دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

چیزی که سبب شده است تا مردم بیشتر به سراغ خودروهای سوناتا جی ال اس و مزدا ۳ بروند تجهیزات و امکانات رفاهی این دو خودرو می باشد .

با مشاهده نمودن لیست آپشن ها و امکانات رفاهی خودروهای هیوندا سوناتا جی ال اس و مزدا ۳ به غنی بودن این دو خودرو از لحاظ تجهیزاتی پی می بریم .

آپشن ها و تجهیزات رفاهی خودروی سوناتا تیپ ۶ به شرح ذیل می باشد :

۱٫مجهز بودن به ۶ عدد ایربک

۲٫داشتن ترمز های ABS

۳٫مجهز بودن به سانروف

۴٫داشتن گیربکس اتوماتیک ۴ دنده ای

۵٫داشتن کولر اتوماتیک همراه با فیلتر

۶٫چهار دیسک ترمز –

۷٫ پوشش چرم صندلی ها و تودوزی –

۸٫فرمان با قطعات چوبی –

۹٫شیشه با قابلیت کنترل نور آفتاب –

۱۰٫کروز کنترل –

۱۱٫مسافت سنج کامپیوتری –

۱۲٫سنسور هشدار دهنده عقب –

۱۳٫سیستم ضد سرقت –

۱۴٫تنظیم الکتریکی صندلی راننده –

۱۵٫سیستم پخش CD -MP همراه ۶ بلندگو –

۱۶٫سیستم کنترل رادیو از روی فرمان –

۱۷٫آینه های برقی به همراه گرمکن –

۱۸٫چراغ مه شکن جلو و عقب و رینگ آلومینیومی .

قیمت سوناتا تیپ ۶ با تجهیزات گفته شده که توسط شرکت آسان موتور ( نماینده ی رسمی هیوندای در ایران ) وارد میشود مبلغ ۳۲۶۰۰۰۰۰ تومان میباشد که به رقم فوق باید ۸۰۰۰۰۰ تومان هزینه ی بیمه و پلاک را نیز اضافه کرد که در کل رقمی بالغ بر ۳۳۴۰۰۰۰۰ تومان میگردد .

اما در بخش تجهیزات مزدا ۳ نیز از لیست نسبتا بلندبالایی بهره مند است که به آن اشاره میکنم :

ایربگ – جعبه دنده۴ سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده ها به صورت دستی ( تیپ ترونیک ) – ۴ دیسک ترمز – سیستم ABS – فرمان با قابلیت تنظیم در ارتفاع و عمق – سیستم تهویه مطبوع خودکار – آینه های برقی و گرم شونده – پروژکتورهای جلو و عقب – صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع – ریموت کنترل درها – کنترل پخش صورت بر روی فرمان – سیستم قفل دوبله درها – چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع – پخش سی دی و ام پی ۳ – رینگ های آلیاژی ۱۶ اینچ – سانروف – گرم کن صندلی های جلو – سی دی چنجر ۶ تایی – برف پاک کن با حسگر بارش باران – چراغ های جلو با قابلیت روشن و خاموش شدن خودکار و روکش چرم صندلی ها – پوشش چرم دسته دنده و فرمان .

قیمت ثبت نام مزدا ۳ تیپ ۳ ( تحویل دو ماهه ) برابر ۲۹۸۰۰۰۰۰ تومان میباشد البته این خودرو در بازار آزاد در رنج قیمت ۳۳ و ۳۴ ملیون نیز معامله میگردد  .

اگر چه قضاوت در این مورد کمی سخت و دشوار است ولی باید گفت که تجهیزات اضافه هیوندای نسبت به مزدا مانند : کروز کنترل – کنترل برقی صندلی راننده – مسافت سنج کامپیوتری و  سنسور هشدار دهنده ی عقب در مقابل تجهیزات اضافه تر مزدا نظیر : گرم کن صندلی راننده – خاموش و روشن شدن چراغ ها به طور خودکار و  برف پاک کن با حسگر باران مهم تر میباشد ضمن این که تحویل سوناتا ظرف یک یا دو روز میباشد ولی برای تحویل گرفتن مزدا باید حداقل ۲ ماه صبر کرد .

در این بخش باید سوناتا را با اختلاف اندک اول دانست .

طراحی خارجی :

اگر چه قضاوت در مورد طراحی خارجی دو خودرو امری است سلیقه ای و نمیتوان برای آن معیار خاصی در نظر گرفت ولی در مقایسه ی بین دو خودرو معمولا یکی از دیگری زیباتر به نظر میرسد .

چهره ی مزدا ۳ با داشتن چراغ های بادامی شکل که در حقیقت نمونه ی تکامل یافته ی ۳۲۳ میباشد دوست داشتنی و زیبا جلوه میکند . ضمن این که جلوپنجره ی کوچک این خودرو با سایر ویژگی هایش دارای هماهنگی است . البته چون در این جا تیپ ۳ این خودرو که به پکیج اسپرت مجهز است شرکت کرده از ظاهری به مراتب زیباتر از مدل های عادی بهره مند است .

در نمای عقب چراغ های طوسی رنگ بزرگ مزدا خیلی خوشایند و زیبا به نظر نمیرسد و عدم تغییر رنگ قاب آن در مدل های ( رنگ ) مختلف به زیبایی خودرو لطمه وارد کرده است .

البته در قسمت عقب هم نقاط قوتی همچون بال به همراه چراغ سوم ترمز دیده میشود که به خودرو فرمی اسپرت تر بخشیده اند .

اما طراحی سوناتا که شاید این روزها برای ما کمی عادی شده باشد :  چراغ های جلوی این خودرو علی رغم داشتن فرمی ساده با انحنای کم زیبا و البته خشن جلوه میکند . خشن بودن ویژگی است که در چهره ی مزدا ۳ دیده نمیشود ولی ترکیب آن با چهره ی سوناتا ظاهری به مراتب جذاب تر به آن بخشیده است .

جلوپنجره ی سوناتا که این روزها کم کم دارد به سمبلی در محصولات هیوندای تبدیل میشود زیبا و مناسب با ویژگی ها چهره ی خودرو شکل گرفته است .

طراحی چراغ های عقب سوناتا همانند برخی خودروهای ایتالیایی شبیه به چراغ های جلو میباشد . این سبک طراحی ظاهری به مراتب هماهنگ تر به خودرو بخشیده است .

طراحی چراغ های عقب سوناتا به مراتب زیباتر و البته هماهنگ تر از چراغ های مزدا ۳ میباشد .

طول سوناتا ۴۸۰ سانتیمتر میباشد در حالی که طول مزدا ۳ فقط ۳۴۹ سانتیمتر است . البته در فاصله ی بین دو محور این اختلاف کمتر میشود به طوریکه این رقم در سوناتا ۲۷۳ و در مزدا ۳ ۲۶۴ سانتیمتر میباشد .

در داخل نیز فضای سوناتا بسیار جادار و راحت بوده و با فضای کوچکتر مزدا ۳ قابل مقایسه نیست .

در این بخش باید سوناتا را به خاطر طرحی هماهنگ تر و جذاب تر یک سر و گردن از مزدا ۳ بالاتر دانست .

 منبع : سوناتا هیوندا 

  • ۹۵/۰۹/۱۶
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی