دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

اتومبیل تندر ۹۰ را یک خودرویی با طراحی زشت می دانند اما این خودرو هیچ وقت پایش را از عرصه بازارهای خودرو بیرون نکشید و ماند و ثابت کرد که دارای سیستم فنی خیلی خوب می باشد و از این بعد قوی است .

حال مونتاژ خودروی رنو ساندرو نسل نخست در ایران نشان داد که خودرویی زشت تر از تندر ۹۰ هم وجود دارد !

حال به بررسی ابعادی این دو خودرو می پردازیم :

خودروی تندر ۹۰ :

طول: ۴٫۲۵۰ میلیمتر

عرض : ۱٫۷۴۰ میلیمتر

ارتفاع : ۱٫۵۲۵ میلیمتر

فاصله بین محور چرخ های جلو وعقب : ۲٫۶۳۰ میلیمتر

وزن خالص : ۱٫۱۵۵ کیلوگرم

خودروی تندر ۹۰ اتوماتیک یک خودروی سدان به حساب می آید از این رو بهتر می باشد که حجم صندوق این خودرو هم در نظر گرفته شود .

در مقابل ساندرو ۵۰۲۰ میلیمتر طول دارد. عرض آن بدون در نظر گرفتن آینه ها به ۱۷۴۶ میلیمتر می رسد و ارتفاع آن ۱۵۳۴ میلیمتر قید شده است. جالب اینکه فاصله چرخ های جلو و عقب در مدل اتومات ۱۰ میلیمتر بیشتر است و به ۱۴۸۰ میلیمتر می رسد. در سایت گروه سایپا وزن خالص این خودرو ۱۱۴۶ کیلوگرم قید شده است.

به گزارش اخبار خودرو ،مثل دو شکارچی گرسنه از هم فاصله گرفته اند و فعلا با خشم به هم نگاه می کنند. چاره دیگری نیست؛ در بازاری که از مدت ها پیش با رکود دست و پنجه نرم می کند، مشتری زیادی پیدا نمی شود. با این حال برگ برنده آنها استفاده از گیربکس اتوماتیک است. باید به چشم تنها گزینه های غیر چینی بازار نگاه شان کرد که خریدشان تنها ۵۰ میلیون تومان هزینه دارد. ما آنها را روی میز تشریح ریخته ایم و دل و روده شان را بیرون آورده ایم تا تکلیف کار مشخص شود. اگر قصد دارید با بودجه ۵۰ میلیون تومانی یک خودروی دنده اتوماتیک غیر چینی بخرید، این نوشته دقیقا برای شما نوشته شده است.

مصرف سوخت

نمی توانید دل به دریا بزنید و بدون توجه به ظرفیت باک و مصرف سوخت، سوار هر خودرویی شوید. در سایت ایران خودرو تندر ۹۰ اتومات در هر ۱۰۰ کیلومتر فضای شهری، حدود ۱۱٫۱ لیتر سوخت مصرف می کند. اگر با همین خودرو به خارج شهر بروید، مصرف تان در هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی به ۶٫۶ لیتر می رسد اما مهم مصرف سوخت در سیکل ترکیبی است که برای تندر ۹۰ اتوماتیک خود کارخانه سازنده روی عدد ۸٫۳ لیتر تاکید دارد. حساب و کتابش را بگذارید برای بعد، حجم باک این خودرو ۵۰ لیتر است که یعنی برای هر بار پر کردن باک آن باید یک تراول ۵۰ هزار تومانی خرج کنید.

حالا به سراغ ساندروی دنده اتومات برویم که سایپا ترجیح داده در بخش مصرف سوخت تنها به سیکل ترکیبی اشاره کند. آنها می گویند دنده اتومات جدیدشان در هر ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی ۸٫۳ لیتر سوخت مصرف می کند. جالب بود، نه؟ دقیقا همان چیزی که برای تندر ۹۰ اتومات وجود دارد. خبر دیگر اینکه پر کردن باک ساندرو هم ۵۰ هزار تومان خرج روی دست تان می گذارد. چه رقابت کلافه کننده ای!

آنچه در زیر پنهان است، مقایسه توانایی موتور

ساندرو اتومات از گیربکس چهار سرعته بهره می برد و به موتور خطی از نوع K4MC6 مجهز است. موتور این خودرو چهار سیلندر است و ۱۶ سوپاپ دارد. حجم موتور ۱۵۹۸ سی سی قید شده که طبق رسم بازار با کمی ارفاق باید همان ۱۶۰۰ سی سی در نظر گرفته شود. تا یادمان نرفته بگوییم این خودرو استاندارد آلایندگی یورو ۴ را گرفته و حداکثر قدرت موتورش برابر است با ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه.

حالا بیایید نگاهی به زیر در موتور تندر ۹۰ بیندازیم. آنجا که موتور مشابه K4M با حجم ۱۶۰۰ سی سی آرام گرفته است. برای اینکه خیال تان را راحت کنیم باید از همین حالا بدانید حداکثر قدرت این موتور به ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه می رسد و اینجا هم با استاندارد آلایندگی یورو ۴ روبرو هستیم. جعبه دنده ها هم مشترک هستند. در تندر ۹۰ اتومات با همین مشخصات روبرو هستیم؛ ترمزهای ABS و EBD (چهار کاناله) شامل ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کاری و ترمز عقب کاسه ای. فرمان هم از نوع هیدرولیکی است. واقعا مقایسه کسالت آوری شده است.

منبع : پارس خودرو 

  • ۹۵/۰۹/۲۴
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی