دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

در کشور ما در سال پیش حدود ۱٫۴۱۷٫۵۸۰ خودرو تولید شده است

این عدد رشد ۲٫۹ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه قبل نمایان گر می باشد .

از این مقدار خودروی تولید شده به میزان ۱٫۰۱۶٫۰۳۳ خودرو سواری بوده است که باز هم این عدد نشانگر رشد ۱٫۱۲ درصدی نسبت به سال قبل بوده است .

شرکت پارس خودرو طبق گزارشات موفق گشته است تعداد ۲۷۹٫۶۱۷ خودرو را تولید نماید که با این اوصاف حدود ۱۹٫۷ درصد از میزان تولید کل کشور را از آن خود ساخته است .

شرکت پارس خودرو که فعال در زمینه مونتاژ خودروهای خارجی است در سال ۸۸ ، ۱۷ درصد رشد تولید داشته به طوری که بیشترین آمار تولید مربوط به مگان با ۳۸ درصد بوده است . در بخش خودروهای دو دیفرانسیل این شرکت ۴۳ درصد کاهش را با تولید ۱۰۰۰ دستگاه نشان می دهد ، همچنین پارس خودرو ۲۲ درصد کاهش در زمینه تولید خودروی پیکاپ ، ۲۵ درصد رشد در تولید خودروی ماکسیما و از همه مهم تر ۷ درصد رشد در زمینه تولید تندر ۹۰ تجربه کرده است و این اهمیت از آن جهت است که ایران خودرو کاهشی معادل ۷۲ درصد در زمینه تولید تندر ۹۰ داشته است .

گفتنی است تولید پراید در پارس خودرو طی سال ۸۸ در مقایسه با شرکت سایپا رشد بیشتری داشته ولی همانند سایپا حدود ۹۰ درصد حجم تولیدات این شرکت را همچنان پراید با آمار ۲۴۷ هزار و ۵۷۹ دستگاه تشکیل می دهد . به گونه ای که تولید این خودرو در پارس خودرو رشدی ۱۸ درصدی داشته است .

براساس بررسی های انجام شده سرانه مالکیت خودروهای سواری در جهان در حال حاضر به ازای هر هزار نفر ۱۰۹ نفر می باشد در حالی که این سرانه در کشورهای پیشرفته نظیر ژاپن ، آمریکا ، فرانسه و انگلستان و . . . بیش از ۴۰۰ دستگاه به ازای هر ۱۰۰۰ نفر می باشد . پس با توجه به آمار سرانه مالکیت خودرو ، متوجه ظرفیت بالای فروش خودرو در کشورهای در حال توسعه و دوست می شویم که کشورمان با آنها روابط بیشتری دارد و می توانند بازار خوبی برای محصولات خودرویی کشورمان باشند .

با بررسی اجمالی سه شرکت بزرگ خودرویی کشور از لحاظ میزان ظرفیت تولید متوجه ظرفیت بالقوه زیاد شرکت پارس خودرو در مقایسه با خودرو ساز دیگر کشور بدون تعریف پروژه های افزایش ظرفیت جدید می شویم به طوری که با توجه به خطوط تولید مکانیزه شرکت اگر قطعه سازان بتوانند به موقع قطعات مورد نیاز شرکت را تحویل دهند این شرکت ظرفیت تولید روزانه ۶۰۰ دستگاه تندر ۹۰ و مگان در روز را تحت شرایط عادی خواهد داشت در حالی که این رقم در حال حاضر چیزی در حدود ۲۰۰ دستگاه می باشد .

با توجه به موارد بیان شده در مورد ظرفیت تولید و اینکه قیمت خودرو در کشور ما نوسان زیادی نداشته و با حاشیه سود مشخصی تعیین می شود ، شرکت پارس خودرو چشم انداز بهتری را نسبت به دو خودرو ساز دیگر از جهت رشد فروش در آینده خواهد داشت .

همچنین در آخرین گزارش منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ماکسیما ، مگان و تندر ۹۰ پارس خودرو درصدر کیفی ترین خودروهای کشور قرار گرفته اند که در راستای تدوام حرکت پارس خودرو به سوی تبدیل شدن به کیفی ترین خودرو ساز خاورمیانه می باشد . تندر ۹۰ پارس خودرو همچنین موفق به اخذ سطح عالی کیفیت (سبز) به عنوان بالاترین نشان ممیزی دوره ای رنو در کیفیت جهانی این محصول شده و این در حالی است که تندر ۹۰ ساخت سایر شرکت های دیگر حتی در رده بندی کلی حضور ندارند !

تندر ۹۰ شرکت پارس خودرو در معیارهای تعلیق و فرمان ، سیستم ترمز ، تجهیزات الکتریکی و برقی ، صداهای غیر عادی و نفوذ آب فاقد هر گونه نمره منفی بوده و در معیار تزئینات داخلی و خارجی نیز دارای وضع بهتری نسبت به تندر ۹۰ ایران خودرو است .

مطلب مهم دیگر که شاید کمتر مورد توجه قرار می گیرد این است که شاخص کیفیت به طور مستقیم با هزینه خدمات پس از فروش شرکتهای خودرو ساز در ارتباط است به طوری که با افزایش کیفیت ، هزینه در بخش خدمات پس از فروش کاهش یافته و یقیناً میزان مراجعات افراد برای عیب های احتمالی را نیز کم خواهد کرد .

بر این اساس پارس خودرو اولین خودرو سازی است که اقدام به تولید و به کارگیری نرم افزار سیستم های خاص کنترل مدیریت تولید کرده است ، همچنین استقرار سیستم های پیشرفته افزایش بهره وری در شرکت ، نرخ انباشت بهره وری کل نیروی انسانی شرکت را در سال ۸۸ نسبت به سال قبل حدود ۸ درصد افزایش داده است شایان ذکر است نرخ سرانه تولید نیز از ۴۷ دستگاه برای هر نفر به ۵۲ دستگاه به ازای هر نفر در سال ۸۸ ارتقا یافته است .

شرکت پارس خودرو همچنین با دور اندیشی و افزایش تعداد خودرو های پیشرفته دنیا در سبد محصولات خود از ایران خودرو و سایپا در این زمینه نیز گوی سبقت را ربوده است .

سهام پارس خودرو نیز در سال گذشته با ۲۵٫۷۴ درصد بازدهی و قرار داشتن در رده هفدهم نقدشوندگی بورس ، عملکرد قابل قبولی در بازار سرمایه داشته است و البته با توجه به موارد از نظر گذشته امکان رشد سهام شرکت در آینده نیز بسیار محتمل به نظر می رسد .

منبع : پارس خودرو

  • ۹۵/۰۸/۰۹
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی