دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

دستگیره

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

در هر منطقه ای مردمان ساکنانش دارای سلیقه های متفاوتی با سایر مناطق می باشند . سلیقه های یک جامعه هم از فرهنگ یک جامعه و یا شرایط محیطی آن ها و یا سنت هایشان شکل گرفته است و میتواند در گذر زمان هم تغییر یابد .

حال برای انتخاب نمودن یک اتومبیل هم سلیقه ها دخیل می باشند .

برای شما مثالی می آوریم تا بهتر این مطلب را درک نمایید :

ساکنان آمریکا از خودروهایی بزرگ و وانت گونه را می پسندند اما اروپاییان خودروهایی را می پسندند که کوچک باشندو مصرف بنزین پایینی هم داشته باشند

البته تولید کنندگان هم پسندند آنچه را جانان (یعنی مشتری) پسندد!

همین هیوندای زمانی تمرکز خود را روی بازار آمریکا گذاشته بود و با ساخت اتومبیل های آمریکایی پسند توانست به فروش مناسبی در ینگه دنیا (ایالات متحده) دست پیدا کند (حتی اگر به نامگذاری خودروهای هیوندای دقت کنید با اسامی مانند توسان یا سنتنیال مواجه می شوید که در واقع نام شهرهایی در آمریکا هستند)، اما مدتیست که خودروساز جسور آسیایی بازار اروپا را نشانه گرفته و طبیعتاً برای رسیدن به هدف مجبور است سلیقه ی مردمان قاره سبز را هم در نظر بگیرد.

یکی از محصولات هیوندای که با هدف جلب نظر اروپایی ها متولد شد i40 نام دارد.

خودرویی که شاید برخی آن را با سوناتا مقایسه کنند اما i40 اگر هم سوناتا باشد یک سوناتا، با فرهنگ اروپایی است! جدا از اینکه در اروپا طراحی شده، با موتور کوچک ترش کمتر غذا می خورد، جثه اش لاغر تر است و در ایمنی و کیفیت سخت گیرانه رفتار می کند.

 

مدتی است که این خودرو در دو مدل استیشن واگن و سدان پا به خیابان های ایران گذاشته اما با استقبال چندان زیادی مواجه نشده است. در حقیقت با توجه به سایز بدنه و حجم موتور، مشتریان از خود می پرسند چرا باید با مبلغی مشابه اتومبیلی کوچکتر و ضعیف تر از سوناتا بخرم؟!

در نامگذاری اش هم از اسامی آمریکایی خبری نیست و اتومبیل با منطق ریاضی خودش را به ما معرفی می کند. هیوندای i40؛ یعنی من یک هیوندای سواری هستم که از i30 بزرگترم و از i45 کوچکتر! مثل پژو، بنز، ب ام و و بسیاری برند های دیگر که با کد های تعریف شده حد و حدود اتومبیل را در نامگذاری ها لحاظ می کنند. همانطور که در مقدمه گفتیم این خودور در دو مدل استیشن و سدان وارد کشور شده است.

نمیدانم چرا مردم ایران با وجود اینکه عادت به مسافرت های دسته جمعی و برداشتن انواع وسایل غیر ضروری دارند، همچنان علاقه ای به استیشن ها نشان نمیدهند! قبلاً هم بسیاری از اتومبیل ها مثل پژو ۵۰۴، پیکان، میتسوبیشی لنسر (دهه ۹۰)، پژو ۴۰۵، تندر ۹۰ و … در مدل های استیشن واگن سعی کردند دل مردم ما را بدست بیاورند ولی اصلاً موفق نبودند! شاید یکی از دلایل این است که ما ایرانی ها به زیبایی اهمیت زیادی می دهیم و معمولاً این اتومبیل ها (بخصوص در مدل های قدیمی) ظاهر چندان دلربایی ندارند، اما در خودرو های جدید تر بخصوص همین i40 قصه ما مدل SW اگر زیباتر از مدل صندوقدار نباشد، زشت تر هم نیست. شاید هم مردم فکر میکنند خرید این جور ماشینی سنشان را بالاتر نشان می دهد، چون استیشن ها به نوعی نماد داشتن همسر و فرزند هم هستند! البته ما هم نمی خواهیم اینجا تبلیغ کنیم که اتومبیل استیشن بخرید، راستش را بخواهید خود من هم سدان ها را ترجیح می دهم اما اگر اهل سفرهای خارج جاده ای نیستید و صرفاً بدلیل استفاده از فضای بار بیشتر قصد خرید اتومبیل کراس اوور دارید، یک استیشن با مصرف سوخت کمتر و سواری راحت تر می تواند جایگزین مناسبی برای کراس اوور مورد نظرتان باشد

منبع : هیوندا

  • ۹۵/۰۸/۰۶
  • mandmse mandmse

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی