دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

بررسی طراحی داخلی خودروی  هیوندا سوناتا هیبرید مدل ۲۰۱۶ :

هنگامی که به درون خودروی هیوندا سوناتا هیبرید مدل ۲۰۱۶ می رویم مشاهده می نماییم که در درون سوناتای هیبریدی و پلاگین هیبرید نسبتا به سایر نسخه های کمتر کارآمدشان شبیه می باشند البته باید این را هم بیان کرد که مطلب گفته شده درست می باشد به غیر از یک صفحه نمایش اطلاعات خاص در نسخه هیبریدی آن .

برای مدل هیبریدی دو نوع تریم وجود دارد : یکی ترکیبی اس ای و دیگری ترکیبی محدود .

ترکیب دومی امکانات بسیاری چون بسیاری از ویژگی­های پیشرفته­ ی ایمنی شبیه هشدار دهنده خروج از خط، هشدار در برخورد به جلو را دارد. در پلاگین نیز همچنین تریم­های محدودکننده­ای با تکنولوژی بسیار در ایمنی وجود دارد.

طراحی خارجی هیوندا سوناتا هیبرید مدل ۲۰۱۶

هیبرید و پلاگین هردو تبادل عمیق­ تری با پنجره­ ی مشبک شاتر، کفه­ ی مرکزی، چراغ­ های جلوی (با طراحی مجدد)، فاسیای عقب آیرودینامیک با اسپویلر بدنه و دیفیوزر (متنشر کننده) مرکزی دارند. چرخ­های ۱۶ اینچی (که می­تواند ۱۷ اینچی هم باشد) سازگار با محیط بوده و چرخ­های Aero کارآمدتر از دیگر مدل­ه ای سوناتا بوده و شیارهای عمیق و باریک روی تایر موجب کارکرد صحیح آن­ها می­شود.

 

مشخصات فنی و موتوری هیوندا سوناتا هیبرید مدل ۲۰۱۶

ترکیب قبلی ۴/۲ لیتری “تتا II” چهار سیلندر برای یک “Nu” ۲ لیتری با تزریق مستقیم سوخت زوج، با اندازه­ای کوچک، سبک و حداکثر قدرت با توان ۳۸ کیلو واتی موتور الکتریکی می­باشد. اما مانند مدل هیبریدی قدیمی، به جای CVT، تمام کارهای آن از طریق سیستم انتقال قدرت شش سرعته اتوماتیک اجرا می شود و این خبر خوبی است. گذشته از سوبارو WRX، یک گیربکس CVT داریم که عملکردی به خوبی یک گیربکس اتوماتیک واقعی ندارد.

سونات هیبریدی ۲۰۱۶ موتور ۲ لیتری Nu GDI چهار سیلندر به همراه گیربکس اتوماتیک شش سرعته دارد.ظرفیت باتری­های یون لیتیوم پلیمر در این مدل ۶۲/۱ کیلووات ساعت است. در مورد اندازه فیزیکی باید گفت که مانند قبل بوده اما سلول­های پر انرژی­تری دارد. هیوندا در قسمت پایین کف تنه­ی خود قادر به جا دادن بسته است و از بین رقبای خود بزرگ­ترین بدنه را دارد (cu-ft 4/13).

پلاگین هیبریدی سوناتا از موتور مشابه و شش سرعته اتوماتیک استفاده می­کند اما بزرگ­تر از بسته باتری با موتور الکتریکی ۵۰ کیلوواتی و سنگین ۸/۹ کیلووات­ ساعت است. این بسته بزرگ فضای کافی در کف ندارد بنابراین حدود ۹/۹ مکعب فوت فضا توسط این بسته اشغال می­شود. این برای تمام کسانی که سلول­های اضافی دارند مفید خواهد بود. مصرف سوخت پلاگین، ۳۹/۵۴ لیتر در هر صد کیلومتر بوده و دارای حداکثر برد الکتریکی در حدود ۴۹/۳۸ کیلومتر است (بیش­ترین برد الکتریکی­ای که در هر فیوژن انرژی و یا آکورد پلاگین می­تواند مدیریت شود). هیوندا مدعی است که این بسته به طور کامل و در کمتر از سه ساعت شارژ می­شود و یا روی یک جایگاه شارژ دو سطح حدود ۹ ساعت شارژ می­شود و ۱۲۰ ولت خروجی دارد.

منبع : سوناتا هیوندا 

  • ۹۵/۰۸/۲۳
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی