دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

در دو طرف این مقایسه یکی پژو ۲۰۶ می باشد و دیگری برلیانس H220 برای همین هم ما بحثمون را با پژو ۲۰۶ که کهنه کار تر از دیگری می باشد آغاز می کنیم :

از سال ۱۳۸۰ این خودرو وارد خط تولید ایران خودرو شد و طی این ۱۵ سالی که در حال تولید کردن می باشد این خودرو را در تیپ های مختلف عرضه کرده اند

این خودرو موفق شده است فروش خوبی را در این سال ها از آن خود سازد و علت فروش خوب این خودرو هم یکی داشتن بازار انحصاری داخلی می باشد و دیگری ظاهر عامه پسندش.

این خودرو در آغاز تولیدش چهره گربه مانندی داشت و الان هم بعد از گذشتن ۱۵ سال از تولید اولیه اش با وجود تغییراتی که در چراغ های جلو پشتش کرده است اما هنوز هم همان چهره گربه مانندش را دارد .

 

درباره ظاهر شیر این رقابت، نیازی به تفسیر حس نمی‌شود زیرا با تولید ۱۵‌ساله این خودرو در کشور، در ترافیک کلان شهرها پا به پای جمعیت، این کهن‌سال را مشاهده می‌کنیم. به نظر نگارنده با توجه به ورود پژو ۲۰۸ به بازار ایران در آینده نزدیک، سالخوردگی این خودرو بیش از پیش نمایان می‌شود.

 

حال به طراحی ظاهری رقیب، برلیانس H220 می پردازیم. برلیانس با بهره‌گیری از همکاری متخصصین پنین فارینا و جیوجیارا، توانسته‌است محصولی قابل توجه و تقریبا چشم نواز تولید کند. نمای جلوی خودرو با طراحی جدید هواکش برلیانس و چراغ ها کشیده شده نمایی جدی و مردانه به خودرو بخشیده‌است که از ابتدای امر مصمم بودن خود را جهت مبارزه با رقبا نمایان می‌کند.

 

نمای بغل خودرو با طراحی منطقی به نظر نگارنده بسیار جذاب است. یک خط از بالای گلگیر جلو خودرو در امتداد دستگیره‌ها تا چراغ عقب خودرو ادامه یافته‌است و  هم‌چنین یک خط از زیر در جلو خودرو تا گلگیر عقب خودرو ادامه پیدا کرده‌است؛ که مجموعا طرحی دلنواز برای این هاچ بک ایجاد نموده‌اند.

زبان طراحی این خودرو براساس زبان طراحی آسیا شرقی یا همان اینسکتی (حشره‌ای) شکل گرفته‌است. آینه‌های بزرگ کناری خودرو برای شهرها شلوغ ایران یک مزیت به حساب می‌آیند! تنها تعجب نگارنده از طراحی نمای جانبی این خودرو، نحوه قرارگیری چراغ راهنما در زیر و بر روی ستون آینه‌ها و گرافیک آن‌ها می‌باشد.

 

در نمای پشت پسر چینی سایپا، طراحی انجام شده، هاچ بک دوس داشتنی بی ام دبلیو سری ۱ را تداعی می‌کند. البته طراحی چراغ های عقب جا برای اصلاح دارد ولی در کل می‌توان به نمای عقب این خودرو نیز نمره خوب داد. در مجموع ظاهر این هاچ‌بک تازه وارد چینی را می‌توان در بازار انحصاری ایران، قابل قبول و حتی رقابتی در کلاس قیمتی خود دانست.

منبع : پژو 206 

  • ۹۵/۰۸/۱۲
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی