دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

PEUGEOT 204 | پژو ۲۰۴

پژو موفق شده است کماکان یکی از بزرگ ترین خودروسازان جهان باشد . پژو برای اینکه در بازار خودرو موفق و پیروز باشد سعی و تلاش های فراوانی را در ۱۵ سال گذشته انجام داده است .

ما در حال حاضر می خواهیم یک محصول از کمپانی پژو را بررسی نماییم که ۱۵ سال قبل یکی از بهترین و محبوب ترین خودروها بوده است .

در این خصوص اگر ما تصمیم داشته باشیم خودروهای ساخت شرکت پژو را که جزو خودروهای بسیار خوب و بزرگ بوده اند را بررسی نماییم (البته خودروهای دهه ۹۰ میلادی) می توانیم به اتومبیل های ۲۰۵ و ۴۰۶ و ۳۰۶ اشاره نماییم

به غیر از خودروهای مذکور یک خودرو هم وجود داشت که بسیار خودروی محبوبی بود و موفق شده بود عنوان خودروی سال اروپا را در سال ۱۹۸۸ از آن خود سازد خودرویی که سازندگان ما بیش از حد به آن توجه داشته اند! پژو ۴۰۵

 

اما اگر بیشتر به عقب بازگردیم یعنی دهه ۸۰ میلادی و قبل از آن، ما شاهد معرفی خودروی معروف پژو ۲۰۴ در سال ۱۹۶۵ هستیم که امسال تولد ۵۰ سالگی‌اش را جشن می‌گیرد. پژو می‌گوید که عبارت “سدان شیک” به تعریف این خودرو کوچک میان سایز کمک می‌کند ولی ما نمی‌خواهیم با استدلال به این سخن پژو ادامه دهیم.

به زمان معرفی ۲۰۴ برمی‌گردیم، پژو برای اولین بار انتقال نیرو را بر عهده چرخ‌های جلو گذاشت و به‌خوبی هم از پس این کار برآمد، علاوه بر این ترمزهای دیسکی در جلو و سیستم تعلیق جداگانه جلو و عقب هم از دیگر ویژگی‌های مهم این خودرو بود.

۲۰۴ یکی از کارآمدترین اتومبیل‌های دوران خود بود که ابتدا با موتور ۱٫۱ لیتری بنزینی و بعدها همراه یک موتور دیزلی ۱٫۲ لیتری عرضه شد. ۲۰۴ از یک موتور عرضی همراه با یک گیربکس عرضی در زیر آن، بهره می‌برد که باعث ایجاد فضای کافی در قسمت جلویی ماشین شده بود.

۲۰۴ در مدل‌های دو درب کروکی، کوپه سه درب، استیشن پنج درب، ون سه درب و همچنین سدان چهار درب عرضه می‌شد و در آن زمان به دلیل مصرف سوخت اقتصادی، عملکرد خوب و فرمان پذیری دقیق مورد تقدیر قرار گرفت.

تاریخچه پژو : 

پژو، (به فرانسوی: Peugeot) شرکت خودروسازی فرانسوی است، که در سال ۱۸۱۰ توسط خانوادهٔ پژو جهت ساخت آسیاب‌های قهوه، در شهر فرانش-کنته، فرانسه تأسیس شد ولی ورود رسمی پژو به صنعت خودروسازی با تولید دوچرخه«گراند بای» توسط آرمان (آرمان) پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شد. نخستین خودروی پژو که خودرویی سه‌چرخ بود، در سال ۱۸۸۹ توسط آرمان (آرمان) پژو و با همکاری گوتلیب دایملر تولید گردید.

امروزه شرکت پژو از زیرمجموعه‌های شرکت پژو سیتروئن محسوب می‌شود و همچنان به‌عنوان بزرگترین شرکت خودروسازی فرانسه و دومین خودروساز بزرگ اروپا به‌شمار می‌آید.

در نامگذاری مدل‌های خودروهای شرکت پژو، اندازهٔ عدد سمت راست نشانهٔ نسل خودرو است و اندازهٔ عدد سمت چپ دلالت بر بزرگی خودرو دارد. مثلاً در مدل ۲۰۶، ۶ نسل خودرو و ۲ اندازهٔ خودرو را نشان می‌دهد. به‌عنوان مثال، مدل ۵۰۴ از ۲۰۶ بزرگتر و قدیمی‌تر است.

 منبع : پژو 

  • ۹۵/۰۸/۲۶
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی