دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

یکی از شرکت هایی که در کار تولید خودروهای سنگین و همچنین نیمه سنگین می باشد کمپانی سایپا دیزل می باشد . این کمپانی خودروهایی مانند : انواع مختلف کامیون و همچنین اتوبوس را تولید می نماید .

سایپا دیزل در زمانی که تاسیس گردید با نام ایران کاوه معرفی گردید اما الان سایپا دیزل می باشد .

بزرگ ترین سهام دار شرکت سایپا دیزل کمپانی سایپا می باشد . در واقع شرکت سایپا با در دست داشتن 49.8 درصد از سهام سایپا دیزل موفق شده است به عنوان بزرگترین سهامدار این شرکت معرفی گردد .

 

 

در حال حاضر شرکت سایپا، با در اختیار داشتن ۴۹٫۸٪ درصد از سهام سایپادیزل، بزرگترین سهامدار آن، محسوب می‌شود.

 

تاریخچه : 

شرکت سایپادیزل در تاریخ ۲۸ تیرماه سال ۱۳۴۲ با انعقاد قرارداد انحصاری با شرکت ماک تراکس و با نام ایران‌کاوه، فعالیت خود را با مونتاژ کامیون‌های ماک و ساخت انواع تریلر آغاز نمود.

تعداد کامیون‌های تولیدی ایران‌کاوه طی مدت همکاری با شرکت ماک‌تراکس تا سال ۱۳۵۷ بالغ بر ۷٫۵۰۰ دستگاه گردید. به دنبال توقف تولید کامیون‌های ماک در سال ۱۳۵۷، شرکت سایپادیزل به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در ایجاد اشتغال، مونتاژ سایر وسایل‌نقلیه در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای بار و مسافر را، در دستور کار خود قرار داد.

در سال ۱۳۶۳ پس از بررسی‌های انجام‌شده در خصوص راه‌اندازی خط جدید تولید کامیون، قرارداد ساخت و تولید کامیون‌های ولوو اف۱۲ در تیپ‌های ۴×۶، ۲×۶، ۲×۴ با شرکت ولوو تراکس منعقد گردید. انعقاد قرارداد تولید تریلرهای کفی با شرکت گوشا یوگسلاوی، از دیگر اقدامات برجسته سایپادیزل طی این سال بود.

در روند تولید طی سال‌های ۱۳۶۳ تا ۱۳۸۰، تولید کامیون‌های ولوو ان‌ال۱۲ و اف۱۲ به میزان بیش از ۱۰٫۰۰۰ دستگاه و با حدود ۵۲٪ خودکفایی حاصل گردید.

اما در پی وضع قانون استانداردهای زیست‌محیطی، موسوم به استانداردهای ” یورو“ توسط اتحادیه اروپا و عدم تجهیز کامیون‌های شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی ایران به موتورهای دارای استانداردهای آلایندگی، شرکت سایپادیزل با بزرگترین بحران دوران حیاتش مواجه گشت.

این شرکت، در مواجهه با بحران حاصل از عدم مجوز تردد کامیون‌ها در جاده‌های اروپایی، با هدف بازسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به‌ویژه در بخش ترانزیت، اقدامات گسترده‌ای را آغاز نمود و سرانجام با انعقاد قرارداد جدید با شرکت ولوو تراکس، کامیون‌های ولوو اف‌اچ۱۲ و ان‌اچ۱۲ که هم‌اکنون مجهز به موتورهای با استاندارد آلایندگی یورو ۳ می‌باشند، در خط تولید محصولات سایپادیزل جای گرفتند.

منبع : سایپا 

  • ۹۵/۰۸/۱۶
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی