دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

در اوایل ورود خودروی سمند به خیابان هایمان این خودرو مشکلات عدیده ای داشت ولی بعد از گذشتن چند سال آن عیب ها رفع و رجوع شد

همه چیز خوب بود تا اینکه کشورمان مورد هجوم تحریم ها قرار گرفت و متاسفانه این خودرو هم در مقایسه به آن اوایلش حتی در وضعیت بدتر قرار گرفت . مشکلات نام برده شده در خصوص سمند مورد آزمایش ما هم صادق می باشد .

در سمند مهم ترین جزوش همان موتور EF7 است (به اصطلاح ملی).

که این موتور  با همکاری تحقیقات موتور آلمان و ایران خودرو ساخته شده است، که بنا به دلایلی از همان بدو ورود، بازار در برابر آن مقاومت کرده که شاید بی دلیل هم نباشد.

هر چند تکنولوژی به کار گرفته شده در این موتور با داشتن سیستم زمان‌بندی متغیر سوپا‌پ‌ها و داشتن ۱۶ سوپاپ در مجموع مصرف به نسبت کمتر و لرزش و صدای کمتر و قدرت بیشتری را برای این موتور روزآمد نسبت به نمونه‌ی XU7 متعلق به دهه ۸۰ میلادی به ارمغان آورده ولی آشنا نبودن مطلوب تعمیرکاران داخلی و همچنین کیفیت بسیار پایین قطعات به کار رفته در این موتور و از طرفی عرضه بسیار محدود لوازم یدکی، پاشنه آشیل این پیشرانه هستند.

 

با ورود به داخل خودرو، هنوز هم سمند را در کلاس میانی، خودرویی جادار به خصوص در قسمت فضای پای سرنشینان عقب و محفظه‌ صندوق عقب خواهید دید، تنظیم هر چهار شیشه، پشتی صندلی‌های جلو و آینه‌های جانبی به صورت برقی انجام می‌پذیرد که از محسنات این خودروی داخلی در این بازه‌ی قیمتی می باشد.

با قرار گرفتن در پشت فرمان، حتی با تنظیم صندلی در پایین‌ترین ارتفاع، هنوز هم در مکانی مرتفع قرار دارید و صندلی های جلو برخلاف صندلی‌های عقب راحتی مناسبی ندارند و پشتی کوتاهِ صندلی‌های جلو در تصادف از پشت از ناحیه سر و گردن راننده و سرنشین محافظت نمی‌کند.

از شروع حرکت آوای کم این پیشرانه‌یِ ۱.۷ لیتری نظر شما را جلب خواهد کرد و با قدرت ۱۱۳ اسب بخاری‌اش از کشش مطلوبی بخصوص در دورهای بالا برخوردار است.

در مانورها فرمان خودرو بسیار نرم و عاری از هیچگونه حسی عمل می‌کند که همین موضوع و بخصوص ابعاد گنگ خودرو و کپ دریچه گاز برقی آن در مواقع تمام گاز، از لذت رانندگی این خودرو می کاهد.

همچنین در اقدامی منحصر به فرد خودروساز رینگهای اسپرت آلومنیومی را با رینگ‌های فولادی و قالپاق جایگزین کرده است! مصرف این خودرو طبق بیانِ سازنده در سیکل ترکیبی ۶.۵ لیتر به ازای پیمایش هر صد کیلومتر است ولی در عمل به این عدد ۲ شماره اضافه می‌شود!

 منبع : سمند

  • ۹۵/۰۸/۱۳
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی