دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

بررسی سواری خودروهای هیوندا آی ۱۰ و کیا پیکانتو :

هیوندا آی ۱۰ موفق شده است که رضایت خریداران را جلب نماید ولی در کل لذت رانندگی موضوعی نمی باشد که بتوان در این دسته از اتومبیل ها پیدا کرد .

چیزی که سبب می گردد تا آن هایی که این خودرو را خریداری می کنند اعتماد به نفس بیابند کنترل های دقیق این اتومبیل و همچنین چسبندگی خوبش می باشد .

باید بیان داشت که پیدا کردن خودرویی مانند آی ۱۰ که هم کیفیت سواری خوبی دارد و هم تا این حد کوچک می باشد کار سختی است .

پیکانتو اصلاً بد عمل نمی‌کند اما در جاده کمی ناآرام است. کیا تلاش کرده تا سیستم تعلیق اسپورت تری را ارائه کند اما این خودرو در دست‌اندازها و چاله‌ها کمی سروصدا می‌کند. فرمان خودرو سبک بوده و گیربکس اتوماتیک خودرو نیز که به‌صورت آپشن قابل سفارش است بهتر از گیربکس برخی رقبا همچون فولکس آپ عمل می‌کند.

پیشرانه‌ها
هر دو خودرو پیشرانه‌ی پایه‌ی مشترکی دارند که نسخه‌ای ۳ سیلندر و ۱ لیتری است که ۶۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت i10 و پیکانتو با این پیشرانه به ترتیب ۱۴٫۹ و ۱۴٫۱ ثانیه طول می‌کشد. اگر تنها در شهر رانندگی می‌کنید، این پیشرانه انتخاب خوبی است اما در بزرگراه‌ها باید تقلا کنید.

 

جالب اینکه پیشرانه‌های بزرگ‌تر در دو خودرو با حجم‌های متفاوت اما قدرتی یکسان وجود دارند.i10 با پیشرانه‌ی بنزینی ۱٫۲ لیتری ۸۷ اسب بخاری هم عرضه می‌شود که شتاب صفر تا ۱۰۰ خودرو در ۱۲٫۳ ثانیه ثبت می‌شود. پیشرانه‌ی ۱٫۲۵ لیتری پیکانتو قدرت ۸۴ اسب بخاری دارد و قادر است تا در زمان ۱۱٫۵ ثانیه این خودرو را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. گیربکس‌های اتوماتیک با این پیشرانه‌ها در دسترس هستند اما کمی مصرف سوخت را افزایش می‌دهند.

 

ارزش در برابر مبلغ پرداختی
برای خریداران خودروهای شهری هزینه‌های سواری مهم است و هیچ‌کدام از این خودروها ناامیدکننده نیستند. I10 در رانندگی ترکیبی می‌تواند به مصرف سوخت ۴٫۳ لیتری دست یابد درحالی‌که این رقم برای پیکانتو ۴٫۵ لیتر در هر صد کیلومتر است. مالیات جاده‌ای و هزینه‌های سرویس دو خودرو تقریباً مشابه و کم بوده به‌علاوه کیاگارانتی ۷ ساله را ارائه می‌کند درحالی‌که i10 گارانتی ۵ ساله‌ی هیوندای را دارد.

قیمت آغازی مدل S پایه i10 با پیشرانه‌ی ۱ لیتری ۸۹۹۵ پوند است که با انتخاب مدل ممتاز SE با پیشرانه‌ی ۱٫۲ لیتری و گیربکس اتوماتیک بهای آن به ۱۳۰۴۵ پوند افزایش می‌یابد که با این قیمت i10 وارد محدوده‌ی سوپرمینی ها می‌شود اما این خودرو بی‌شک در بحث فضای داخلی و چندین تجهیزات یافت شده در خودروهای بزرگ‌تر همچون صندلی‌های جلوی گرم شونده و تهویه‌ی مطبوع رقیبی قابل است.

قیمت مدل‌های سه و پنج درب پیکانتو به ترتیب ۸۳۴۵ و ۸۵۴۵ پوند است. کیا در کل ارزان‌تر از هیوندای بوده و گران‌ترین نسخه‌ی آن ۱۲۷۹۵ پوند قیمت دارد. این خودرو نیز سانروف الکتریکی و صندلی‌های گرم شونده دارد اما احتمالاً محبوب‌ترین تریم، مدل SR7 با قیمت ۹۴۹۵ پوند است.

منبع : هیوندا 

  • ۹۵/۰۸/۲۳
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی