در واقع بعد از مشاهده تاریخ حضور خودروسازان چینی به این نتیجه رسیده می شود که لیفان قدیمی ترین خودروساز در کشورمان می باشد .
در سال 1992 بود که کمپانی لیفان تاسیس گردید این شرکت با خودروی 520 اش وارد بازارهای کشور ما شد .
خودروی 520 شرکت لیفان نتوانست در کشورمان توجه ها را به سوی خود جلب نماید و عملا با شکست مواجه شد قیمت این خودرو در رنج خودروهای مانند سمند یا تندر 90 و پژو 405 بود .
لیفان پس از آنکه این تجربه ناموفق را داشت با تولید نمودن خودروهای 620 و ایکس 60 یک بار دیگر شانس خود را امتحان نمود و این دفعه موفق شد که موفقیتی نسبی به دست آورد .
حالا اما نوبت به یک محصول متفاوت در سگمنتی متفاوت است. لیفان 820 که یک سدان سایز متوسط و نسبتا لوکس است، پرچمدار لیفان بوده و قصد دارد با تکیه بر نقاط قوت خود دل مشتریان را در بازه قیمتی زیر 100 میلیون تومان به دست آورد. در این مقاله قصد داریم به بررسی این تازهوارد بازار خودرو کشور بپردازیم.
با توجه به خارج شدن نیسان ماکسیما از خط تولید، می توان لیفان 820 را بزرگترین و لوکس ترین سدان مونتاژی در ایران دانست.
طراحی بدنه لیفان 820
لیفان 820 که برای اولین بار در سیزدهمین نمایشگاه اتومبیل پکن در سال 2014 معرفی شد، در سگمنت D یا سدانهای سایز متوسط قرار میگیرد؛ ردهای که در آن خودروهایی مثل سوناتا، اپتیما و کمری نیز حضور دارند.
در نگاه اول استایل بدنه 820 شاید تویوتا کمری، هیوندای سوناتا و حتی ب ام و سری پنج را در ذهنتان تداعی کند،
فاصله محوری لیفان 820 دقیقا یکسان با نسل قبلی کمری و برابر با 2775 میلیمتر است!
طراحان لیفان با الگوبرداری از محصولات شرکتهایی چون تویوتا، هیوندای و ب ام و، دستپرورده جدید خود را در قامتی قابل قبول به میدان فرستادهاند؛ از آنجایی هم که مشتریان ایرانی به دلیل کمکاری خودروسازان داخلی با طراحیهای روز بیگانه هستند، 820 میتواند این عطش آنها را تا حدود زیادی برطرف کرده و رضایتشان را به عنوان یک خودرو نسبتا زیبا جلب کند.
البته ایرادهایی هم به ظاهر این خودرو وارد است، مثلا اینکه لیفان 820 در عین شباهت به خودروهای مطرح از زوایای مختلف، تناسب بصری چندانی ندارد و گویی هر قسمت از خودرو یک جا برداشته شده است.
همچنین هنگامی که از نمای جانبی به خودرو نگاه کنید، در همان ابتدا متوجه خواهید شد که رینگهای 16 اینچی نسبت به این اندازه بدنه کاملا کوچک هستند و چرخ عقب نیز دقیقا در مرکز کمان گلگیر قرار نمی گیرد و کمی تمایل به سمت جلو دارد که طبیعی نیست.
منبع : لیفان
- ۹۵/۰۹/۰۱