دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

هنگامی که خودروی پراید به ایران وارد گشت خیلی زیاد مورد توجه جوانان ما قرار گرفت این خودرو به دلایلی مانند داشتن مصرف بنزین کم و همچنین پایین بودن قیمت خودرو طرفداران بی شماری را از آن خود نمود.

در سال های ۷۰ شمسی بود که پراید شروع به تولید شدن نمود . در آن موقع برای پراید یک اتومبیل رقیب وجود داشت به نام پیکان!

پیکان رقیب سرسختی برای پراید بود اما این خودرو توانست بعد از مدت کوتاهی جای خود را در بین مردم باز کند .

ولی خب در حقیقت باید بگوییم که محبوبیت پراید یک محبوبیت اجباری برای مردم می باشد زیرا اقشار متوسط جامعه که توان خرید خودرو را ندارند می توانند پراید را به عنوان خودروی خانوادگی خود برگزینند .

 

با نگاه کردن به تردد خودرو‌ها در خیابان آن خودرویی که بیشتر از همه به چشم می‌خورد پراید است. تا همین چند سال پیش پیکان در خیابان‌ها جولان می‌داد اما پس از آن پراید بود که جایگزین آن شده و توجه مشتریان را به خود جلب کرده است. این در حالی است که مردم از بی‌کیفیتی این خودرو معترضند و در همین راستا برای این خودرو‌ها جوک‌ها و مطالب طنز نیز ساخته شده است.

سرویس اقتصادی فردا: با نگاه کردن به تردد خودرو‌ها در خیابان آن خودرویی که بیشتر از همه به چشم می‌خورد پراید است. تا همین چند سال پیش پیکان در خیابان‌ها جولان می‌داد اما پس از آن پراید بود که جایگزین آن شده و توجه مشتریان را به خود جلب کرده است. این در حالی است که مردم از بی‌کیفیتی این خودرو معترضند و در همین راستا برای این خودرو‌ها جوک‌ها و مطالب طنز نیز ساخته شده است.

 

ممنوعیت فروش پراید در آمریکا به دلیل مشکل ایمنی

آنطور که ویکیپدیا می‌گوید پراید توسط شرکت مزدا با نام مزدا ۱۲۱ تولید شد و سال ساخت آن ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ است یعنی دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی. اولین تولید پراید ۲۶ سالِ پیش بوده و ظاهر اولیه آن همین پراید ها‌چ‌بک خودمان است اما پراید سدان، حاصل فیس‌لیفت کمپانی فورد است، یعنی این محصول تماما در دو دهه گذشته، تغییرات لازم را در شرکت‌های مزدا، فورد و کیا دیده است و در آخرین روزهای سال ۱۹۹۹، از خط تولید کشورهای شرق آسیا و اروپا خارج شد و تماما به ایران منتقل شد.

فورد فستیوا در سال ۱۹۸۶ در آمریکا تولید می‌شد و مورد استقبال جوانان به خصوص دانشجویان قرار گرفته بود اما با وجود استقبال زیاد به دلیل ایراد سازمان امنیت بزرگراه‌های آمریکا جلوی تولید خودرو گرفته شد؛ سازمان امنیت بزرگراه‌های آمریکا به دلیل مشکل ایمنی، فروش این خودرو را در خاک آمریکا ممنوع کرده بود! این در حالی است که این خودرو بی‌کیفیت که فروشش در آمریکا ممنوع اعلام شده بود سال‌های زیادی است که در ایران همچنان تولید می‌شود.

منبع : پراید 

 

  • ۹۵/۰۸/۱۶
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی