دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

در خصوص مقایسه سیستم تعلیق بین دو خودروی پژو ۲۰۶ و ام وی ام ۳۱۵ باید بگوییم که ام وی ام ۳۱۵ بهتر عمل کرده است و دارای سیستم تعلیقی نرم تر در مقایسه با پژو ۲۰۶ می باشد . پس در خودروی ام وی ام ۳۱۵ از دست اندازها کمتر آزرده می گردیم .

در خودروی ام وی ام ۳۱۵ در مقایسه با پژو ۲۰۶ دید خیلی بهتر است هم به لطف وجود شیشه بزرگ تر و هم به لطف وجود آینه ها این دید خوب محیا گردیده است این ویژگی مثبت برای یک خودرو سبب می گردد که راننده در هنگام پارک خودرو راحت تر عمل نماید .

در یک سوی این مقایسه خودروی چینی ام وی ام ۳۱۵ می باشد و در سوی دیگر مقایسه ما خودروی فرانسوی ایرانی پژو ۲۰۶ . با این پیش فرض رانندگی با این دو خودرو را آغاز می نماییم .

در حرکت اولیه این پژو ۲۰۶ است که به راحتی از ام وی ام ۳۱۵ پیشی می گیرد و با شتاب گیری بهتر خود یاد آور می شود که هنوزم که هنوز است دود از کنده بلند می شود، جلوتر بودن پژو ۲۰۶ تا انتهای مسیر ادامه دارد تا بتوان با قطعیت عنوان کرد برنده ی شتاب گیری بین  پژو ۲۰۶ و ام وی ام ۳۱۵،در هر شرایطی پژو ۲۰۶ است.

اما از نظر هندلینگ و سواری باید گفت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در جایگاه بالاتری قرار می گیرد و ۳۱۵ با سیستم تعلیق نرم خود در مانورها از ۲۰۶ جا می ماند ولی چسبندگی ۳۱۵ نیز به سطح مسیر مناسب است و علیرغم حرکت گهواره ای زیاد بدنه، راننده را در مانور ها نا امید نمی کند.

پژو ۲۰۶ در تیپ ۵ به موتوری ۱٫۶ لیتری با حجم دقیق ۱۵۸۷ سی سی ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ مجهز است و قادر خواهد بود ۱۱۰ اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین گشتاور آن ۱۴۲ نیوتن متر است و با توجه به هماهنگی موتور و گیربکس، می توان این مدل را به عنوان سریع ترین ۲۰۶ تولیدی ارزیابی کرد.

صفر تا صد کیلومتر با پژو ۲۰۶ تیپ ۵ در حدود ۱۱٫۵ – ۱۲٫۵ ثانیه (شرایط واقعی) حاصل می شود که از بسیاری از خودروهای تولید داخل دیگر و به خصوص دیگر محصولات ایران خودرو سریعتر است، اما در چند سال اخیر با ایرانیزه شدن ECU ها در این زمینه نیز مشکلاتی پیش آمده و ظاهرا ۲۰۶ های جدید از نظر شتاب، کشش و مصرف سوخت نسبت به مدل های قدیمی تضعیف شده اند.

در مقابل، ام وی ام ۳۱۵ از پیشرانه ای ۱۵۰۰ سی سی ۴ سیلندر برخوردار است. این موتور کوچک بنا بر مشخصات رسمی، ۱۰۷ اسب بخار توان خروجی دارد و حداکثر گشتاور آن ۱۴۰ نیوتن متر بود، اما آنچه پشت فرمان احساس می شود با این مشخصات هم خوانی چندانی ندارد، در واقع بنا به آزمایشات انجام شده ۳۱۵ برای رسیدن به صد کیلومتر به حدود ۱۵ ثانیه زمان نیاز دارد که به شکل قابل توجهی کُند تر از ۲۰۶ ظاهر می شود.

شتاب گیری خوب پژو ۲۰۶ در تیپ ۵ کاملا محسوس است، هر چند دنده ها با مقداری تاخیر و در مواقعی به سختی جا می روند و تعویض می شوند، سیستم تعلیق نیز نسبتا خشک است و دست اندازهای بی شمار پایتخت را به کابین منتقل می کنند، اما عملکرد ترمز های ۲۰۶ تیپ پنج یکی از بهترین های این کلاس است و رضایت راننده را جلب می کند.

در نقطه مقابل هندلینگ این مدل به عنوان یک هاچ بک نسبتا اسپرت چندان جالب نیست و همواره شاهد بروز حوادث متعددی به دلیل از دست رفتن چسبندگی چرخ های عقب به سطح مسیر هستیم.

شتاب گیری ام وی ام به هیچ عنوان در حد پژو ۲۰۶ تیپ ۵ نیست و در برخی نمونه ها مشکل سخت جا رفتن دنده ها به شکل جدی وجود دارد، با این وجود شتاب گیری برای استفاده درون شهری به شرطی که تنها سرنشین این کوچولوی چینی باشید کافی به نظر می رسد و مشکل داغ کردن سریع دیسک و صفحه که در نمونه های پیش از فیس لیفت ام وی ام ۳۱۵ فراگیر بود نیز در مورد این مدل تازه رفع شده است.

 منبع : پژو 206 

  • ۹۵/۰۹/۰۳
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی