دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

خودروی سوناتا هیبریدی به گونه ای مناسب رانندگی کردن را کنترل می کند از این رو می باشد که این خودرو راننده را به یک رانندگی هیجانی سوق نمی دهد.

در خصوص میزان مصرف بنزین این اتومبیل باید بگوییم که آخرین مدل سوناتا هیبریدی در درون شهر معادل ۵۴/۱۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد و همچنین معادل ۱۷ لیتر در بزرگراه ها  می باشد .

در نسخه ۲۰۱۶ این خودرو مصرف سوخت در بزرگ راه ها برابر ۷٫۱۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و همچنین در شهر برابر ۱۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است .

در این بین این نکته را نیز باید متذکر شد که پلاگین بهینه تر می باشد .

در کل باید گفت که این خودرو سبک و راحت است ولی یک عیبی که دارد این می باشد که کمی خسته کننده است .

در حقیقت، اگر کنجکاو هستید که بدانید این خودرو چقدر می­تواند سرعت بگیرد، تحلیلی انجام گرفته که می­تواند راهنمای شما در این امر باشد. برای ثبت رکورد، ما در ۱۷ درصد از زمان خودروی هیبریدی را تست کردیم و به نظر می­رسد حدود ۸۳ درصد از دیگر رقبای خود در مسیر کالیفرنیای جنوبی کمتر تهاجمی است.

همواری بهترین راه برای بهره­ وری بیش­تر است و این امر یکی از مشخصه­ های قابل تعریف سوناتای هیبریدی است. همچنین بسیار بی­ سروصداست و زمانی که مدل Eco در حالت قفل است، نسبت به نیروی وارده از طرف شما بسیار حساس نیست. ولی این بدان معنا نیست که هیبریدی­ ها آرام عمل می­کنند. تحت ساسات در حالت اسپرت، که پاسخ­های بیش­تری برای سیستم فرمان، ساسات و سیستم انتقال کالیبراسیون فراهم می­کند، این دو مدل سوناتا به صورت منطقی سریع هستند.

پدال سمت راست در هر دو مدل هیبریدی و الکتریکی نور روشن را نشان می­دهد که نشان دهنده­ی این است که شما به آرامی در حالت الکتریکی حرکت می­کنید. سیستم کروز روی دنده قرار داشته و برای تثبیت سرعت بکار می­رود. شرکت هیوندای می­گوید که در حالت تمام برقی سرعت آن به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت می­رسد. در شهر و با سرعت آهسته­ تر، هیوندای پلاگین از یک مولد صوت هشدار دهنده برای عابر استفاده می­کند که اعلام می­کند که خودرو از پهلوی آن­ها حرکت می­کند.

مدل­های پلاگین به راننده اجازه می­دهد بین دو حالت EV و HEV رانندگی کند. در حالت EV خودرو از قدرت الکتریکی با توجه به شرایط استفاده می­کند. از سوی دیگر در حالت HEV پیکربندی پلاگین در مصرف باتری شبیه یک هیبرید معمولی است.سیستم ناوبری ۸ اینچی هیوندای، صفحه نمایش لمسی با حساسیت بالا دارد که نسبت به مدل­های قدیمی بهبود یافته است.

مدل اکوی سوناتا با مصرف سوخت  ۹/۱۱ لیتر در هر صد کیلومتر در شهر و ۱۶/۱۶ در بزرگراه است که کم­تر از هیبریدهای قدیمی مصرف دارد. از همه مهم­تر این که سبک­تر است. مدل اکو، ۱۵۵ کیلو سبک­تر از هیبریدی بوده و ۳۵۰ کیلو نیز سبک­تر از پلاگین هیبرید است. موتور این مدل توربوشارژ کوچک چهار سیلندر بوده و از کلاچ دوگانه برای انتقال نیرو استفاده می­کند که پاسخگو می­باشد.

مشخصات فنی و موتوری هیوندا سوناتا هیبرید مدل ۲۰۱۶

ترکیب قبلی ۴/۲ لیتری “تتا II” چهار سیلندر برای یک “Nu” ۲ لیتری با تزریق مستقیم سوخت زوج، با اندازه­ای کوچک، سبک و حداکثر قدرت با توان ۳۸ کیلو واتی موتور الکتریکی می­باشد. اما مانند مدل هیبریدی قدیمی، به جای CVT، تمام کارهای آن از طریق سیستم انتقال قدرت شش سرعته اتوماتیک اجرا می شود و این خبر خوبی است. گذشته از سوبارو WRX، یک گیربکس CVT داریم که عملکردی به خوبی یک گیربکس اتوماتیک واقعی ندارد.

سونات هیبریدی ۲۰۱۶ موتور ۲ لیتری Nu GDI چهار سیلندر به همراه گیربکس اتوماتیک شش سرعته دارد.ظرفیت باتری­های یون لیتیوم پلیمر در این مدل ۶۲/۱ کیلووات ساعت است. در مورد اندازه فیزیکی باید گفت که مانند قبل بوده اما سلول­های پر انرژی­تری دارد. هیوندا در قسمت پایین کف تنه­ی خود قادر به جا دادن بسته است و از بین رقبای خود بزرگ­ترین بدنه را دارد (cu-ft 4/13).

پلاگین هیبریدی سوناتا از موتور مشابه و شش سرعته اتوماتیک استفاده می­کند اما بزرگ­تر از بسته باتری با موتور الکتریکی ۵۰ کیلوواتی و سنگین ۸/۹ کیلووات­ ساعت است. این بسته بزرگ فضای کافی در کف ندارد بنابراین حدود ۹/۹ مکعب فوت فضا توسط این بسته اشغال می­شود. این برای تمام کسانی که سلول­های اضافی دارند مفید خواهد بود. مصرف سوخت پلاگین، ۳۹/۵۴ لیتر در هر صد کیلومتر بوده و دارای حداکثر برد الکتریکی در حدود ۴۹/۳۸ کیلومتر است (بیش­ترین برد الکتریکی­ای که در هر فیوژن انرژی و یا آکورد پلاگین می­تواند مدیریت شود). هیوندا مدعی است که این بسته به طور کامل و در کمتر از سه ساعت شارژ می­شود و یا روی یک جایگاه شارژ دو سطح حدود ۹ ساعت شارژ می­شود و ۱۲۰ ولت خروجی دارد.

منبع : سوناتا هیوندا 

  • ۹۵/۰۹/۰۳
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی