دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

یکی از مواردی که همه مشتریان به آن اهمیت خاصی می دهند به روز و مدرن بودن خودرو و به طور کلی طراحی ظاهری آن می باشد.

در حال حاضر هم که شرایط بازار خودروها به گونه ای شده است که اتومبیل های چینی در آن به وفور دیده میشوند و همین امر هم سبب گشته است تا مردم بیشتر به بعد ظاهری خودرو ها اهمیت دهند .

خودروی پژو ۴۰۵ متاسفانه به قدری قدیمی شده است که طرح نخستین آن به دهه هشتاد میلادی بر میگردد . به همین جهت هم کمپانی ایران خودرو اقدام به ایجاد تغییر و تحول در این خودرویش کرده است تا شاید بتواند کمی آن را بهبود بخشد! و نام آن را هم نیز پژو ۴۰۵ SLX نهاده است .

۴۰۵ برای پژو محصول کم حاشیه ای نبود، شکست پژو در بازار آمریکا پس از عرضه این مدل روی داد و باعث غیبت ۳ دهه ای این خودروساز فرانسوی در بزرگترین بازار جهان شد.

البته ۴۰۵ برخلاف آمریکا، در اروپا خودرو موفقی بود، به گونه ای که در سال ۱۹۸۵ عنوان خودروی سال اروپا را کسب کرد و پژو با این مدل دو سال پیاپی در رالی قهرمانی داکار مقام قهرمانی را از آن خود کرد.

در سال ۱۹۸۹ و با تمام شدن تاریخ انقضا آن و عرضه نسل جدید (۴۰۶) ، حق امتیاز تولید این مدل در سال ۱۳۷۰ شمسی به ایران واگذار شد و به نوعی سرآغازی بر همکاری با طرف ایرانی یعنی ایران خودرو بود.

ایران خودرو از ۴۰۵ سه مدل GL  ،GLX  و RD را در تمامی این سال ها به بازار عرضه کرد و همینطور به عنوان پلت فرم پایه ای برای اولین خودروی ملی ما یعنی سمند تبدیل شد.

از این خانواده GL عمری کوتاه تر از دو عضو دیگر داشت. اما RD که از قلب با دوام پیکان بهینه شده استفاده می کرد تا سال ۹۱ و با اسم مستعار ROA به صورت پنهانی می زیست و تبدیل به جایگزین پیکان برای ایران خودرو شده بود.

در هر صورت می توان ۴۰۵ را در اوایل تولد خودرویی موفق (حداقل در فرانسه) و به روز عنوان کرد که خود پژو هم با عرضه گزینه های جذابی همچون MI16 توانست بازخورد خوبی از آن بگیرد، اما بعد از گذشت ۲۷ سال و دگرگون شدن صنعت خودروسازی، ظاهر بخت برگشته آن دیگر هیچ نگاهی را به سمت و سوی خود خیره نمی کند و شاید تنها از سر ناچاری خریدارن باشد که هنوز بر روی خطوط تولید قرار دارد.

SLX؛ بزک کاری به جای فیس لیفت

از تغییرات کوچک و بزرگ طراحی در صنعت خودروسازی به عنوان فیس لیفت یاد می شود، اما تغییرات ایجاد شده بر روی SLX بیش از آنکه به فیس لیفت شبیه باشد شبیه مراجعه ایران خوردو به یکی از فروشگاه های لوکس اسپرت سطح شهر و خرید چند قطعه چینی بی کیفیت است.

برای مثال چراغ های جلو با لنز های دوگانه جایگزین چراغ ساده و اصیل استاندارد شده اند و جالب آنکه نور دهی این چراغ های شدید تاحدی ضعیف است که نمایندگی های ایران خودرو به خریداران توصیه می کنند تا چراغ را با نمونه قدیمی و اصلی تعویض کنند.

بنابراین تغییرات ظاهری در مدل SLX تاثیر مثبتی بر جلب نظر مشتریان نداشته است. به خصوص که عمده تغییرات ظاهری مدل SLX نسبت به GLX صرف موارد غیر کاربردی شده است.

برای مثال بالچه یا (spoiler) است که آن هم تقریبا بلا استفاده است؛ در واقع ابعاد آن در حدی نیست که باعث ایجاد نیروی Down force شود و تنها می تواند فرم آیرودینامیکی ۴۰۵ را بدتر کند.

منبع : پژو 405 

  • ۹۵/۰۹/۲۲
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی