دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

اگر موتور پژو پارس دچار خرابی و یا ایرادی شوند اکثر تعمیرکاران با این خودرو آشنایی دارند و به راحتی می توانند آن را برای شما تعمیر کنند و یا اینکه اگر نیاز به قطعه ای از پژو پارس پیدا کنید به راحتی می توانید آن قطعه را پیدا کنید

اما در رابطه با خودروی سمند اینگونه نمی باشد در حقیقت پیدا کردن قطعات سمند EF7 کار آسانی نمی باشد و برای یافتن قطعات آن باید تلاش فراوانی انجام دهید و یا اگر موتور این خودرو دچار اشکال گردد کمتر مکانیکی وجود دارد که در زمینه این خودرو تخصص کامل داشته باشد .

درباره طراحی اتاق این دو خودرو باید بگوییم که عموم مردم پژو پارس را زیباتر می دانند اما ایرودینامیک تر بودن اتاق سمند این کمبود را جبران نموده است .

 

کلاس و پرستیژ پارس به مراتب از سمند بالاتر است ولی این چیزی از مزایای این خودروی جدید با موتور بسیار کم مصرف تر و پر کار سمند , کم نمیکند.

 

معیار هایی نظیر شتاب , در این خودرو ها نباید ملاک اصلی باشد , زیرا تفاوت این خودرو ها با موتورهای تقریبا هم حجم در درگ , به اندازه ی چند خودرو میباشد که تاثیر ان چنانی ندارد.

 

پس در انتخاب خودرو , به فاکتور های کیفیت , دوام , مصرف سوخت , بازار فروش و … اهمیت بیشتری دهید.

 

اگر به ظاهر و کلاس بیشتر اهمیت میدهید و میخواهید خودروی پرشتابی داشته باشید , پارس خودروی مناسب شما و اگر به خودروی با طراحی مدرن تر و موتور جدید تر با مصرف بسیار کم میخواهید , باید سمند را انتخاب کنید.

سمند به معنای اسب زرد , یکی از اتومبیل‌های ساخت ایران خودرو است.
این اتومبیل در سال ۱۳۸۱ توسط گروه صنعتی ایران خودرو و با همکاری آلمان و انگلستان ساخته شد . این خودرو به کشورهای روسیه ، چین ، ترکیه ، آذربایجان و چند کشور عربی و مناطقی در آفریقا و آمریکای مرکزی , شامل بولیوی و ونزوئلا صادر شده است . سمند هم اکنون در مدلهای سمند معمولی ، سمند EL ، سمند SE ، سمند LX و با ۳ موتور EF7 بنزینی یا پایه گاز سوز و TU5 اتوماتیک یا دنده ای و XU7JPL3 ، سمند سورن ، سورن ELX ، سمندسریر با موتور XU7JPL4 و سمند سفارشی LX موجود است.
طراحی موتور، بدنه و شاسی این خودرو توسط شرکتهای انگلیسی و فرانسوی انجام شده و قالبهای اصلی آن ژاپنی می‌باشد و “جیگ و فیکسچرهای” آن و همچنین طراحی خط تولیدش کار شرکت کره‌ای ووشین , می‌باشد.

 

سمند که خودروی ملی نیز نامیده می‌شود بر اساس پلتفورم پژو ۴۰۵ ساخته شده‌است. طراحی بدنه خودرو در شرکت “فرست اتوموتیو” که یک شرکت طراحی انگلیسی است صورت گرفته‌است، این طرح توسط ایران خودرو خریداری شد و تغییرات جزیی در آن صورت گرفت. موتور این خودرو نیز ساخت پژو است که البته موتور ۱۷۰۰cc Turbo دوگانه سوز نیز برای آن توسط ایران خودرو با همکاری آلمان با نام EF7 ساخته شده‌است. قالب‌های اصلی بدنه خودرو (قطعات بیرونی یا به اصطلاح قالب سازان آتر) ساخت شرکت میازو ژاپن می‌باشد. این خودرو در سال ۱۳۸۵ به روسیه صادر شد. همچنین این خودرو با نام سنتا اورو (به معنی اسب تندرو) در کشور ونزوئلا به فروش می‌رسد.

منبع : پژو پارس 

  • ۹۵/۰۸/۰۹
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی