دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

PEUGEOT 307 | پژو ۳۰۷

یکی دیگر از محصولات گروه اتومبیل سازی پژوی فرانسه  خودروی پژو ۳۰۷ می باشد که یک اتومبیل خانوادگی و کوچک می باشد .

این خودرو توانسته است عنوان خودروی سال اروپا را در سال ۲۰۰۲ کسب نماید .خودروی پژو ۳۰۷ را از سال ۲۰۰۱ تولید نموده اند.

تولید این اتومبیل تا سال ۲۰۱۴ در چین و چندکشور دیگرآمریکای جنوبی تداوم داشت هر چند که مدل جدیدتری از این مدل به نام پژو ۳۰۸ در سال ۲۰۰۷ به میان آمده بود .

در زیر مطالبی را در خصوص تجربه رانندگی یک شخص با پژو ۳۰۷ مدل ۲۰۰۷ را آورده ایم :

اگر قبلا با۲۰۶ رانندگی کرده باشید بعد از سوار شدن به ۳۰۷ خواهید گفت چقدر آشناست،در واقع تمام موارد داخل اتاق کاملا منطبق بر ارگونومی خاص اتومبیلهای پژومی باشد که باعث این شباهت شده است. طول ۳۰۷ حدود ۱۰ سانتیمتر بیشتر از۲۰۶ می باشد که این افزایش طول نمود خوبی در داخل داشته است. بطوریکه جایپای سرنشینان عقب بطور محسوس زیاد شده است (در مقایسه با ۲۰۶) البته هنوزهم این جای پا کافی نیست ولی برای یک هاچ بک در این کلاس مناسب می باشد.در قسمت عقب دو نفر به راحتی و سه نفر به سختی زیاد می نشینند درست مثل۲۰۶ .

وضعیت قرار گرفتن راننده خوب و مناسب می باشد و دسترسیبه ادوات کنترل به راحتی صورت می پذیرد ولی عدم وجود تنظیم کننده ارتفاعصندلی را می توان از نقاط ضعف طراحی صندلی دانست. زیرا در هنگام تستهمواره احساس می شد که در ارتفاع نامناسب و نزدیک به سقف نشسته اید، مضافااینکه نوع قرار گیری ستون های کناری جلو احساس نزدیک بودن بیش از حد بهستون را تداعی می کرد. دربها بصورت خیلی خوب و تقریبا عمود بر بدنهاتوبمیل باز می شوند (مخصوصا دربهای عقب) که پیاده و سوار شدن مسافران راراحت تر می کند. متاسفانه کیفیت صندلی ها خوب نیست و نشیمنگاه سفت و خیلینازکی دارد که در دراز مدت راننده را اذیت می کند. فرمان زیبا و خوشدستپژو جنبه های اسپرتی بودن را به خوبی القاء می کند، کار کرد جعبه فرمان همبسیار دقیق و بودن ایراد می باشد که از این نظر می توان به پژو تبریک گفت،دسته دنده در وضعیت مناسب و تعویض آنها به سرعت و بدون تاخیر انجام می شودولی در هنگام تعویض دنده به صورت تیپترونیک مکث چند دهم ثانیه ای در تعویضدنده مخصوصا در حالت معکوس بسیار عجیب و نامانوس می باشد. در هنگام تستچندین بار احساس بلاتکلیفی دنده پیش آمد که با کم و زیاد  کردن گاز اینحالت رفع شد ولی در کل گیربکس آن اگر با گیربکس های طراز اول مقایسه نشود،در وضعیت مناسب قرار دارد.
جواهر درون ۳۰۷ را به جرات می توان موتور آنعنوان کرد، این موتور ۲ لیتری با قدرت ۱۰۳ kw در ۴۰۰۰ دور در دقیقه و تورگ۲۰۰ Nm که ۹۰% این تورگ در دورهای ۲۵۰۰ دور در دقیقه بدست می آید مثلجواهری در ۳۰۷ می درخشد که شتاب ۹/۸ ثانیه ای آن به همراه عکس العمل مناسبپدال گاز و هماهنگی خوب آن با گیربکس می تواند هر راننده را به وجد آورد وبهترین مشخصه آن تورگ خوب و مناسب آن می باشد به طوریکه شتاب بسیار خوبیرا در دورهای میانی برای آن به ارمغان می آورد که گاهی احساس مبارزه بااتومبیلهای خیلی قویتر از آن را در راننده بوجود می آورد. صدای موتورچندان جذاب نمی باشد ولی با تعویض اگزوز شاید بتوان صدایی مناسب تر راایجاد کرد.
هندلینگ اتومبیل بسیار خوب و در حد بهترینهای این کلاسهاچ بک می باشد به صورتی که در پیچ های تند بسیار با قدرت و بدون انحرافحرکت می کند البته رینگهای ۱۶ اینچی با لاستیکهای ۲۰۵ نقش بسزایی در کیفیتهندلینگ دارند ولی در کل پژو را باید استاد در طراحی فنربندی دانست که در۳۰۷ هم نمود پیدا کرده است.
متاسفانه همانند ۲۰۶ سرنشینان عقب لذتزیادی نمی برند زیرا کمبود جا و همچنین تکانهای زیاد و صندلی های ناراحتعقب باعث می شود که بعد از چند بار تست با سرعت و شتاب بالا احساس تهوع میکنند.
سیستم ارکاندیشن آن خوب و نه عالی می باشد ولی در کل مناسباست. از نظر ظاهری به نظر نگارنده می توان به آن لقب معمولی داد چونهیچگونه مشخصه بارز و قابل تعمقی در آن وجود ندارد و بطور کلی جسارت ۲۰۶را ندارد مضافا اینکه متاسفانه طراحی اتومبیلهای پژو رفته رفته بطرف طراحهای بسیار معمولی پیش می رود که باعث می شود تصویر خوشایند پژو که دراواخر دهه ۹۰ با طراحی ۲۰۶ و ۴۰۶ بسیار پیشرو معرفی می شد مخدوش شود.
در انتها می توان به ۳۰۷ لقب معمولی داد چون به غیر از موتور خوب و هندلینگ عالی در بقیه موارد بسیار معمولی می باشد.

 

مشخصات فنی:
حداکثر سرعت : km/h  ۲۰۴
شتاب ۰ تا ۱۰۰ : ۹ ثانیه
شتاب ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر : ۱/۱۱ ثانیه
شتاب در طی مسیر ۴۰۰ متر : ۵/۱۶ ثانیه
شتاب در طی مسیر ۱۰۰۰ متر : ۲/۳۰ ثانیه

 منبع : پژو 

  • ۹۵/۰۸/۱۶
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی