دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

در آن روزهایی که خودروی رنو مگان به تازگی روانه بازارها شده بود شاید هیچ کس تصورش را هم نمیکرد که این خودرو در یک مقطعی تا حد زیادی طرفدار پیدا کند .

در اوایل ورود این خودرو کسی طرفدار این خودرو نبود و به کلی باید گفت در آن زمان استقبال خوبی از این خودرو به عمل نیامد .

این کم مهری به خودروی مگان کماکان تا سال ۹۰ ادامه داشت اما در سال های ۹۰ و ۹۱ دیگر مردم به سمت این خودرو رفتند و از آن استقبال خوبی کردند .

یعنی باید طرفدار پیدا کردن خودروی مگان را مصادف دانست با زمانی که قیمت خودرو روز به روز گران تر شد و بالاخره در اواخر سال ۹۱ اوج جهش را تجربه نمود .

مگانی که در نسخه اتوماتیک زیر ۳۰ میلیون تومان معامله می‌شد، به قیمت ۴۳ میلیون تومان رسید و در نهایت شرکت پارس‌خودرو قیمت آن را درحدود ۷۰ میلیون تومان تعیین ‌کرد. نسخه‌های سفارش مدیران هم از همان سال‌ها به بازار آمد که مانیتور، دوربین دنده‌عقب، سنسور پارک عقب، کروزکنترل و لیمتد را نسبت به نسخه‌های ساده اتوماتیک بیشتر داشت.

مدل ۱٫۶ لیتری دنده‌ای هم که زیاد مشتری نداشت، با اضافه شدن برخی امکانات در سطح نسخه اتوماتیک مشتریانی پیدا کرد و شاهد بودیم طرح‌های فروش این خودرو در زمان کوتاهی به پایان می‌رسید. با پایان تولید رنومگان اتوماتیک، قیمت این خودرو جهش صعودی داشت و اوایل تا مرز ۹۰ میلیون تومان پیش رفت. سال ۹۳ اوج گرانی این خودرو اتفاق افتاد و در بازار آزاد تا ۱۲۶ میلیون تومان هم مدل اتوماتیک سفارش مدیران به فروش می‌رسید. این روزها می‌شود نسخه صفر سال‌های گذشته را پیدا کرد. ولی قیمتی که برای این خودروها اعلام می‌شود بالای ۱۰۰ میلیون تومان است که توجیه منطقی ندارد. یعنی مگانی که در سال ۲۰۰۲ طراحی شده است قیمتی بیشتر از نسل جدید مگان دارد که تحت عنوان فلوئنس در سال ۲۰۰۹ به بازار جهانی معرفی شده است و هنوز در سطح بازار جهانی با این اتاق تولید می‌شود.

رنو مگان (به فرانسوی: Renault Mégane) خودرویی است که توسط شرکت رنو فرانسه تولید می‌شود. طرح اولیه این خودرو در سال ۱۹۸۸ توسط شرکت رنو ارائه گردید. این خودرو به افتخار مگان سودیت طراح معروف فرودگاه برست نامگذاری شد.

نسل اول این خودرو با نام Mégane I در سال ۱۹۹۵ به بازار عرضه شد. در سال ۲۰۰۲ نسل دوم این خودرو با نام Mégane II جایگزین نسل اول گردید. شرکت رنو در ۴ اکتبر ۲۰۰۸ نسل سوم مگان با نام Mégane III در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل موندیال پاریس پرده برداری نمود.

رنو مگان نسل اول، در سال ۱۹۹۵ به عنوان جایگزین رنو ۱۹ به بازار عرضه شد. این خودرو توانست در اروپا به فروش خوبی برسد.

منبع : رنو

  • ۹۵/۰۹/۱۷
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی