دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

بعد از بررسی های صورت گرفته از دو خودروی « هیوندا سوناتا ۲۰۱۶ » و « کیااپتیما ۲۰۱۶۶ »  مشخص گردید که این دو خودرو مولفه های برابری با هم دارند لذا پیش بینی می گردد که میزان امنیت و امتیاز گرفته شده از تست ایمنی آن ها هم نیز برابر باشد .

خودروی « هیوندا سوناتا » که در  تست اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه موفق گردیده است ۵۵ ستاره ایمنی را کسب نماید (یعنی امتیاز کامل ) .

اما در خصوص امنیت خودروی « کیا اپتیما ۲۰۱۶ » نمیتوان فعلا چیزی گفت آن هم به  دلیل اینکه هنوز این خودرو مورد آزمایش این تست قرار نگرفته است اما همانطور که پیش تر ذکر گردید به دلیل مولفه های یکسانش با خودروی « هیوندا سوناتا» ۲۰۱۶۶ این احتمال می رود که نتایجی مشابه با آن به دست آورد .

همین ماجرا در آزمون موسسه غیرانتفاعی بیمه امنیت ترافیک بزرگراه IIHS تکرار شده است؛ سوناتا با دریافت نمره ی  Top Safety Pick با موفقیت این آزمون را  پشت سر گذاشت، در حالیکه اپتیما هنوز از این آزمایش عبور نکرده است؛ با اینحال به نظر می رسد که امتیاز یکسانی را کسب کند.

از لحاظ قابلیت های امنیتی نیز این دو خودرو به هم شباهت دارند. کیسه هوای جانبی، دوربین عقب و ترمزهای ضد قفل، قابلیت هایی هستند که به صورت استاندارد در این خودروها تعبیه شده است. گزینه هایی همچون سیستم نظارت بر نقاط کور، هشدار ترافیک تقاطع، هشدار خروج از لاین و هشدار برخورد از جلو مجهز به ترمز اتوماتیک از ویژگی هایی هستند که به صورت سفارشی در این خودروها قرار می گیرد. لازم به ذکر است که تمام تجهیزات این دو خودرو با هم برابر است.

قابلیت ها و تکنولوژی

شباهت در زمینه ی مولفه های فنی باعث شده که این دو خودرو از تجهیزات یکسانی نیز برخوردار شوند. در حقیقت به سختی می توان قابلیتی را پیدا کرد که تنها در یکی از این دو خودرو تعبیه شده باشد؛ البته به جز مدل هیبریدی در سوناتا.

این خبر برای کسانی که به گجت های گوناگون نیاز دارند، خوشایند خواهد بود؛ چرا که دو خودروی کیا اپتیما و هیوندا سوناتا هر دو در کلاس خودروهای سدان متوسط، از  جدیدترین تکنولوژی های روز برخوردار شده اند. هر دو مدل از سیستم کنترل کروز تطبیقی، صندلی های مجهز به تهویه (در مدل های سفارشی) غربیلک فرمان مجهز به گرم کننده، سیستم ترمز اتوماتیک قبل از برخورد، سیستم هشدار خروج از لاین و غیره بهره می برند. تنها تفاوت اساسی در این بخش، مربوط به سیستم اطلاعات سرگرمی آنهاست. هیوندا سوناتا از تکنولوژی هیوندا Blue Link و کیا اپتیما از کیاUVO بهره می برند که از عملکرد مشابهی برخوردار هستند.

تجربه ی رانندگی

رانندگی با کیا اپتیما ۲۰۱۶ و هیوندا سوناتا ۲۰۱۶ احساسی مشابهی را در رانندگان این دو خودرو ایجاد می کند. دلیل این امر نیز پلتفرم، موتور، سیستم انتقال قدرت و بسیاری از مولفه های مشابه دیگر است. در گذشته برخی معتقد بودند که هدایت اپتیما کمی خشک تر از سوناتا است؛ اما چنین چیزی حقیقت ندارد. تجربه ی رانندگی با هر دو مدل کاملا سبک بوده و از خشونت اسپرتی چندانی برخوردار نیست. مزیت این دو مدل این است که هر دو، سواری آسان، راحت و نرمی را در کابین آرام خود ارائه می دهند.

منبع : سوناتا هیوندا

  • ۹۵/۱۰/۰۴
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی