دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

در حال حاضر که در بازار خودروی کشورمان شاهد وجود خودروهای چینی بی شماری شده ایم باید این واقعیت را بپذیریم که خودروهای قدیمی تر باید بازارها را به دست جدید ترها بسپارند .

وجود خودروهای زیر ۴۰ میلیون تومان چینی در بازارهای کشورمان به وفور دیده می شود و از این رو هم می باشد که دو خودرو در میان این همه ماشین های متنوع چینی مورد بی توجهی قرار گرفته اند .

آن دو خودروی مذکور پژو پارس و لیفان ۶۲۰ می باشند .

این خودروها کم کم باید صحنه را ترک کنند هرچند که نمی شود به کلی  از بازار کنار بروند .

خودروهای پژو پارس و لیفان دارای حجم موتور برابر می باشند .

ولی قدرت موتور لیفان ۶۲۰ بالاتر از پارس بوده و تکنولوژی به روزتری دارد. ظاهر هر دو خودرو خوب است و درون کابین نیز طراحی مناسبی دارند. اما کیفیت مواد به کار رفته درون کابین لیفان بهتر از پژو پارس است.

امکانات لیفان نیز در سطح بالاتری از پارس قرار دارد. از نظر شتاب و سرعت نیز باز این ۶۲۰ است که از پارس پیشی می‌گیرد. همچنین در زمینه مصرف سوخت نیز پارس اشتهای بیشتری برای بنزین دارد. اما خدمات پس از فروش بسیار گسترده پارس را نمی‌توان نادیده گرفت و البته بازار دست دوم پارس نیز به مراتب بهتر از لیفان است همچنین قطعات مصرفی آن هم ارزان‌تر و فراوان‌تر است.

هر دو خودرو فضای زیادی درون کابین و برای بار دارند و از این‌رو برای خانواده مناسبند. هر دو خودرو به‌طور جالبی استعداد خوبی برای اسپرت کردن هم دارند و می‌توانند برای جوانان هم جذاب باشند. به‌طور کلی می‌توان هر دو خودرو را مناسب دانست اما اگر شتاب و سرعت بهتر بخواهید لیفان می‌تواند انتخاب خوبی باشد و اگر خدمات پس از فروش گسترده مد نظر شماست پارس را انتخاب کنید.

 

تاریخچه پژو پارس :

پژو پارس خودرویی محصول ایران خودرو است. این خودرو تغییر چهره یافتهٔ پژو ۴۰۵است که در طرح ظاهری آن از بدنه پژو ۴۰۶ الهام گرفته شده است

خودرو پژو پارس با نام داخلی اکس۹ (به انگلیسی: X9) در ابتدا با نام پژو سفیر به بازار عرضه شد ولی چندی بعد به پژو پرشیا تغییر نام دادو هم اکنون در بازار با نام پژو پارس عرضه می‌شود. پژو پارس تاکنون در چهار نوع پارس معمولی، پارس ۱۶ سوپاپ (به انگلیسی: Pars 16V)، پارس اِگزک (به انگلیسی: Pars Exec) و پارس ئی‌ال‌اکس (به انگلیسی: Pars ELX) تولید و عرضه شده است.

 منبع : پژو پارس

  • ۹۵/۰۸/۲۵
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی