دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

قیمت خودروی جنسیس سدان در زمانی که کار تست بر روی آن انجام شده است مابین ۱۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ الی ۱۶۰٫۰۰۰٫۰۰۰ می باشد و این اختلاف قیمت به میزان کارکرد خودرو بستگی دارد .

ولی در این خصوص باید گفت که نسخه های که فیس لیفت شده اند قیمت هایی بالاتر از این حرف ها دارند .

اگر شما پولتان در این حدودها باشد علاوه بر آنکه می توانید جنسیس سدان بخرید می توانید خودروهایی مانند : BMV 530I و یا بنز E350 و یا E280 را تهیه نمایید .

بیشتر کسانی که به طرف خودروی هیوندا جنسیس می روند به دنبال یک سواری نرم می باشند که امکانات رفاهی خوبی داشته باشد . این خودرو یک اتومبیل کم خرج می باشد که خدمات پس از فروش مناسبی هم ارائه می کند .

باید بیان داشت که خودروی جنسیس از امکانات خوبی در مقایسه با سایر رقبای آلمانی برخوردار می باشد .

اما اگر قابلیت های حرکتی و لذت رانندگی و اعتبار برند خودرو برایتان مهم است بدون تردید به سراغ ب ام و اتاق E60 بروید و مطمئن باشید که با خرید ب ام و پکیج هیجان انگیزتری دریافت خواهید کرد. جنسیس که امروزه دیگر تبدیل به برندی مستقل شده است قدم بسیار بزرگی برای کمپانی هیوندای محسوب می شود و به نوعی این کمپانی را در آغاز راهی قرار داده که دو دهه ی پیش لکسس آن راه را پیمود؛ هر چند لکسس در همان بدو ورود تبدیل به تهدید بسیار بزرگی برای آلمانی ها شد اما بنظر نگارنده جنسیس هنوز راه زیادی برای پیمودن دارد تا بتواند خود را در حد رقبای آلمانی اش نشان دهد.

مشخصات فنی

 نسل اول جنسیس تا پیش از تجربه ی فیس لیفت جزئی که در سال ۲۰۱۲ روی آن اعمال شد در بازار های جهانی با دو موتور شش سیلندر ۳٫۳ و ۳٫۸ لیتری عرضه می شد. هر دو موتور از خانواده موتور های لامبدا هستند که تنها گونه ی ۳٫۸ لیتری آن به بازار کشورمان راه یافت. این موتور با حجم دقیق ۳۷۷۸ سی سی شش سیلندر وی شکل و مجهز به ۲۴ سوپاپ است، این موتور تمام آلومینیومی بوده و سر سیلندر آن از طراحی DOHC بهره می برد بدین معنی که دارای دو میل سوپاپ در بالا است.

این موتور مجهز به زنجیر تایم و سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ یا اختصارا CVVT است. سیستم سوخت رسانی این موتور MPi است که کوتاه شده ی عبارت Multipoint Fuel Injection است که به معنای پاشش چند نقطه ای سوخت است. در این سیستم هر سیلندر انژکتور خود را دارد و زمان پاشش سوخت هر سیلندر مختص آن سیلندر می باشد. قدرت و گشتاور این موتور به ترتیب ۲۹۰ اسب بخار و۳۵۸ نیوتون متر است که از این نظر آن را در سطح بنز E350 و ب ام و ۵۳۰i قرار می دهد، منتها در تئوری و نه در عمل؛ البته در نسل های جدید خودروهای آلمانی که اکثرا به استفاده از توربوشارژر روی آورده اند همین حدود گشتاور را از موتور های دو لیتری بیرون می کشند و بهتر است جنسیس با خودروهای آلمانی هم سن و سال خودش مقایسه شود.
گیربکس جنسیس شش سرعته ی خودکار با نام B600 ساخت کمپانی آیسن سیکو از زیر مجموعه های تویوتا است و وظیفه ی انتقال نیرو به محور عقب را بر عهده دارد. با آن که موتور جنسیس سدان با جنسیس کوپه یکی است اما جنسیس کوپه از گیربکس ZF آلمان استفاده می کند.

البته برای بازار آمریکا جنسیس سدان با یک موتور ۴٫۶ لیتری هشت سیلندر نیز عرضه می شود که آن مدل هم از گیربکس ZF بهره می برد. جنسیس هایی که پس از سال ۲۰۱۲ به کشور وارد شدند از مدل ارتقا یافته هستند که با اضافه شدن سیستم تزریق مستقیم سوخت، قدرت آنها به ۳۳۳ اسب بخار افزایش پیدا کرده است و از گیربکس هشت سرعته بهره می برند.
سیستم فرمان جنسیس از نوع راک اند پینیون حساس به سرعت است و سیستم تعلیق هم در جلو مولتی لینک و در عقب از نوع پنج اتصالی استفاده شده است. در مورد سیستم نیز در هر چهار چرخ از ترمز دیسکی مجهز به سیستم ضد بلوکه برخوردار است. تقسیم وزن خودرو هم مناسب است و ۵۲ در صد وزن در جلو و ۴۸ درصد آن در عقب قرار دارد. باتری خودرو نیز به سبک خودروهای آلمانی در صندوق عقب تعبیه شده است.

منبع : هیوندا

  • ۹۵/۰۹/۲۲
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی