دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

دنا :

خودروی دنا که محصول شرکت ایران خودرو می باشد با وجود آنکه چندان اصولی طراحی نشده است اما باز هم دارای طراحی جدید و همچنین خشن و تهاجمی می باشد .

در حقیقت خودروی دنا نسخه فیس لیفت شده اتومبیل سمند می باشد اما در مقایسه با سمند به روز تر و مدرن تر شده است .

اگر بخواهیم چند مورد ایراد از خودروی دنا بگیریم می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم :

عدم هماهنگی سایز رینگ و لاستیک با ابعاد و اندازه خودرو

بیش از حد کشیده بودن دماغه خودرو

ساده بودن فرم قسمت عقب خودرو و عدم هماهنگی با ناحیه های جلو و جانب که دارای طراحی خشن می باشد .

ولی با ذکر موارد گفته شده باز هم این خودرو دارای طراحی قابل قبولی می باشد و می توان گفت که ظاهر این خودرو به روز شده است .

از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ دنا کیفیت چندان بالایی ندارد ولی گویا دنا همانند تخم مرغ شانسی است زیرا درصد کمی از مالکان خودرو دنا از خودروی خود راضی میباشند . در میان خودروهای ایرانی دنا از تجهیزات رفاهی نسبتا کاملی بهره میبرد که قابل تحسین است . در خودرو دنا فرم صندلی ها خشک و اسپرت طراحی شده است اما راحت هستند و به خوبی بدن را در بر میگیرند . عایق بندی صدا هم در خودرو دنا خوب است و حداقل از سمند  به مقدار زیادی صدای نفوذی به داخل اتاق کمتر شده است .

موتوری که ایران خودرو بر روی دنا به کار برده است پیشرانه معروف EF7 میباشد . این پیشرانه ۴ سیلندر است و ۱۶۴۶ سی سی حجم دارد . خودرو دنا با تکیه بر این پیشرانه ۱۱۴ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۳۰۰ دور در دقیقه و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۵۰۰۰ دور در دقیقه تولید میکند . دنا مصرف سوخت نسبتا مناسبی دارد ولی بیش از نیمی از مالکان این خودرو از شتاب اولیه آن ناراضی هستند و ما هم  در حد متوسط آن را ارزیابی میکنیم .  در برخی از نمونه های تولیدی خودرو دنا سیستم برق این خودرو به شدت دارای مشکل است که با کمک خدمات پس از فروش حل میشود ولی به شدت مشکل سیستم برقی دنا برخی از مالکانش را اذیت کرده است . گیربکس کوپل شده با پیشرانه خودرو دنا گیربکس BE3 است که ایران خودرو بر روی بسیاری از محصولات خود استفاده کرده است . با توجه به قدرت پیشرانه دنا ضریب دنده های این گیربکس سنگین احساس میشود و قدرت دنا را به طور الکی هدر میدهد و علاوه بر این دنده ۵ این گیربکس با پیشرانه هماهنگی ندارد و هنگام قرار گیری دنا در دنده ۵ حالت گژکاری به وجود میاید و از صدای تولیدی پیشرانه هم این موضوع را میتوان متوجه شد .

هندلینگ خودرو دنا نسبت به سمند تا حد زیادی بهتر شده است و خوب ارزیابی میشود . سواری دنا هم نسبت به سمند اسپرت تر میباشد . خشک تر بودن سواری دنا نسبت به سمند کاملا مشهود است ولی از طرفی سواری دنا نرم است و حالت اسپرت بودنش هم خوب میباشد . فرمان خودرو دنا نرمی خوبی دارد و دقتش قابل قبول است و از سطح مسیر هم حس خوب و اطلاعات دقیقی به دستان راننده منتقل میکند . قدرت ترمزگیری در خودرو دنا خوب است و حس اعتماد به نفس در ذهن راننده به وجود میاورد .

در کل خودرو دنا برای خودروسازی کشورمان یک پیشرفت بزرگ حساب میشود و خودروی خوبی است . البته از نظر کیفیتی بسیار ضعیف است و باید به طور کامل تقویت شود . در صورت افزایش کیفیت این خودرو بسیاری از مشکلاتش هم به طور قطعی برطرف میگردد .

برلیانس H330

برلیانس H330 یک خودروی خوش چهره چینی است که از کیفیت خوبی هم بهره میبرد . در طراحی بدنه برلیانس H330 به راحتی میتوان اثرات محصولات BMW را مشاهده کرد که با ظرافت به کار رفته در طراحی و رعایت نکات اصولی ، H330 در حال حاضر یکی از زیباترین خودروهای سگمنت خودش داخل کشور میباشد .گلگیر های پف کرده ، وجود خطوط تیز و ریز فراوان و طراحی زیبا و هوشمندانه چراغ ها در مجموع برلیانس H330 را به خودرویی با طراحی هماهنگ ، زیبا ، دلنشین و پویا تبدیل کرده است . درون کابین برلیانس H330 مبنای اصلی طراحی بر اساس سادگی است ولی در عین این سادگی طراحی اتاق زیبا میباشد که در ترکیب با رنگ بندی مشکی و کرم پرستیژ خاصی به کابین بخشیده است . برلیانس H330 در رنچ قیمت خودش کیفیت ساخت و مونتاژش بسیار بالاست و کیفیت متریال به کار رفته درون کابین هم نسبتا خوب میباشد . یکی دیگر از نقاط مثبت برلیانس H330 را صندلی های آن میتوان دانست که نرم و راحت هستند ، عریض هستند و صندلی راننده هم در ۸ جهت به صورت برقی تنظیم میشود که در مجموع ارگونومی بسیار خوبی برای سرنشینان و علی الخصوص راننده به وجود میاورد . ابعاد داخلی کابین برلیانس H330 علی رغم ابعاد متوسط بدنه بسیار جادار میباشد و از همه مهم تر صندوق عقب بسیار جادار H330 است بسیار خوب طراحی شده است . از نظر امکانات رفاهی و ایمنی هم برلیانس H330 خودروی کاملی به نظر میرسد .

در بخش قوای فنی برلیانس H330 از یک پیشرانه ۴ سیبندر خطی به حجم ۱۴۹۸ سی سی بهره میبرد . در دور موتور ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۱۰۳ اسب بخار حاصل میشود و در دور موتور ۳۸۰۰ دور در دقیقه هم گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر از پیشرانه برلیانس H330 استخراج میشود . کاربرد برلیانس H330 بر مبنای اقتصادی بودن میباشد اما شتابگیری روان و خوبی دارد و از همه مهم تر مصرف سوخت ۶٫۷ لیتری اش با وجود گیربکس اتوماتیک میباشد که بسیار عالی به نظر میرسد . برلیانس H330 میزان استهلاکش هم پایین است و با وجود چینی بودن در مدت زمانی که  تا الان تولید شده است صاحبانش اصلا در مورد مشکلات و ایراد ها اصلا بحث و شکایتی نکرده اند و کسی هم اصلا به خرابی در بخش فنی این خودرو تا به حال اشاره نکرده است . پیشرانه برلیانس H330 با یک گیربکس ۴ سرعته تیپ ترونیک کوپل شده است که هماهنگی خوبی با موتور دارد ، تعویض دنده هایش خوب است و کارکردش هم روان میباشد . به طور کلی برلیانس H330  در بخش فنی نمره بالایی را کسب میکند که نشان از کیفیت بالای این خودرو است .

برلیانس H330 هندلینگش خوب ارزیابی میشود و سواری رضایت بخشی را ارائه میدهد . البته سیستم تعلیق برلیانس H330 کمی خشک احساس میشود که البته از کوبش های آزار دهنده یاتکان های شدید خبری نیست . برلیانس H330 از سیستم فرمان برقی سود میبرد که دقیق است و فرمان پذیری H330 را خوب و لذت بخش کرده است . ترمز های برلیانس H330 هم مناسب است و به خوبی از پس این خودرو بر میایند .

برلیانس H330 یک خودروی چینی با کیفیت است که چهره ای زیبا دارد ، کیفیت ساختش مناسب است ، مصرف سوخت و استهلاک پایینی دارد و به همراه امکانات رفاهی مناسب ارائه میشود . برلیانس H330 در محدوده قیمتی خودش و در کلاس خودش گزینه ای مناسب به شمار میرود که اگر چینی بودن آن را نا دیده بگیریم نقاط مثبت زیادی دارد که در دنا و دیگر رقبایش اصلا دیده نمیشود .

منبع : ایران خودرو 

  • ۹۵/۰۹/۱۳
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی