دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

وقتی می خواهیم به ظاهر خودروی ساینا بپردازیم اول از همه باید این نکته را در نظر بگیریم که این خودرو را بر روی پلت فرم تیبا ساخته اند .

این نکته سبب می شود که سطح توقعمان ازظاهر این خودرو به پایین ترین سطح ممکن برسد .

با در نظر گرفتن این موضوع می توانیم نقاطی را در این خودرو پیدا نماییم که قابل قبول باشد .

اما در این بین دو ایراد وجود دارد که می توان از ظاهر خودروی ساینا گرفت . اول این می باشد که قسمت جلویی خودرو با قسمت پشتی آن هماهنگی لازم را ندارد

و دوم اینکه این طراحی بیشتر مناسب خودرویی در کلاس بزرگ‌تر از سایناست و چندان سنخیتی با کاربرد و اهداف ساینا ندارد.

در داخل خودرو هم وضع چندان خوب نیست. هرچند که ما هیچ توقعی از ساینا درزمینهٔ جنس متریال و طراحی چشم‌نواز نداشتیم، اما طراحی داخلی ساینا ما را ناامیدتر از قبل کرد. در داخل خودرو همه چیز از پلاستیک خشک تشکیل شده بود و به نظر می‌رسید که هیچ چیز نرم و راحتی در این خودرو وجود ندارد! همچنین ما از طراحان سایپا توقع بیشتری درزمینهٔ طراحی داشبورد داشتیم.

پس از بررسی ظاهر این خودرو، تصمیم گرفتیم نگاهی نیز به عملکرد فنی آن بیاندازیم تا شاید ساینا بتواند در این زمینه ضعف‌هایش را پوشش داده و نظر ما را نسبت به خود عوض کند.

ساینا از نظر فنی بسیار مشابه تیباست و در زیر کاپوت آن همان موتور با حجم دقیق ۱۵۰۳ سی‌سی قرار دارد که توانایی تولید ۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۶ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

این بدین معنی است که موتور ساینا ۸ اسب‌بخار و ۱ نیوتن‌متر کمتر از تیبا تولید می‌کند و البته این گشتاور را در دور پایین‌تری نسبت به تیبا به دست می‌آورد.

در نتیجه برخلاف خودروسازان دیگر که با بهینه‌سازی موتور از آن توان و گشتاور بیشتری استخراج می‌کنند، متخصصین سایپا دقیقاً برعکس عمل کرده و خروجی‌های پایین‌تری از موتور تولید کرده‌اند که در نوع خود قابل توجه است! ساینا دارای دو ایربگ و سیستم‌های ترمز ABS و EBD می‌باشد.

همچنین ترمزهای جلو آن از نوع دیسکی خنک شونده و ترمزهای عقب آن نیز از نوع دیسکی هستند.

از امکانات رفاهی ساینا می‌توان به شیشه بالابرهای برقی جلو، صفحه نمایشگر، نمایش دمای محیط بیرون و کلید مجهز به ریموت اشاره کرد. همچنین ساینا دارای یک تیپ لوکس است که علاوه بر امکانات فوق، از سنسور پارک عقب، قابلیت تنظیم برقی آینه‌ها، شیشه بالابر برقی عقب و سیستم تهویه مطبوع دیجیتال بهره می‌برد.
ساینا قرار است که به‌زودی و با قیمت ۲۷ میلیون تومان وارد بازار شود. با توجه به این قیمت، برخی ساینا را جایگزین پژو ۴۰۵ می‌دانند. البته این نظر نمی‌تواند چندان درست باشد، چرا که این دو خودرو نه در یک کلاس قرار می‌گیرند، نه از قدرت و قابلیت‌های فنی برابر بهره می‌برند، نه کاربری یکسان دارند و نه توسط یک شرکت عرضه می‌شوند.

بنده شخصاً پژو ۴۰۵ قدیمی و پرمصرف را با تمام مشکلات و مصائبش نسبت به ساینا ارجح می‌دانم و معتقدم که بسیار بهتر می‌بود اگر ساینا به‌عنوان جایگزین تیبا و با همان قیمت حدود ۲۱ میلیون تومان وارد بازار می‌شد.

منبع : سایپا

  • ۹۵/۰۹/۲۳
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی