دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

بعد از آنکه در شرکت ایران خودرو همه موارد لازم جهت تولید نمودن پژو ۲۰۰۸ که محصول مشترک بین ایران خودرو و پژو می باشد را فراهم کردند  اولین اسکلت (بدنه) این خودرو را رنگ زدند .

بنا بر گزارشی که عصر ایران ارائه نموده است : برای رنگ زدن این خودروی جدید ایران خودرو از سالن شماره یک این کمپانی برای رنگ زدن استفاده شده است .

در روزاهای اول آبان ماه بود که فرآیند برنامه نویسی برای رنگ زدن پژو ۲۰۰۸ صورت گرفت و پس از به اتمام رساندن کار برنامه نویسی ربات های خط فرآیند عملیات آستر و رویه را انجام دادند و در نهایت همه این ها اولین بدنه این خودرو به وسیله ربات ها رنگ گردید .

 

براساس این گزارش، برنامه آموزش تخصصی پرسنل خط تولید در سالن رنگ، تا ۲۰ روز آینده به اتمام خواهد رسید و سالن رنگ شماره یک جهت رنگ آمیزی محصولات ایکاپ، تا پایان بهمن ماه به آمادگی کامل خواهد رسید.

پژو۲۰۰۸ یکی از سه محصولی است که طبق قرارداد امضا شده بین ایران خودرو و پژو در شرکت مشترک ایکاپ تولید و به بازار ایران عرضه خواهد شد.

پژو ۲۰۰۸ که یک خودروی شاسی بلند است حدود ۳ سال پیش به بازارهای دنیا عرضه شده است. قرار است این خودرو با سرمایه‌گذاری مشترک پژو و ایران خودرو در شرکت ایران خودرو تولید شود که برای این کار نیاز به ایجاد خط مونتاژ جدید در شرکت ایران خودرو است.

شهریورماه ۹۱ بود که پژو با معرفی ۲۰۰۸ مفهومی به همه نشان داد که تصمیمی جدی برای عرضه کوچکترین شاسی بلند خود گرفته است. زمان گذشت تا نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲ که اولین نمونه مقیاس واقعی آن ساخته شد. ولی امروز دیگر نه با یک خودروی مفهومی سروکار داریم نه با یک ماکت بزرگ! ۲۰۰۸ مفهومی پژو حالا تبدیل به خودرویی ۱۰۰ درصد واقعی شده!

این کراس اور بر پلت فرم پژو ۲۰۸ ساخته شده و با داشتن ۴٫۱۶ متر طول و ۱٫۷۴ متر عرض، نسبت به ۲۰۸ در طول ۲۰ سانتیمتر و درعرض ۵ سانتیمتر بزرگتر شده است. فضای بار عقب ۲۰۰۸ درحالت عادی به ۳۶۰ لیتر می رسد حال آنکه با خواباندن صندلی های جلو این فضا تا حدود ۱۱۹۴ لیتر هم افزایش می یابد. بانگاهی به لیست امکانات ۲۰۰۸ می توان دید که مواردی مانند نمایشگر هفت اینچی لمسی، سیستم نمایش اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو یا HUD، سیستم توزیع کننده نیروی ترمز به همراه سیستم کمکی ترمز، ایربگ های شش تایی و سیستم کنترل کشش بصورت استاندارد وجود دارند.

برای پیشرانه، پژو از دو موتور ۳ سیلندر VTi استفاده کرده؛ یکی به حجم ۱٫۲ لیتر باقدرت ۸۱ اسب بخار و دیگری باحجم ۱٫۶ لیتر باقدرت ۱۱۸ اسب بخار؛ البته پژو قرارست در آینده نسخه توربوی این موتورها را نیز عرضه کند که در اینصورت قدرتشان به ترتیب تا ۱۰۹ اسب و ۱۲۸ اسب افزایش می یابد. اما برای مشتریانی که بدنبال پیشرانه های دیزلی هستند هم پژو یک موتور ۱٫۴ لیتری ۶۷ اسبی به همراه یک موتور ۱٫۶ لیتری ۹۱ (تا ۱۱۳) اسبی درنظر گرفته است.

 منبع :ایران خودرو

  • ۹۵/۰۸/۲۶
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی