دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

اخباری به گوش رسیده است که مبنی بر آن اخبار کمپانی پارس خودرو قرار می باشد یک اتومبیل کراس را در آخرای سال ۱۳۹۵ روانه بازارهای ایران نماید .

این اتومبیل از خانواده خودروهای برلیانس H320 می باشد که البته با اعمال نمودن یکسری تغییرات در قسمت طراحی خودرو و همچنین افزودن یک سری قطعه برای تزیین بیشتر خودرو این اتومبیل به هاچ بک کراس مبدل گشته است .

در بسیاری از نمایشگاه های اتومبیل در داخل ایران پارس خودرو این خودرو را به نمایش گذاشته است .

احتمالا قیمت این محصول بین ۵۴ الی ۵۸ میلیون تومان تعیین می شود. این خودرو در بازار چین با نام C3 شناخته می شود و احتمالا پارس خودرو هم با همین نام هاچبک کراس چینی خود را روانه بازار می کند.

برلیانس C3 به موتور ۱٫۵ لیتری ۱۰۳ اسب بخار با گشتاور ۱۴۳ نیوتون متر مجهز است و یک گیربکس چهار دنده اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را به چرخ های جلو دارد. در نمونه موجود نمایشگاهی، C3 از نظر امکانات رفاهی کمی قوی تر ظاهر شده است و تا حدی در مقام یک هاچبک کراس می تواند با سایر رقبا رقابت کند. مانیتور و دوربین عقب به صورت پیش فرض روی خودرو نصب شده و در برخی نمونه طراحی داخلی با رنگ قرمز انجام صورت گرفته است. البته که احتمال آن آنچنان قوی نیست که نسخه کراس برلیانس H320 یا همان C3 در بخش طراحی داخلی با تیراژ تولید بالا تفاوتی با نسخه معمولی داشته باشد.

تاریخچه : 

شرکت پارس خودرو در سال ۱۳۳۵، به شماره ثبت ۵۲۷۲ و با نام شرکت «جیپ» تأسیس شد و با واردات و فروش اتومبیل‌های جیپ ویلیز و قطعات یدکی آن فعالیت خود را شروع کرد.

شرکت در سال ۱۳۳۸ پس از احداث کارخانه در جاده مخصوص کرج (محل کنونی شرکت)، مونتاژ انواع اتومبیل‌های جیپ را در ایران آغاز نمود. در سال ۱۳۴۵ به دنبال احداث سالن‌های پرس و ساخت قطعات و توسعه عملیات، تولید اتومبیل‌های آریا و شاهین (رامبلر) به محصولات قبلی اضافه گردید.

در تاریخ ۱۳۵۲/۰۲/۰۴ شرکت «موتور جک (سهامی خاص)» به شماره ثبت ۱۶۸۳۲ تأسیس و کلیه دارایی‌ها و تعهدات شرکت جیپ به این شرکت منتقل شد. نام شرکت در تاریخ ۱۳۵۲/۰۲/۰۸ بر طبق مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده به «شرکت جنرال موتورز ایران (سهامی خاص)»، در سال ۱۳۵۹ به «خودروسازی ایران» و سپس در همان سال به «پارس خودرو» تغییر یافت.

شرکت پارس خودرو بر اساس صورتجلسه مجمع فوق‌العاده مورخ ۱۳۷۱/۰۱/۲۶ و به استناد ماده ۲۷۸ قانون اصلاح، قسمتی از قانون تجارت، از «سهامی خاص» به «سهامی عام» تبدیل گردید و اساسنامه جدید شرکت مشتمل بر ۸۰ ماده و ۱۵ تبصره مورد تصویب قرار گرفت.

در اواخر سال ۱۳۷۸ و در پی عرضه سهام شرکت در بازار بورس، شرکت سایپا ۵۱ درصد از سهام شرکت را خریداری نمود و با این اتفاق این شرکت از شمول شرکت‌های دولتی خارج گردید. در سال ۸۲، ۳۴درصد دیگر از سهام شرکت توسط شرکت سایپا خریداری شد.

منبع : پارس خودرو

  • ۹۵/۰۸/۲۲
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی