دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

تغییرات فنی سمند 84 :

در آن زمانی که خودروی سمند معمولی به تازگی عرضه شده بود ایراداتی مبنی بر نامناسب بودن ترمزهای این خودرو گرفته شد که البته ناگفته نماند که بعد از بررسی های لازم توسط متخصصان کمپانی ایران خودرو این مشکل تا برطرف گردید ولی متاسفانه باز هم سیستم ترمز این خودرو کارایی مناسبی از خود بروز نمیداد .

بعد از سمند معمولی سمند ال ایکس بر روی کار آمد که در این خودرو برای ترمزها از سیستم ضد قفل یا همان ABS استفاده گردیده است که این کار توانست تا حدی کیفیت سیستم ترمز این خودرو را بالا ببرد .

در حال حاضر نیز متخصصان در تلاش هستند تا در سمند 84 ترمزهای جدیدی را جایگزین نمایند .

این تغییر در شش ماهه دوم طرح انجام میشه. پمپ بنزین سمند مثل دیگر خودروهای جدید از نوع برقی هستش و استفاده از پمپ های مکانیکی که در پیکان به کار میرفت تقریبا رو به منسوخ شدن گذاشته. پمپ های برقی معمولا در حین کار باعث ایجاد صدایی مثل صدای کار کردن یک آرمیچر ولی در حدی بلند تر میشوند که باعث شده برای مدل ۸۴ این پمپ درون باک جاسازی و نصب بشه تا صدای حاصل از اون به حداقل برسه. از دیگر ایرادات وارده به افتخار ملی ما (خودروی ملی٬ افتخار ملی!)٬ وزن زیاد اون در مقایسه با پِژو ۴۰۵ هستش (سمند و ۴۰۵ دو رقیب قدر هستند) که مرکز تحقیقات ایران خودرو در صدد بهبودش است و با تغییر موارد سازنده برخی قطعات در حال انجام پروژه است.

دست آخر فکر میکنم وضعیت سمند خیلی بهتر از مدل های قبلی بشه اما امیدوارم که این بهبود باعث بالا رفتن قیمت نشه چنانچه در مدل LX این اتفاق افتاد و باعث نا امیدی خیلی ها از جمله خود بنده شد (حساب کنید اگه خودروسازان خارجی هم مثل ایران خودرو بودند تا الان بیل گیتس هم نمیتوانست یه پِژو ۲۰۶ آریان بخره چون با اضافه شدن هر کلیدی صد هزار تومن به قیمت ماشین اضافه میشد!)

تغییرات ظاهری :
یکی از بزرگترین ایراداتی که به سمند گرفته میشه٬ طراحی ظاهری قدیمی این خودرو نسبت به خودروهای تولیدی در کشورهای دیگه هستش از این رو کارشناسان ایران خودرو اقدام به اجرای تغییراتی در ظاهر خودرو نموده اند. جلو پنجره ای فعلی سمند به رنگ مشکی است و از دور ظاهر جالبی ندارد که در سمند ۸۴ به رنگ نقره ای در می آید. اختلاف رنگ بین سپر و بدنه نیز از عوامل تخریبی ظاهر سمند است به صورتی که در قسمت پایین پلاک رنگ سپر مشکی است که در مدل ۸۴ سپرها با رنگ خودرو کاملا یکسان میشوند . طراحی رینگ ها در سمند LX مورد انتقاد بسیاری از خریداران قرار گرفت که با نظرسنجی های گوناگون برای مدل ۸۴ یک مدل رینگ اسپرت پنج پر آلومینیومی با آرم سمند در وسط آن طراحی شد. صندلی های سمند معمولی دارای تنظیم دستی هستند که در سمند LX با سیستم الکترونیکی جایگزین شدند و در سمند ۸۴ سیر تکاملی طراحی صندلی ها طی شده و صندلی با طراحی جدید تر و تنظیم برقی روی خودرو نصب خواهد شد. سیستم پخش صوتی در سمند معمولی خیلی ساده و قدیمی است و در سمند LX هم با اینکه قابلیت پخش CD رو داره زیاد رضایت بخش نیست ولی در مدل ۸۴ سیستم جدیدی نصب خواهد شد که هنوز از جزئیاتش خبری ندارم. چراغهای جلوی سمند جدید تغییرات خیلی کوچکی خواهد داشت که شاید متوجه اونها نشوید. رنگ بندی داخلی خودرو هم یکنواخت خواهد شد.

طی چند سالی که سمند تولید میشه (از سال ۱۳۸۰) تقریبا اکثر عیب و ایرادهای اون شناسایی شده و ایران خودرو رو به فکر برطرف کردن ایرادات سمند و عرضه مدلی جدید (البته بر پایه مدل قدیمی) انداخته. پروژه تولید سمند ۸۴ در دو فاز جدا انجام میشه٬ فاز اول در شش ماهه اول و فاز دوم در شش ماهه دوم امسال. فعالیت ها در دو بخش تغییر ظاهر و بهبود قطعات و تجهیزات انجام میگیره.

منبع : سمند

  • ۹۵/۰۹/۱۴
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی