دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

جی فاکتور :

شرکت مدیران خودرو بعد از آن که خودروی ام وی ام 110 را به بازار داخلی ما عرضه نمود از این خودرو که کپی شده دوو ماتیز بود استقبال به عمل آمد .

بعد از ام وی ام 110 مدیران خودرو از اینکه با شرکت بزرگ چری در کشور چین  همکاری داشته است راضی بود و از این رو تصمیم گرفت که در رده های دیگر خودرو هم نفوذ کند و به همین دلیل دو خودروی دیگر را به بازار وارد نمود . آن دو خودرو نیز خودروهای چری A5 و همچنین چری تیگو X33 بود .

سدان رده متوسط A5 که از سال 2006 میلادی تولید می‌گردد، یکی از محصولات مهم و استراتژیک چری شناخته می‌شود؛ چراکه علاوه بر چین در کشورهای ترکیه، مصر، روسیه و به تازگی ایران مونتاژ می‌شود؛ و مهم‌تر آنکه مدل ISG این خودرو عنوان اولین خودری هیبریدی چینی را در اختیار دارد.

چری A5 تلاش فراوانی دارد که یک چهره شیک اما ساده و عاری از هرگونه خطوط رادیکال و احجام اغراق شده را ارائه کند. درنمای جلو؛ چراغ‌ها و جلوپنجره بزرگ آن جلب توجه می‌کند اما فرم کلی مجموعه سپر و پنل جلو و حتی برجستگی طولی روی درب موتور کاملاً محافظه‌کارانه طراحی شده و به همین دلیل است که جلوپنجره عریض و کروم آن به مرکز ثقل طراحی جلو تبدیل شده است.

در نمای جانبی نیز ترکیب خطوط منظم، ورم گلگیرها و قوس ملایم منحنی سقف، دنباله‌رو همان فلسفه چهره شیک اما ساده و هماهنگ است که بخش مدرن آن فرم خاص طراحی درهای عقب و ستون C آن است. البته سایز و قطر کوچک رینگ اسپرت در زیبایی جانبی آن تأثیر منفی گذاشته است.

اما در نمای عقب، به نظر می‌رسد طراحان با بی‌حوصلگی کامل خودرو را طراحی کرده‌اند چراکه در این بخش سادگی و محافظه‌کاری به اوج خود رسیده و شما با یک طرح فوق‌العاده ساده و البته قدیمی مواجه هستید.

ترکیب خطوط کاملاً صاف و اتوکشیده با زوایای شارپ و احجام ساده؛ طراحی این بخش را فاقد هرگونه هیجان و نوآوری ساخته به‌گونه‌ای که یک خودروی ارزان‌قیمت و اقتصادی را تداعی می‌کند.

در این میان طرح فوق‌العاده ساده سپر و گرافیک ابتدایی چراغ‌های عقب این موضوع را تشدید کرده که مشخصاً طراحی و فرم سپر عقب آن انتقادآمیز است. البته همین طراحی مکعب گونه منجر به ایجاد صندوق عقب حجیمی شده که ارتفاع و لبه بارگیری آن نیز مناسب است.

با باز کردن درب خودرو؛ تصویری که از یک خودروی سدان با طرح ساده ظاهری از آسیای شرقی در ذهن داشتید به چالش کشیده می‌شود. در ابتدا پارکابی‌های با نشان چری و سپس رنگ‌بندی روشن و گرم مجموعه‌تریم داخلی توجه شما را جلب می‌کند. ضمن آنکه رودری ها نیز با حفظ همین ترکیب رنگ‌بندی؛ از مواد با کیفیت مناسبی انتخاب شده‌اند.

داشبورد خودرو نسبت به نمای ظاهری آن تا حدودی مدرن‌تر بوده و چیدمان منظم اجزا به‌خصوص در بخش میانی و کنسول از جذابیت مناسب برخوردار است. از جمله موارد قابل توجه علاوه بر پارکابی و طرح رودری ها می‌توان به دسته‌دنده کروم و طرح فرمان با پوشش چرم و مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی اشاره کرد. البته برخلاف نمای بیرونی که دارای لوگو و نام مدیران خودرو بود؛ غربیلک خودرو به لوگوی چری آراسته است!

چینی‌ها در توجه به جزئیات طراحی نظیر رعایت اصول ارگونومی هرچند پیشرفت محسوسی کردند اما هنوز کاملاً مسلط نشده‌اند و به‌عنوان نمونه؛ می‌توان به ارتفاع نامتناسب دسته دنده یا محل قرارگیری کلیدهای چراغ مه شکن اشاره کرد که در بالای بخش میانی داشبورد و در مکانی غیر متعارف قرار دارند در حالیکه قاعدتاً مانند بسیاری از خودروها می‌بایست بر روی اهرم راهنما قرار می‌گرفت.

نکته عجیب دیگر؛ حجم کم و زاویه تند جعبه داشبورد است. جنس کلیدهای سیستم تهویه مطبوع نیز چندان جالب نیست اما بدون تردید عجیب‌ترین نکته منفی در خوانایی صفحه نمایشگر سیستم تهویه مطبوع آن است که در نور خورشید به‌هیچ‌وجه خوانا نبود و می‌بایست حتماً در سایه یا تاریکی به مطالعه اطلاعات آن بپردازید!

جنس و کیفیت پوشش صندلی‌ها نیز نامطلوب بود و اقدام به پوشاندن آن با روکش صندلی کار معقولانه‌ای است! البته گفته می‌شود در سری جدید تولیدات، کیفیت پوشش صندلی‌ها بهبود یافته است. فضای کابین در هر دو ردیف جادار بوده و به همراهی صندوق عقب حجیم آن؛ برای یک مسافرت خانوادگی مناسب است.

منبع : ام وی ام 

  • ۹۵/۰۹/۰۲
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی