دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰
اگر شما جزو کسانی می باشید که یکی از دلایلی که طرفدار پژو ۴۰۵ هستید داشتن فضای وسیع این خودرو می باشد باید به شما مژده دهیم که پژو ۳۰۱ حتی از پژو ۴۰۵ دارای فضای بیشتری هم می باشد . در حقیقت اگر پژو ۴۰۵ را یک خودروی خوب برای خانواده میدانید پس این را هم در نظر بگیرید که پژو ۳۰۱ در طول و عرض و ارتفاع خود ۵ سانتیمتر از پژو ۴۰۵ بزرگ تر هم می باشد .
فاصله بین دو محور پژو ۳۰۱ مانند پژو ۴۰۵ در حدود ۲٫۶ متر می باشد .
شباهت دیگر این دو خودرو باهم در وزنشان می باشد که پژو ۳۰۱ هم مانند پژو ۴۰۵ دارای وزنی در حدود ۱٫۱ تن می باشد .
 که با توجه به شباهت با پژو ۲۰۶ صندوقدار و احتمال بهره‌گیری از مشخصات فنی مشابه این خودرو می‌تواند شتابی حدود ۱۲ ثانیه با گیربکس دستی و ۱۳ ثانیه با گیربکس اتوماتیک داشته باشد‌. مصرف آن نیز با ثبت عددی حدود ۷٫۵ لیتر در سیکل ترکیبی حدود یک لیتر از استاندارد موتور یورو ۶ جهانی‌اش بیشتر خواهد بود‌.
چه زمانی می‌آید‌؟
از تمام وعده‌های پژو تاکنون یک دستگاه ۳۰۱ به ایران رسیده است که هم‌اکنون در مرکز تحقیقات ایران‌خودرو به سر می‌برد‌. پیش‌بینی می‌شود با توجه به آغاز تحقیقات ایران‌خودرو روی این خودرو حداقل طی ۳ ماه نخست سال نخستین خبر‌ها از ورود این محصول به صورت CBU در بازار ایران شنیده شود‌.
واردات کامل ۳۰۱ احتمالا قیمت این خودرو را تا مرز ۸۰میلیون‌تومان برای مدل اتوماتیک افزایش خواهد داد و برای کسب سهم از بازار از دست رفته پژو‌، این خودرو در ۲ مدل اتوماتیک ۴ سرعته و ۵ سرعته دستی عرضه خواهد شد تا در بهترین حالت طی مدت زمان ۱۲ ماه خط تولید ۳۰۱ در ایران‌خودرو آماده شود و ۳۰۱ پس از ایرانی‌سازی بخش‌هایی مانند تریم داخلی و مشخصات فنی آماده ورود به خطوط تولید شود‌.
۳۰۱ با این شرایط در خوشبینانه‌ترین حالت از سال ۹۵ وارد فاز تولید انبوه می‌شود و ‌طی یک سال تولید تکلیف خروج ۴۰۵ از سبد محصولات ایران‌خودرو را تعیین می‌کند‌. در این بین ایران‌خودرو خانواده پارس را همچنان به تولید خواهد رساند و همزمان با اوج گرفتن تولید ۳۰۱‌، نسخه فیس‌لیفت پارس به بازار معرفی می‌شود تا در کنار محصول لوکس ایران‌خودرو یعنی دنا خط و نشان جدی برای چینی‌های مرز ۵۰ میلیون‌تومان بکشد.
با چه قیمتی می‌آید‌؟
قیمت پژو ۴۰۵ در طرح فروش نقدی کنونی ایران‌خودرو در مدل GLX عددی حدود ۲۸٫۶ میلیون‌تومان است که با توجه به قیمت جهانی ۳۰۱‌، دستیابی به آن حتی با داخلی‌سازی فراوان برای ایران‌خودرو غیرممکن است لذا برای نسخه پایه این خودرو با گیربکس دستی آن هم به صورت تولیدی نمی‌توان قیمتی کمتر از ۴۰ میلیون‌تومان را متصور بود‌.
۳۰۱ با این قیمت در بازار ایران نیز می‌تواند مانند بسیاری دیگر از کشور‌ها با رنو لوگان ( تندر۹۰) سرشاخ شود و بار دیگر پژو را به بازار روز رقابتی ایران بازگرداند‌؛ بازگشتی که قطعا مانند اوج فعالیت پژو برای این کمپانی سهمی ۵۰ درصدی از بازار ایران را به ارمغان نخواهد آورد اما حداقل می‌تواند پژو را به همراه ۲ محصول جدید دیگر به سهمی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از بازار خودرو‌های سواری نزدیک کند‌.
منبع : پژو 405
  • ۹۵/۰۸/۱۰
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی