دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

نسخه سدان خودروی سراتو ۲۰۱۶ قیمتی معادل ۱۳۵٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان دارد و این در صورتی می باشد که نسخه سراتو کوپ ۲۰۱۶ را با قیمت ۱۴۷٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان در نمایندگی هایش به فروش می رسانند .

تصمیم گیری در خصوص خرید سراتو کوپ ۲۰۱۶ کمی سخت می باشد آن هم از این حیث که قیمتی بیشتر از نسخه سدانش دارد و همچنین رقیب مستقیمی برای آن وجود ندارد .

با این حال می شود نسخه های صفر کیلو متر این خودرو را بر حسب آپشن هایی که در آن ها وجود دارد را با قیمتی پایین تر هم خریداری نمود .

می توانیم از الان بگوییم که اگر این خودرو به صورت گسترده ای عرضه گردد می تواند فروش خوبی را مانند نسل پیشین خود تجربه کند چرا که هم محبوبیت خوبی در بین مردم دارد و هم رقیب مستقیی برای آن وجود ندارد.

البته نباید رقبای کارکرده نظیر نسل های قبلی ب ام و سری سه یا جنسیس کوپه و تویوتا GT86 که در این بازه قیمتی حاضر هستندرا از قلم انداخت، اما بازار خودروهای صفر کیلومتر با فقر انتخاب در مدل های کوپه روبروست و در چنین شرایطی سراتو کوپ یکه تازی می کند

در هر صورت عرضه مدل توربو با جعبه دنده دستی می توانست انتخاب بهتری باشد اما شرکت وارد کنند حاضر به ریسک عرضه این نمونه نشده است. البته این مشکل تنها منحصر به سراتو نمی شود مشابه این مسئله را در مورد دیگر مدل های کیا و هیونداینیز مشاهده می کنیم.

قوای محرکه معمولی اما بی رقیب در بازار ایران

همانند نسل قبلی موتور ۲ لیتری با کد Nu که به صورت گسترده در محصولات هیوندایو کیا استفاده می شود، قدرت دهنده مدل وارد شده به کشور ما است و وارد کننده قید موتور قوی تر و جذاب تر ۱٫۶ لیتری توربو را به کلی زده است.

این موتور در حدود ۱۵۸ اسب بخار قدرت را در دور ۶۵۰۰ rpm تولید می کند و حداکثر گشتاور تولیدی آن هم ۱۹۴ نیوتن متر در دور ۴۸۰۰ rpm است.

این موتور ۴ سیلندر خطی شکل به یک جعبه دنده ۶ سرعته تیپ ترونیک با قابلیت تعویض دنده توسط پدال پشت فرمان مجهز شده و نیرو را به چرخ های جلو انتقال می دهد.

 

ظرفیت باک هم معادل ۵۰ لیتر است و کیا مدعی شده است که با بنزین یورو۵ این خودرو مصرف سوخت ترکیبی برابر با ۷٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد.

 

تعلیق جلو مک فرسون مجهز به آنتی رول بار است و تعلیق عقب هم میل پیچشی به همراه آنتی رول بار که دلیل اصلی هندلینگ نه چندان خوب این خودرو است.

در هر صورت در بخش قوای محرکه و انتقال نیرو شاهد تفاوت عظیمی با نسل قبلی نیستیم و وارد کننده موتور اسپرتی تر توربو با جعبه دنده دستی را در ایران عرضه نکرده است و از نظر ما نمونه توربو به همراه جعبه دنده دستی جلوه اسپرت تری دارد و با طراحی کوپه مانند این خودرو هماهنگ تر است.

 منبع : سراتو کیا 

  • ۹۵/۰۸/۲۳
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی