دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

به دلیل اینکه افراد شخصی اقدام به وارد نمودن اتومبیل های «هیوندای» و «کیا» کرده اند بازارهای خودروی کشورمان پر شده است از انواع مختلف و گوناگون این خودروها با امکانات متفاوت دلیل این امر هم این می باشد که سلایق هر یک از اشخاص با دیگری متفاوت است .

می توانیم به راحتی بگوییم که در خیابان هایمان دو «توسان» و یا دو «اسپورتیج» که از بعد امکاناتی به خوبی شبیه به هم باشند به سختی می توان پیدا کرد .

هر کدام هم برای خود تیپ و اسمی روی خودروی خود گذاشته و آن را فولِ فول نامیده اند!

شاید برای اینکه متوجه شوید خودرویی که قصد خرید آن را دارید از تمامی امکانات قابل نصب بهره مند است یا نه، باید مطالعات و تجربیات زیادی داشته باشید و برای خود در این زمینه حرفه ای شوید.
اما در کل و با یک نگاه کلی به لیست امکانات قابل نصب روی هر خودرو می توانید متوجه شوید که در اکثر موارد هر دو خودرو بسیار شبیه به یکدیگر هستند اما بعضی از تجهیزات روی «توسان» قابل نصب نیست و از این حیث« اسپورتیج» برتری نسبی به «توسان »دارد (البته ممکن است از زمان نگارش این مقاله تا زمان انتشار آن که تنها چند روز است همان امکانات نیز قابل نصب شوند و در نمایشگاه های کشور قابل دسترس!). مثلاً روی کیا اسپورتیج سنسور جلو نصب می شود اما توسان در هیچ یک از مدل ها سنسور جلو ندارد. و یا در اسپورتیج آنتن کوسه ای و ساب ووفر وجود دارد ولی روی توسان نمی توانید این دو را داشته باشید. مجدد متذکر می شوم که احتمالاً در همین لحظه بسیاری می گویند که فلان توسان در فلان جا این آپشن را هم دارد که باید گفت “بله درست می فرمایید” و همانطورکه ذکر شد روی تمامی مدل های هیوندای و کیا انواع و اقسام امکانات نصب می شوند.
ولی در یک صحبت کلی، هر دو خودرو از نظر سطح تجهیزات در بهترین شرایط در کلاس خود هستند و اگر برای شما تجهیزات نصب شده یکی از فاکتورهای خرید است، مطمئن باشید که هیچ کدام شما را مایوس نخواهد کرد.

چه پیشرانه ای روی این دو کره ای نصب شده؟

 شاید راحت ترین قسمت در این مقاله نوشتن همین قسمت باشد زیرا اگر درپوش موتور را بالا بزنید متوجه می شوید که دقیقاً یک پیشرانه آن هم با عملکردی مشابه روی آنها نصب شده است. روی توسان و اسپورتیج یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه به حجم دقیق 2359 سی سی نصب شده که می تواند حداکثر 177 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 227 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه را تولید کند که اگر کمی عمیق تر شویم این موتور از سری پیشرانه های MPi است.
یک موضوع را داخل پرانتز بگوییم که در مقطعی و در مدل های 2012 تعداد بسیار کمی از مدل های اسپورتیج با موتور 2 لیتری توربو GDi با قدرت 267 اسب بخار نیز وارد شده است که راحت ترین راه برای تشخیص آنها وجود دو خروجی اگزوز در عقب خودرو است.
اگر به اعداد و ارقام آنها نیز نگاهی بیندازید، متوجه می شوید که از این نظر هم بسیار شبیه به هم هستند و شتاب صفر تا صد هر دو تقریباً 10 ثانیه و حداکثر سرعت آنها کمی بیش از 180 کیلومتر در ساعت است. اما ما به این اعداد اکتفا نکردیم و اگر با اخلاق ما آشنایی داشته باشید می بایستی حتماً خودمان هم آنها را تست می کردیم که در نهایت یک درگ برگزار کردیم و می توانید در ادامه آن را مشاهده کنید.
  • ۹۵/۱۰/۰۱
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی