دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

اگر بخواهیم در خصوص امکانات رفاهی و تجهیزات خودروی پژو ۴۰۵ SLX بحث  نماییم می توانیم بعد از بررسی به موارد زیر اشاره نماییم :

  1. جدید شدن داشبورد خودرو
  2. مجهز شدن خودرو به مه شکن جلو و همچنین عقب
  3. مجهز گشتن خودرو به دو عدد ایربگ هم برای راننده و هم برای سرنشین
  4. نصب رادیو همراه با توانایی پخش سی دی و یو اس بی
  5. داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان راننده

رینگ های این خودرو ۱۴ اینچی و از مدل چدنی قدیمی می باشند .

که به سلیقه مالک بعدا لاستیک های کارخانه ای ۱۸۵ میلی متری جای خود را به نمونه ای با پهنای ۲۰۵ میلی متر دادند که باعث چسبندگی بهتری نسبت به نوع کارخانه ای (اغلب چینی و ایرانی) می شود.

آخرین مشخصه قابل بحث این اثر تاریخی ، صندوق بار نسبتا بزرگ با ظرفیت ۴۷۰ لیتر است.

فضای داخلی پژو ۴۰۵ SLX

به لطف مهندسی خوب دهه ۸۰ پژو، اگر شما قد بلندی داشته باشید در عقب ماشین احساس نسبتا راحتی خواهید داشت که به حالت سقف مستطیل شکلی آن باز می گردد. صندلی ها گودتر و کاملا فراگیر هستند.

داشبوردی که در مقابل شما دیده می شود، هرچند تفاوت زیادی در کیفیت مواد استفاده شده ندارد، اما رنگ بندی ترکیبی کرم و مشکی آن فضای خسته کننده ای که از پلاستیک هایی بی روح را تغییر داده.

البته اگر قصد قیاس بین نسخه های قدیمی و اصطلاحا فرانسوی ۴۰۵ با SLX های فعلی ایران خودرو را داشته باشید، با تفاوت عظیمی ماحصل اختلاف بین یک خودرو با کیفیت اروپایی و یک خودرو چینی ایرانی مواجه خواهید شد که پس از قریب به ۲۵ سال تولید ۴۰۵ در ایران جز تاسف و افسوس نتیجه ای در پی ندارد.

اصلی ترین تفاوت آن نسبت به نسخه عادی ۴۰۵ دکمه فلاشر ۴ گوش و درشت آن در وسط داشبورد است که از جنس پلاستیک بازیافتی فوق العاده بی کیفیت ساخته شده است.

فرمان خودرو هم اگر ارتفاع آن را کمی پایین تر آورید، در دور برگردان ها دست ها به زانو ها برخورد خواهند کرد و اگر ارتفاع را بالا ببرید، حسی مشابه خودرو های نیمه سنگین باری به شما دست می دهد و حتی دید آمپرها را هم مختل خواهد کرد.

این ضعف، البته ماحصل افزودن ایربگ به فرمان است که باعث بزرگ شدن بخش مرکزی آن و از بین رفتن ارگونومی نسبت به نسخه های قدیمی و فرانسوی ۴۰۵ شده است و در تمامی خانواده پژو ۴۰۵، پارس و سمند به شکل فراگیر دیده می شود.

منبع : پژو 405

  • ۹۵/۰۹/۲۵
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی