
  • ۹۵/۱۰/۰۴
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی