دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰
خودروی «پژو پارس »برای کسانی خوب می باشد که خیلی زود به زود خودرویشان را عوض می کنند البته در خصوص «پژو پارس »باید بگوییم که اگر تحمل دیدن یک  خودرو درست شبیه به خودروی خودتان اما همراه با بار هندوانه را دارید این خودرو را خریداری کنید!
این که خودروی « پژو پارس» به راحتی قابل خریدو فروش است یک مزیت برای این  خودرو به حساب می آید چراکه دارنده آن هر زمان که اراده کند می تواند آن خودرو را به پول نقد بدل سازد .
دلیل اینکه «پژو پارس» به راحتی قابل خریدو فروش است این می باشد که این خودرو در طی سال هایی که عرضه شده است محبوبیتش را به خوبی به دست آورده است .
« سورن » شاید در این زمینه هیچ شباهتی به «پارس» نداشته باشد، اما اگر به دنبال خودرویی ارزنده و خانوادگی هستید و البته حاضرید زمان زیادی را برای فروش آن صرف کنید می‌تواند گزینه مناسب شما باشد. اما اگر می خواهید با کمترین قیمت لوکس‌ترین امکانات را در اختیار داشته باشید و شتاب و قدرت برایتان اهمیت دارد، ۶۲۰ خودرو مناسب شماست. در نهایت اگر ما بخواهیم یکی از این سه خودرو را انتخاب کنیم، به سمت سورن خواهیم رفت، با این شرط که امکان انتخاب قوای محرکه ۶۲۰ برای آن وجود داشته باشد.
سورن مورد بررسی از یک پیشرانه ۱٫۷ لیتری با کد EF7 سود می‌برد که ایران خودرو آن را با کمک موسسه FEVآلمان طراحی کرده و ساخته. خروج ۱۱۴۴ اسب‌بخار  نیرو از این پیشرانه برای به حرکت در آوردن این اسب رام کافی است، اما با وجود زمان زیادی که از معرفی آن گذشته، هنوز فکری به حال اضافه وزن آن نشده است. این اتفاق موج شده موتور نسبتا جدید ایران خودرو آنطور که باید نتواند عرض اندام کند. با رسیدن دور موتور به عدد ۳۰۰۰۰ صدای بلند به خوبی در کابین حس می شود تا جایی که ترجیح می‌دهید به جای فشار دادن بیشتر پدال گاز برای رسیدن به نیروی بهینه، دنده را تعویض کنید تا صدای موتور کاهش یابد.
موتور XU7 نصب شده روی پارس سال علاوه بر کمترین نیرو کمترین بازدهی را نیز در گروه دارد. موتور ۱٫۸ لیتری که تنها ۹۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و در رده انرژی G دسته بندی می‌شود. با این حال به خاطر وزن کمتر، پارس به اندازه سورن رام نیست. در سمت دیگر لیفان تازه‌کار و کم ادعا از موتوری سود می‌برد که با همکاری شرکت ریکاردو انگلستان طراحی و تولید شده، و بدیهی است توان  ۱۳۱ اسب بخاری ۶۲۰ در کنار وزن کمتر آن نسبت به سورن، با کمترین زحمت این اسب ایرانی را پشت سر می‌گذارد. اما همین سنگینی سورن باعث شده تا پایدارترین عضو گروه باشد و به راحتی با سرعت ۸۰ کیلومتر با ان وارد پیچ های نه چندان تند شوید. اما نکته‌ای که ممکن در این خودرو چندان دلچسب نباشد، فاصله زیاد دنده‌ها با یکدیگر است که کمی سخت جا رفتن نیز چاشنی آن شده است، مشکلی که در دو خودرو دیگر به چشم نمی‌خورد.
لیفان ۶۲۰ علاوه بر قدرت بیشتر، دید بهتری را نسبت به دو رقیب ایرانی خود ارائه می‌دهد که بخشی از آن را مدیون موقعیت بالاتر صندلی راننده است. پس از  ۶۲۰ این کابین پارس است که دید خوبی به فضای اطراف دارد و در نهایت بیشترین نقاط کور متعلق سورن است. عضو کهنه‌کار گروه با اختلاف اندک بهترین هندلینگ را ارائه می‌دهد و پس از آن برادر ناتنی‌اش سورن قرار می‌گیرد. لیفان هم به سبب ارتفاع  بیشتر نسبت به دو خودرو دیگر جایگاه سوم در اختیار دارد.
منبع : پژو پارس
  • ۹۵/۱۰/۰۲
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی